loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)

و اما می‌رسیم به اصلی‌ترین قسمت ماجرا، برای درک کاربرد نوردکاری تکه‌ای خمیر نان را در نظر بگیرید که برای فرم دهی به آن چند بار از وردنه و‌ غلتک استفاده می‌شود. نوردکاری نیز دقیقا همینکار را انجام می‌دهد.

در واقع نوردکاری سبب می‌شود ضخامت فلز کاهش یافته و سطوح آن صاف و یکدست شود. چون در فرآیند نوردکاری ورقه‌های فلزی از چند جفت رول و غلتک عبور می‌کنند. پس کاربرد این روش در اصل کاهش ضخامت فلز و هموار کردن سطح آن است.

نوردکاری فلزات چه کاربردی دارد؟

معرفی انواع روش‌های نوردکاری فلزات

نوردکاری به طور کلی به دو روش گرم و سرد صورت گرفته که عبارت‌اند از:

نوردکاری گرم

اگر دمای فلز بالاتر از دمای تبلور و انجماد مجدد آن باشد، به آن نوردکاری گرم گفته می‌شود.

نوردکاری سرد

اگر دمای فلز پایین‌تر از دمای تبلور و انجماد مجدد آن باشد به آن نوردکاری سرد گفته می‌شود‌. نوردکاری سرد سبب افزایش مقاومت فلزات می‌شود

معرفی انواع روش‌های نوردکاری فلزات

نوردکاری ورقه استیل

استیل از دیرباز تا کنون یکی از پرکاربردترین فلزاتی بوده که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال امروزه برای فرم دهی به این نوع فلز نیز از روش نوردکاری استفاده می‌شود‌. برای انجام نوردکاری استیل نیز همانند فلزات دیگر چندین مرتبه از زیر غلتک عبور داده می‌شود. حال معمولا برای فرم دهی به استیل از نوردکاری سرد استفاده می‌شود. چون این روش سطح آن را کاملا صاف، صیقلی و درخشان خواهد کرد.

https://minasianco.co/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)

برش لیزری در صنعت و زندگی روزمره کاربردهای گسترده‌ای دارد. در صنعت، برش لیزری برای برش و حکاکی مواد مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای برش لیزری در صنعت و زندگی ما عبارتند از:

  • صنایع فلزی

برش لیزری در صنایع فلزی برای برش و حکاکی انواع فلزات مانند فولاد، آلومینیوم، مس و استیل استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و سریع است و به طور گسترده در تولید قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی و قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • صنعت چوب

برشِ لیزری در صنعت چوب برای برش و حکاکی انواع محصولات چوبی مانند مبلمان، درب و پنجره، دکوراسیون داخلی و… استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و با کیفیت بالاست و تولید طرح‌های پیچیده و دقیق را امکان‌پذیر می‌کند.

  • صنعت الکترونیک

برش لیزری در صنعت الکترونیک برای برش و حکاکی انواع مدارهای الکترونیکی، صفحات مدارچاپی، قطعات مخابراتی و قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود.

  • صنعت خودروسازی

برشِ لیزری در صنعت خودروسازی برای برش قطعات فلزی مانند بدنه خودرو، قطعات موتور و قطعات داخلی خودرو استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و سریع است و به تولید قطعات با کیفیت بالا کمک می‌کند.

https://minasianco.co/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)

خمکاری ورق (sheet bending) یک فرآیند مهم در صنعت و زندگی روزمره است و دارای کاربردهای متنوعی است. در زیر به برخی از کاربردهای خمکاری ورق در صنعت و زندگی روزمره اشاره می‌کنیم:

  • صنعت خودروسازی

خمکاری ورق در ساخت قطعات خودرو مانند بدنه، درب‌ها، کاپوت و پنل‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از خمکاری ورق، قطعات با شکل‌ها و انحناهای مورد نظر تولید می‌شوند.

  • صنعت ساختمانی

در صنعت ساختمانی، خمکاری ورق برای ساخت و نصب قطعات فلزی مانند درب‌ها، پنجره‌ها، پوشش‌ها و سقف‌ها استفاده می‌شود. خمکاری ورق موجب می‌شود ورق‌های فلزی به شکل‌ها و انحناهای مورد نظر خم شوند و در ساختمان‌ها به کار بروند.

  • صنعت الکترونیک

در تولید قطعات الکترونیکی مانند صفحات برد، پوشش‌های فلزی، خمکاری ورق استفاده می‌شود. این فرآیند به قطعات فلزی امکان می‌دهد تا به شکل‌های پیچیده و همچنین با انحناهای دقیق تبدیل شوند.

  • صنعت ماشین‌سازی

خمکاری ورق در تولید قطعات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند برای تولید قطعاتی مانند محافظ‌ها، جعبه‌ها و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود.

  • زندگی روزمره

در زندگی روزمره نیز خمکاری وَرَق استفاده می‌شود، در ساخت قطعات مبلمان، قطعات دکوراتیو و لوازم خانگی مانند ظروف و تزئینات فلزی.

زندگی روزمره

این فقط چند نمونه از کاربردهای خمکاری ورق در صنعت و زندگی روزمره است. این فرآیند در بسیاری از صنایع و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تولید قطعات فلزی با شکل‌ها و انحناهای مختلف کمک می‌کند.

https://minasianco.co/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)
  • عضله اصلی حرکت: مورب شکمی
  • عضلات کمکی: راست شکمی
  • مکانیک: چندمفصلی
  • کد تمرین: حرکت ۴۹۵
  • نام دیگر حرکت: *

نکات و خطا های حرکت پهلو با هالتر

گردن در راستای ستون فقرات باشد. اجرای حرکت پهلو با هالتر آهسته و کنترل شده باشد.

حالت شروع و نحوه اجرا

  • برای شروع حرکت پهلو با هالتر , در حالت ایستاده قرارگرفته و یک هالتر را در پشت سرشانه‌‌های خود قرار دهید (هالتر باید اندکی پایین‌‌تر از گردن باشد). پاهای شما باید به‌اندازه سرشانه از هم فاصله داشته باشند. این حالت آغازین حرکت خواهد بود.
  • پشت خود را صاف نگه‌داشته و سرتان را بالا بگیرید. از کمر خود تا حد امکان خود را به سمت راست خم‌کنید. یک ثانیه در این حالت باقی‌مانده و مجدداً هم‌زمان با بازدم به حالت آغازین حرکت بازگردید.
  • اکنون حرکت را تکرار کرده و این بار به سمت چپ خم شوید. یک ثانیه را در این حالت باقی‌مانده و مجدداً به حالت آغازین بازگردید.

نحوه صحیح تنفس در حرکت پهلو با هالتر

وقتی به سمت بالا می آیید نفس خود را آزاد کنید(بازدم) و وقتی به سمت پایین می روید نفس بکشید(دم).

https://badankhooba.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)
  1. استفاده از آب گرم و صابون

    قبل از هر چیز، ظروف چوبی را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. از اسفنج نرم استفاده کنید تا سطح چوب را به آرامی پاک کنید. سپس ظروف را با آب بشویید و به طور کامل خشک کنید.

  2. استفاده از لیمو

    لیمو می‌تواند برای ضدعفونی ظروف چوبی استفاده شود. کافیست یک تکه از لیمو را روی سطح چوبی بمالید. خواص ضدعفونی‌کننده لیمو می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و ظروف را تازه و تمیز نگه دارد.

  3. استفاده از محلول ضدعفونی کننده

    می‌توانید از محلول ضدعفونی کننده خانگی یا محصولات ضدعفونی کننده چوبی استفاده کنید. برای این منظور ما به شما شوینده همه کاره سبز را پیشنهاد می‌دهیم. شوینده همه کاره سبز، یک محلول پاک‌کننده قوی است که برای ضدعفونی ظروف چوبی معجزه می‌کند و آنها را مانند روز اول طراوت می‌بخشد. این شوینده با کیفیت درجه یک و قیمت بسیار مناسب از وبسایت بی نظیرکاران قابل سفارش و خریداری است.

    استفاده از محلول ضدعفونی کننده

  4. استفاده از سرکه سفید

    سرکه سفید می‌تواند ظروف چوبی را از هرگونه رسوبات و لکه پاک کند. شما می‌توانید مقداری سرکه سفید را با آب مخلوط کرده و ظروف را در این محلول به مدت حداقل چند ساعت خیس کنید. سپس آب را دور ریخته و ظروف را به طور کامل خشک کنید.

  5. استفاده از آب اکسیژنه

    آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) نیز می‌تواند برای ضدعفونی ظروف چوبی استفاده شود. کافیست مقداری از آب اکسیژنه را با آب مخلوط کرده و با یک پارچه تمیز ظروف را پاک کنید. سپس آب را دور ریخته و ظروف چوبی تمیز و براق خود لذت ببرید.

  6. اسید استیک

    اسید استیک دارای خواص ضدعفونی کننده قوی است. می توانید آن را با آب مخلوط کرده و از این محلول برای تمیز کردن ظروف چوبی استفاده کنید.

  7. اسانس‌های گیاهی

    برخی از اسانس‌های گیاهی مانند روغن درخت چای، روغن زنجبیل و روغن نعناع مواد مناسبی برای ضدعفونی ظروف چوبی هستند. می‌توانید چند قطره از این روغن‌ها را به آب اضافه کرده و با آن ظروف چوبی را تمیز کنید. با این روش ظورف شما بوی خوبی می‌گیرند و هنگام استفاده از آنها لذت می‌برید.

  8. خشک کردن صحیح

    بعد از شستشو، ظروف را به طور کامل خشک کنید. اجازه ندهید ظروف چوبی در معرض رطوبت قرار بگیرند زیرا اینکار می‌تواند باعث تغییر شکل و آسیب به چوب شود.

  9. https://bkb-co.com/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)

در گذشته مواد شوینده شامل صابون هایی میشد که از روغن حیوانی به دست آمده بودند؛ اما رفته رفته با افزایش جمعیت دیگر امکان استفاده از چنین شوینده هایی وجود نداشت، بنابراین شوینده‌ها به سمت صنعتی شدن رفتند.

در این بین با توجه به اثرات مخرب این مواد شوینده بر محیط زیست، برخی تلاش های قانونی برای کاهش این آسیب‌ها صورت گرفت که بر اساس آنها اگر بیشتر از 50 درصد قسمت خشک محصول تولیدی به محیط زیست برنگردد، تولید آن محصول در لیست صنعت سبز قرار نمی‌گیرد.

با ورود نسل چهارم شوینده‌ها انقلابی در این صنعت شکل گرفت چرا که در آنها فرمولاسیون هایی به کار گرفته شد که بیش از 99 درصد از بخش جامد این محصولات را به محیط زیست بازمی‌گرداند!

همچنین این شوینده‌ها با pH7 تولید می‌شوند و این نیز دست آورد بزرگی است، چرا که در صورت (برخلاف محصولات شیمیایی رایج) تماس پوست انسان با این محصولات پروبیوتیک، هیچ حساسیتی ایجاد نخواهد شد.

https://bkb-co.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

چندین دلیل مختلف وجود دارد که باعث می شود رزین های اپوکسی دچار ترک خوردگی شوند. این دلایل می توانند سبب شوند که رزین های موجود و سطوحی که با رزین پوشانده شده اند نیاز به تعمیر پیدا کنند. به همین خاطر نیز بهترین کار آن است که رزین ها را در همان بار اول با دقت استفاده کنید.

وجود حباب و رطوبت

زمانی که بین رزین و بستری که رزین اپوکسی بر روی آن قرار می گیرد، حباب و رطوبت وجود داشته باشد، این موضوع ممکن است رخ دهد. در حقیقت حباب های موجود می توانند در طول زمان سبب شوند تا ریین از بستر جدا شود.

ضربه و فشار نقطه ای

اگر اجسام بر روی رزین سقوط کنند و ضربه ناگهانی را بر روی آن وارد کنند و یا فشار ناگهانی به یک نقطه از رزین اپوکسی وارد شود، شاهد ترک خوردن رزین اپوکسی خواهیم بود. این موضوع در زمانی رخ می دهد که رزین ها به صورت ناگهانی و نقطه ای تحت فشار قرار گیرند.

علت های ترک خوردن رزین اپوکسی

نشست در سطح بتنی

اگر سطح بتنی که زیر رزین اپوکسی قرار می گیرد، دچار نشست شده باشد، رزین می تواند ترک خوردگی پیدا کند. این سطح بنا به دلایل مختلفی نشست می کند. اولین مورد آن است که بتن به طور کامل خشک نشده باشد و رزین بر روی آن قرار گیرد. به مرور زمان و با تبخیر شدن آب آن، حجم بتن کم شده و نشست می کند. مورد بعدی در خصوص بروز انواع زلزله ها است که سبب نشست بتن می شود.

کیفیت نامناسب رزین اپوکسی

یکی دیگر از دلایل ترک خوردن رزین اپوکسی مربوط به آن است که این مدل از رزین ها کیفیت های نامناسبی داشته باشند. زمانی که رزین از کیفیت پایینی برخوردار باشد، می تواند پس از آن که بر روی سطح قرار گرفت، دچار ترک خوردگی و شکاف خوردگی شود.

داغ شدن بیش از حد رزین اپوکسی

مورد بعدی در خصوص داغ شدن بیش از اندازه رزین اپوکسی و همچنین داغ بودن آن در طول فرایند ریختن است. این موضوع نیز می تواند سبب ترک خوردن اپوکسی ها شود.

علت های ترک خوردن رزین اپوکسی

نحوه از بین بردن ترک رزین اپوکسی

دلایل مربوط به ترک خوردگی رزین اپوکسی را بررسی کردیم. چه روش هایی برای حل این مشکل وجود دارد و چگونه می توانیم این کار را با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن، انجام دهیم؟

در سه حالت می توانیم ترک رزین اپوکسی را حل کنیم. در غیر این صورت باید رزین ها به طور کامل عوض شوند. اگر ترک روی سطوح باشد، مقدار کمی ترک داخل رزین وجود داشته باشد و یا آن که ترک ها در قسمت لبه های سطوح باشند امکان تعمیر کردن رزین اپوکسی وجود دارد.

ابتدا از یک سمباده استفاده کرده و سطح ترک خورده را سمباده می زنید. زمانی که ترک را از بین بردید، باید حتما از یک دستمال تمیز و نمدار استفاده کنید که کاملا ذرات باقی مانده در آن قسمت را از بین ببرید. در قدم بعدی از یک سشوار باید استفاده کنید که هیچگونه رطوبتی در آن قسمت باقی نماند و سپس رزین جدید را بر روی رزین قبلی بریزید که بتوانید قسمت های ترک خورده را تعمیر کنید.

https://iran-pu.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

از آنجایی که برای پرورش طیور باید سالن های نگهداری پرندگان دمای ثابت و متعادلی داشته باشد. پس لازم است تا برای جلوگیری از مرگ و میر طیور و سوددهی به مالکیت مرغداری ها حتماً سالن های پرورش طیور توسط عایق های پیشرفته‌ای پوشش داده شوند. یکی از فوق‌العاده‌ترین عایق های مدرنی که برای عایق کاری سقف، کف و دیوارهای مرغداری استفاده می‌شود عایق مرغداری است.

این نوع پوشش های پلیمری نقش اساسی در بهداشت و جلوگیری از هدر رفت انرژی مرغداری ها دارند. همچنین خاصیت ضد باکتری و میکروبی دارند پس تا حدودی می‌توانند مانع از مریضی پرندگان شوند. از طرفی عایق های پلی یورتان به صورت یکپارچه هستند و هیچ نوع درز و شکافی در سطح آن‌ها وجود ندارد. پس این عایق ها به خوبی می‌توانند تالارهای مرغداری را ایزوله کنند.

عایق حرارتی پلی یورتان مرغداری

عایق هایی که به منظور عایق حرارتی و رطوبتی در مرغداری ها استفاده می‌شوند از نوع عایق پلی یورتان مرغداری سلول بسته هستند. این پوشش های پلیمری در سالن های پرورش طیور به دو صورت تزریقی و پاششی نصب و اجرا می‌شوند. اما به دلیل وسعت زیادی که تالارهای مرغداری دارند استفاده از عایق فوم پاششی پلی یورتان کاربرد و مزایای بیشتری دارد

همچنین شستشوی عایق های پاششی بسیار آسان‌تر و راحت‌تر است. از طرفی به راحتی در محل های غیر قابل دسترس به سادگی نصب و اجرا می‌شود. مهم‌تر اینکه فوم های پاششی پلی یورتان سریع‌تر از شیوه‌های دیگر می‌تواند سالن های مرغداری را عایق کاری می‌کند. اساساً عایق حرارتی پلی یورتان به ریزترین شکاف‌ها نفوذ می‌کند و مانع از هدر رفت انرژی در سالن های مرغداری می‌شود.

طریقه نصب و اجرای فوم پاششی پلی یورتان

ویژگی عایق پلی یورتان مرغداری

زمانی که بخواهید قسمت‌های مختلفی از سالن مرغداری را با کمک فوم پاششی پلی یورتان عایق کاری کنید. اول از همه باید به طول 1 متر دیوارهای اتاق مرغداری را از کف رابیتس کنید. فراموش نکنید برای عایق کاری سقف هم همین کار را باید انجام دهید.البته می‌توانید با کمک تور مرغی هم سطح مناسبی را برای چسبیدن عایق پلی یورتان آماده کنید.

سپس مواد اولیه عایق مرغداری از جمله ایزوسیانات و پلی ال را که هر دو به شکل مایع هستند را درون تفنگ مخلوط سازی بریزید‌. لازم است تا برخی کاتالیست ها و گازهای دیگری هم به این مواد اولیه اضافه شود. سپس در دما و شرایط مناسب باید نازل را با فاصله مناسبی رو به روی سطح مورد نظرتان قرار دهید. در نهایت دیوار، کف و سقف را با دقت زیادی عایق کاری کنید.

نحوه استفاده از فوم‌ پاششی پلی یورتان

زمانی که مواد اولیه عایق مرغداری را درون دستگاه های مخصوصی ریختید باید دکمه اجرا را فشار دهید. در این مرحله درون یک مخزن ویژه‌ای مواد اولیه با یکدیگر ترکیب می‌شود و به صورت کف از نازل خارج می‌شوند. این کف زمانی که روی سطح پاشیده می‌شود به صورت یک فوم عالی و مقاوم درمی‌آید. توجه داشته باشید که طریقه اجرای فوم پاششی پلی یورتان خیلی حائز اهمیت است.

چون باید عایق های پاششی پلی یورتان به صورت یکدست و بدون هیچ نوع درز و شکافی روی سطح نصب شود. چنانچه روی سطح کار فوم های اضافه‌ای وجود داشت به راحتی می‌توانید این فوم ها را از روی سطح جدا کنید و حالت یکنواختی را به وجود آورید.

فواید عایق پلی یورتان مرغداری چیست

عایق پلی یورتان یک جنس عایق حرارتی است که در مرغداری‌ها برای کاهش هزینه‌های حرارتی و بهبود بهره‌وری استفاده می‌شود. برخی از فواید استفاده از عایق پلی یورتان در مرغ داری عبارتند از:

کاهش هزینه‌های حرارتی:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان هزینه‌های حرارتی را به شدت کاهش داد. زیرا این جنس عایق قابلیت حفظ حرارت را داراست.

کاهش تلفات حرارتی:

میزان تلفات حرارتی در مرغداری‌هایی که از عایق پلی یورتان استفاده می‌کنند، به شدت کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند و از آن جایی که مصرف سوخت برای گرم کردن مرغداری‌ها رفت و برگشت زیادی نیاز است، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

بهبود بهره‌وری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان بهره‌وری مرغ داری را بهبود بخشید. زیرا با کاهش تلفات حرارتی، دما درون مرغداری ثابت می‌ماند و رشد مرغ‌ها بهتر ادامه می‌یابد.

حفاظت از محیط زیست:

با کاهش مصرف سوخت، تلفات حرارتی و آلودگی هوا، عایق پلی یورتان به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

لزوم استفاده از عایق پلی یورتان مرغداری چیست

جدا از موازدی که به عنوان فواید و مزایای عایق پلی یورتان مرغداری ذکر شد موارد دیگری که می‌توان در نظر گرفت برای استفاده از عایق پلی یورتان در مرغ داری عبارتند از:

حفاظت از ساختار مرغداری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان از خراب شدن و ترکیدن دیوارها و سقف مرغداری به دلیل تغییر دمای درونی جلوگیری کرد.

کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایشی و خنک کننده:

با استفاده از عایق پلی یورتان، نیاز به سیستم‌های گرمایشی و خنک کننده در مرغداری کاهش می‌یابد. این امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

جلوگیری از رطوبت و ترشحات درونی مرغداری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان از ترشحات و رطوبت درونی مرغداری جلوگیری کرد. این امر باعث کاهش رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها در داخل مرغداری می‌شود.

کاهش نیاز به پوشش‌های ظریف حرارتی:

با استفاده از عایق پلی یورتان، نیاز به پوشش‌های حرارتی ظریفی که در صورت نیاز برای حفظ حرارت استفاده می‌شوند، به حداقل کاهش می‌یابد.

https://www.rozblog.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

چراغ دی لایت به عنوان یک امکان ایمنی در خودروها استفاده می‌شود. با روشن بودن چراغ دی لایت، خودرو مشهودتر و قابل تشخیص‌تر می‌شود، به ویژه در شرایط نور کم و شرایط جاده‌ای نامساعد. استفاده از چراغ دی لایت می‌تواند به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در جاده‌ها کمک کند. بنابراین، چراغ دی لایت به عنوان یک ویژگی استاندارد در بسیاری از خودروهای جدید موجود است و به منظور افزایش ایمنی رانندگی توصیه می‌شود.

چگونه دی لایت خودرو را روشن کنیم؟ 

روشن کردن چراغ دی لایت خودرو به توجه به نوع خودرو و تنظیمات آن متفاوت است. اما در بسیاری از خودروها، روشن کردن چراغ دی لایت به صورت خودکار در زمان روشن شدن خودرو صورت می‌گیرد. در این حالت، شما نیازی به اقدام خاصی برای روشن کردن آن ندارید.

در برخی خودروها، شما می‌توانید تنظیمات چراغ دی لایت را تغییر دهید. برخی از خودروها دکمه‌های مجزا برای روشن و خاموش کردن چراغ دی لایت دارند که معمولاً در پنل کنترل خودرو قرار دارند. شما می‌توانید با استفاده از این دکمه‌ها چراغ دی لایت را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید.

همچنین، در برخی خودروها، تنظیمات چراغ دی لایت از طریق صفحه نمایش و سیستم ناوبری خودرو قابل دسترسی است. در این صورت، شما می‌توانید از منوی تنظیمات خودرو برای روشن یا خاموش کردن چراغ دی لایت استفاده کنید.

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت (DRL) در خودروها عمدتاً به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • افزایش قابلیت رویت

استفاده از چراغ دی لایت در روزهای روشن و شرایط نور کم، قابلیت رویت خودرو را برای دیگر رانندگان افزایش می‌دهد. این چراغ‌ها به عنوان یک سیگنال دیداری، خودرو را برای دیگران مشهودتر می‌کنند و احتمال تشخیص آن را افزایش می‌دهند.

  • افزایش ایمنی حین رانندگی در روز

با روشن بودن چراغ دی لایت در طول روزهای روشن، خطر تصادفات رانندگی کاهش می‌یابد. این چراغ‌ها به دلیل روشن بودن مداوم، خودرو را به صورت مداوم قابل تشخیص می‌کنند و به افزایش ایمنی در جاده کمک می‌کنند.

  • مصرف انرژی کمتر

چراغ دی لایت معمولاً از تکنولوژی LED استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های هالوژن یا زنون دارد. این موضوع به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند و در نتیجه، به صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت نیز منجر می‌شود.

  • قابلیت تشخیص خودروهای پیشرفته

با توسعه فناوری خودروهای هوشمند، چراغ دی لایت می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تشخیص خودروهای پیشرفته، مانند سامانه‌های تشخیص تصادف خودرو به کار گرفته شود.

https://sorenaauto.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

در زیر، علت‌های متداولی که می‌توانند باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال شوند، آورده شده است:

  • درجه حرارت بسیار پایین

اگر درجه حرارت یخچال بسیار پایین تنظیم شده باشد، ممکن است برخی از مواد غذایی یخ بزنند. حرارت مناسب برای نگهداری مواد غذایی در یخچال حدود ۳-۵ درجه سانتیگراد است.

  • عدم بسته بندی مناسب

اگر مواد غذایی به درستی بسته‌بندی نشوند، هوا و رطوبت می‌توانند به آنها نفوذ کنند و باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال شوند. بنابراین، باید اطمینان حاصل شود که مواد غذایی به درستی بسته بندی شده و هیچ نشتی هوا از بسته بندی وجود ندارد.

  • رطوبت زیاد در داخل یخچال

اگر درب یخچال به درستی بسته نشود و رطوبت زیاد در داخل یخچال وجود داشته باشد، ممکن است مواد غذایی یخ بزنند. درب یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی بسته می‌شود.

  • عدم تهویه مناسب

تهویه هوا در یخچال بسیار مهم است. اگر هوا نتواند به خوبی در یخچال جریان یابد، ممکن است مواد غذایی یخ بزنند. مطمئن شوید که سیستم تهویه هوا در یخچال عملکرد خوبی دارد و هوا به درستی در داخل یخچال جریان می‌یابد.

  • نزدیکی مواد غذایی به فریزر

اگر مواد غذایی در نزدیکی یخچال فریزر قرار گیرند، ممکن است برخی از آنها یخ بزنند. در صورت امکان، مواد غذایی را در قسمت‌های دیگر یخچال قرار دهید تا از یخ زدن جلوگیری شود.

نزدیکی مواد غذایی به فریزر

خرابی چه قطعاتی در یخچال موجب یخ زدن مواد غذایی در یخچال

چندین قطعه و عامل می‌توانند موجب خرابی و یخ زدن مواد غذایی در یخچال شوند. در زیر، برخی از قطعات و عواملی که می‌توانند به این خرابی منجر شوند، آورده شده است:

  1. ترموستات نامناسب

    ترموستات یخچال، مسئول کنترل درجه حرارت داخل آن است. اگر ترموستات به درستی کار نکند و درجه حرارت یخچال بسیار پایین باشد، مواد غذایی ممکن است یخ بزنند. توصیه می‌شود در این حالت ترموستات یخچال تعویض شود و با نمونه‌ای باکیفیت جایگزین شود. مجموعه سیدصالحی عرضه‌کننده بهترین ترموستات های یخچالی و صنعتی در ایران است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی سیدصالحی، محصول موردنظر را با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت مطمئن تهیه نمایید.

  2. اواپراتور خراب

    الواپراتور در داخل یخچال وظیفه خنک کردن هوا و جریان آن را بر عهده دارد. اگر المان خنک‌کننده خراب شده باشد، جریان هوا و توزیع حرارت به درستی انجام نمی‌شود و مواد غذایی ممکن است یخ بزنند. خوب است بدانید که انواع و اقسام اواپراتور های نفراست و همچنین اواپراتور تریزون صفحات رولباند در وبسایت سیدصالحی برای تحویل فوری درب منزل، موجود است.

  3. خرابی فن خنک‌کننده

    فن خنک‌کننده در یخچال برای تسریع جریان هوا و توزیع حرارت استفاده می‌شود. اگر فن خنک‌کننده خراب شده شده باشد، جریان هوا به درستی صورت نمی‌گیرد و مواد غذایی ممکن است یخ بزنند.

  4. درب یخچال

    اگر درب یخچال به درستی بسته نشود، یا با پوسیدگی درب یخچال مواجهه شده‌اید، هوا و رطوبت می‌توانند وارد داخل یخچال شده و باعث یخ زدن مواد غذایی شوند.

  5. خرابی سیستم تهویه هوا

    تهویه هوا در یخچال بسیار مهم است. اگر سیستم تهویه هوا به درستی کار نکند و هوا به خوبی در یخچال جریان نکند، مواد غذایی ممکن است یخ بزنند.

https://seyedsalehii.com/

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 438
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 542
  • بازدید سال : 7,911
  • بازدید کلی : 11,109