loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 2 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به طور کلی دعاوی که از طریق وکیل ملکی قابل پیگیری است به ۳ گروه اصلی تقسیم می‌شوند‌.

دعاوی ملکی حقوقی

این گونه دعاوی به علت سهل انگاری از طرفین در زمان تکالیف مقرر اتفاق می‌افتد بدون آنکه عنصر مجرمانه‌ای در این بین دخالت داشته باشد. برخی از این دعاوی عبارتند از:

  • اخذ ثمن‌ معامله
  • دعاوی سرقفلی
  • الزام اخذ پایان کار
  • الزام تنظیم سند رسمی
  • بررسی حساب مالیاتی
  • فسخ اجاره نامه و ...

دعاوی ملکی کیفری

این گونه دعاوی زمانی رخ می‌دهد که یکی از طرفین معامله با سوء نیت قصد بدی نسبت به املاک دیگری داشته باشد. برخی از این دعاوی مواد ذیل هستند:

  • فروش مال غیر
  • اجاره مال غیر
  • جعل سند ملکی
  • خیانت در امانت در زمینه ملک و ...

دعاوی ملکی ثبتی

این گونه شکایت‌ها در زمان نقض یا حتی عدم رعایت قوانین ثبت املاک اتفاق می‌افتد مانند:

  • ابطال سند رسمی
  • ابطال نظريه هيئت اداره ثبت
  • ابطال عملیات اجرایی ثبت
  • و ...

انواع دعاوی ملکی در قانون

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

لیست اموال منقول و غیرمنقول چیست ؟

لیست اموال منقول

لیست اموال غیرمنقول

اتومبیل‌ها خانه‌ها
ماشین‌آلات زمین‌ها
مبلمان مغازه‌ها
لوازم خانگی کارخانه‌ها
لوازم الکترونیکی مزارع
لوازم شخصی باغ‌ها
آثار هنری اراضی زراعی
سکه‌ها و زیورآلات موزه‌ها
سهام و اوراق بهادار کلیساها و مساجد
مواد مخزنی دانشگاه‌ها
وسایل و تجهیزات ورزشی بناهای تاریخی
اسباب بازی‌ها مدارک و اسناد رسمی
کتاب‌ها محموعه‌های کتابخانه‌ای

توجه داشته باشید که این فقط یک که این فقط یک لیست از اموال منقول و غیرمنقول است و هر فرد یا سازمان ممکن است اموال دیگری هم داشته باشد که در اینجا ذکر نشده است و این جدول برای ذکر مثالهایی بود تا شما متوجه شوید که اموال منقول و غیر منقول به چه معناست.

در ادامه معنی منقول و غیرمنقول را به تفضیل شرح خواهیم داد.

اموال منقول چیست ؟

از کجا بدانیم مال منقول چیست ؟ منقول در لغت به معنی قابل حمل و انتقال یافته است. پس در قانون مدنی به اموال و اشیایی که جا به جایی آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد بدون آنکه مانع از خرابی محل قرارگیری اشیاء شود اموال منقول گفته می‌شود. مثل انواع خودرو، بخاری، کولر، اثاثیه منزل‌ و ...

انواع اموال منقول

اموال منقول و غیر منقول هریک دارای تعاریف متفاوتی هستند. در ماده 19 قانون مدنی به طور کامل به تعریف اموال منقول پرداخته شده است. مطابق با این ماده "اشیایی که نقل و انتقال آن از محلی به محل دیگر ممکن باشد بدون اینکه به خود یا محل آن خرابی وارد آید منقول است". بنابراین اموال منقول قابلیت حمل و انتقال دارند، بدون آنکه آسیبی به خودشان یا محلشان وارد شود. مانند خودرو، فرش، دوچرخه و... همچنین زمین اموال منقول است و همینطور خانه جز اموال منقول است.

اموال منقول به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود:

  1. اموال منقول ذاتی

  2. اموال در حکم منقول

انواع اموال منقول

اموال غیر منقول چیست؟

غیر منقول در لغت به زبان ساده یعنی اموالی که غیرقابل حمل هستند. پس در قانون مدنی اموال و اشیایی را که نتوان از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد. همچنین جا به جایی آن‌ها باعث خرابی و نقص مال اصلی شود اموال غیر منقول می‌گویند. حال ثابت بودن این اموال ذاتی باشد مثل زمین و ساختمان‌ و یا به نحوی توسط عمل انسان در مکان ثابتی استقرار یافته است مثل پنجره، درب، تیر آهن و...

انواع اموال غیر منقول

در دسته‌بندی اموال غیر منقول این گونه اموال و دارایی در چند گروه مختلف قرار می‌گیرند.

  • اموالی که ذاتاً غیر منقول است

مثل زمین، معدن و سنگ که ریشه در زمین دارند و نمی‌شود آن‌ها را جا به جا کرد. البته سنگ، درخت و سایر اموالی که ریشه در زمین دارند تا زمانی غیر منقول هستند که از زمین جدا نشوند. به محض اینکه اشیاء یا اموالی از زمین جدا شوند جزو اموال منقول قرار می‌گیرند. به همین دلیل در زمان الزام به تحویل ملک باید تمامی اشیاء و اموال منقول و غیر منقول ملک برای طرفین معامله مشخص باشد.

  • اموالی که توسط عمل انسان غیر منقول شده‌اند

این دسته از اموال غیر منقول ذاتاً منقول هستند ولی توسط اقدامات بشری به زمین متصل شده‌اند بنابراین نقل و انتقال آن‌ها باعث خرابی در اصل مال یعنی آسیب رسیدن به زمین یا خانه می‌شود‌. از جمله این اموال غیر منقول عبارتند از:

  • ابنیه
  • اشجار، نهال و شاخه‌هایی که متصل به درختان هستند
  • لوازم منصوب در بنا مثل پنجره، تیر آهن، آینه، نقاشی و...
  • اموالی که چیده نشده است مثل گندم، میوه، سبزیجات و...
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 21 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

منقول در لغت به معنی قابل حمل و انتقال یافته است. پس در قانون مدنی به اموال و اشیایی که جا به جایی آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد بدون آنکه مانع از خرابی محل قرارگیری اشیاء شود اموال منقول گفته می‌شود. مثل انواع خودرو، بخاری، کولر، اثاثیه منزل‌ و …

انواع اموال منقول

اموال منقول به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شود.

  1. اموال منقول ذاتی

  2. اموال در حکم منقول

انواع اموال منقول

اموال غیر منقول چیست؟

غیر منقول در لغت به زبان ساده یعنی اموالی که غیرقابل حمل هستند. پس در قانون مدنی اموال و اشیایی را که نتوان از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد. همچنین جا به جایی آن‌ها باعث خرابی و نقص مال اصلی شود اموال غیر منقول می‌گویند. حال ثابت بودن این اموال ذاتی باشد مثل زمین و ساختمان‌ و یا به نحوی توسط عمل انسان در مکان ثابتی استقرار یافته است مثل پنجره، درب، تیر آهن و…

انواع اموال غیر منقول

در دسته‌بندی اموال غیر منقول این گونه اموال و دارایی در چند گروه مختلف قرار می‌گیرند.

  • اموالی که ذاتاً غیر منقول است

مثل زمین، معدن و سنگ که ریشه در زمین دارند و نمی‌شود آن‌ها را جا به جا کرد. البته سنگ، درخت و سایر اموالی که ریشه در زمین دارند تا زمانی غیر منقول هستند که از زمین جدا نشوند. به محض اینکه اشیاء یا اموالی از زمین جدا شوند جزو اموال منقول قرار می‌گیرند. به همین دلیل در زمان الزام به تحویل ملک باید تمامی اشیاء و اموال منقول و غیر منقول ملک برای طرفین معامله مشخص باشد.

  • اموالی که توسط عمل انسان غیر منقول شده‌اند

این دسته از اموال غیر منقول ذاتاً منقول هستند ولی توسط اقدامات بشری به زمین متصل شده‌اند بنابراین نقل و انتقال آن‌ها باعث خرابی در اصل مال یعنی آسیب رسیدن به زمین یا خانه می‌شود‌. از جمله این اموال غیر منقول عبارتند از:

  • ابنیه
  • اشجار، نهال و شاخه‌هایی که متصل به درختان هستند
  • لوازم منصوب در بنا مثل پنجره، تیر آهن، آینه، نقاشی و…
  • اموالی که چیده نشده است مثل گندم، میوه، سبزیجات و…

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

نداشتن شهود در دادگاه مانع از ثابت شدن دعوا نمی‌شود‌؛ زیرا شما می‌توانید از طریق برخی ادله اثبات دعوی مرتبط در امور حقوقی مثل ارائه سند و مدارک معتبر استفاده کنید‌. از طرفی با تحقیق و معاینه محل و از همه مهم‌تر با کارشناسی دادگاه امکان اثبات اظهارت شما وجود دارد. البته در صورت نداشتن شهود در دادگاه باید تمامی اسناد و مدارک شما طبق شرایط لازم و احکام خاصی پذیرفته شوند‌. چون برای جریان یافتن دعوی شما نباید آثار خاصی برای طرف دیگر دعوی ایجاد شود.

نداشتن شهود در دادگاه

اگر چه شهادت شهود یا همان گواهی برخی افراد به عنوان شاهد یکی از اصلی ترین دلایل اثبات دعوی حقوقی و دعوی کیفری است؛ ولی برای ثابت کردن یک دعوا تنها شهادت شهود لازم نیست بلکه بیشتر جرایم و شکایات با دلایل دیگری مثل علم قاضی، سوگند و قسامه و همچنین اقرار متهم قابل اثبات هستند. از این رو نداشتن شاهد در دعاوی کیفری و حقوقی به شرط ارائه اسناد و مدارک کافی اشکال و اثر منفی خاصی را به وجود نمی‌آورد.

نداشتن شهود در دادگاه کیفری

 ارائه ندادن شاهد در مورد برخی جرائم که جنبه حیثیتی دارند مثل اثبات زنا باعث می‌شود تا متهم پس از ثابت نشدن مسئله‌ اصلی بتواند علیه شاکی به دادگاه اعاده حيثيت کند. زیرا طبق قانون مجازات اسلامی در حالی که فردی جرمی را به شخص دیگری نسبت بدهد اما نتواند از طریق شهادت شهود صحت جرم را ثابت کند ممکن است متهم بعد از برائت به دلیل اتهام افترا از طرف دیگر شکایت کند. از این رو نداشتن شاهد در دادگاه های کیفری می‌تواند مانع مهمی برای ثابت کردن برخی جرایم به شمار آید.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

 نداشتن شهود در دادگاه حقوقی در بیشتر اوقات مانع از ثابت کردن جرم‌ نمی‌شود. زیرا با برخی ادله اثبات مثل فیلم دوربین مدار بسته، تحقیقات پلیسی و همچنین اثر انگشت و برخی اسناد و مدارک می‌توانید ارتکاب جرم را اثبات کنید. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است اینکه طبق قانون جدید کشور خویشاوندان و اقوام درجه یک می‌توانید در حالی که شاهد موضوع دعوی و یا ارتکاب جرمی بوده‌اند در دادگاه قضایی حاضر شوند و شهادت بدهند.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

بنابراین برخلاف قوانین گذشته شهادت اقوام درجه یک در دادگاه هیچ اشکالی در جریان دعوی ایجاد نمی‌کند.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

بهترین روش برای نحوه اثبات شهادت دروغ زمانی است که غیر عادل بودن، بالغ بودن، داشتن سوءسابقه، طهارت مولد و برخی شرایط دیگر فرد شاهد ثابت شود. البته باید افرادی عادل و بالغ با بررسی شرایط فرد شاهد در دادگاه کذب بودن شهادت او را تائید کنند.

شهادت دروغ چیست؟

اگر فردی به عنوان شاهد نزد مقامات رسمی در دادگاه به نفع یکی از طرفین دعوا از طریق ادله اثبات دعوا مانند:

  • اقرار
  • قسم
  • امارات
  • شهادت
  • اسناد کتبی

نیز شهادت دروغ دهد. همچنین با ادعای دروغ در دادگاه به نفع یکی از طرفین صحبت کند. قانون‌گذار این شاهدی و گواه کذب را جرم تلقی می‌کند و برایش مجازات مشخصی را تعیین خواهد کرد. البته لازم است بدانید که شهادت دروغ نباید خارج از دادگاه و مقامات قضایی مثل شهادت دروغ در کلانتری باشد.‌

نحوه اثبات شهادت دروغ

مطابق با ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی باید کسی که در دادگاه قضایی شهادت می‌دهد دارای شرایط زیر باشد:

  • بالغ
  • عاقل
  • عادل
  • طهارت مولد
  • نداشتن سوءسابقه
  • نداشتن دشمنی با طرفین دعوا
  • عدم اشتغال به گدایی و ولگردی

شهادت دروغ

پس شما با رد یکی از این شرایط لازم می‌توانید اظهارات شاهد حتی شهادت اقوام درجه یک در دادگاه را هم رد کنید و شهادت وی را دروغ اعلام نمایید. مورد دیگر اینکه با سوالات مکرر باعث ضد و نقیض شدن اظهارات شاهد شوید تا قاضی به شهادت دروغ فرد پی ببرد.

پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه از وکلای متبحر و متخصص گروه وکلا ایران دادگستر که سابقه زیادی در حوزه رد اظهارات شهود در دعواهای مختلف دارند بهره‌مند شوید. مطمئن باشید که تمامی وکلای گروه ایران دادگستر خصوصاً وکیل ثبتی و وکیل کیفری این مجموعه با داشتن هوش نسبی اجازه نمی‌دهند حقی از شما ضایع شود.

جرم شهادت دروغ و مجازات آن در

چون شهادت دروغ جزو جرائم عمدی است پس مجازات سوگند خوردن و شهادت دروغ دادن در دادگاه اسلامی طبق ماده ۶۴۹ و ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی عمدتاً فرد شهادت دهنده به ۳ ماه و یک روز تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود‌. همچنین طبق حکم شرعی شهادت دروغ جزای نقدی شهادت کذب هم حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۲ میلیون ریال است.

البته طبق مجازات شهادت دروغ در قانون جدید اگر شهادت دروغ در باب قصاص و دیات باشد شاهد باید خسارت وارد آمده به طرفین دعوا را بپردازد. چنانچه طرف مقابل راضی به دریافت خسارت نشود با نظر قاضی باید شاهد همان‌گونه که به ناحق یک طرف دعوا قصاص شده است نیز قصاص شود و بر روی شاهد همان مجازات اعمال شود.

مرور زمان در شکایت شهادت کذب

اگر چه در اغلب دعاوی اثبات شکایت بدون شاهد صورت می‌گیرد. ولی در اکثر دعواها و شکایات حضور تعدادی شاهد عادل و بالغ که هوشیاری کامل داشته باشند الزامی است. اما طبق ماده ۱۷۸ قانون مدنی اسلامی هیچ گاه در شهادت شرعی اسلام نباید علمی به خلاف اظهارات شاهد وجود داشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی علم قاضی سبب می‌شود تا شاهدت پذیرفته نشود و یا اینکه شهادت دروغ تشخیص داده شود.

مرور زمان در شکایت شهادت کذب

البته طبق ماده ۱۹۷ قانون مدنی اسلامی برای احراز اینکه گفته‌های شاهد شرعی است یا شرعی نیست قاضی می‌تواند برای مرور زمان در شکایت شهادت کذب به مدت ۱۰ روز به طرفین دعوا فرصت دهد‌. در این مدت وکیل کیفری گروه وکلا ایران دادگستر با پیگیری‌های جدی می‌تواند طرح شکایتی در خصوص شهادت کذب تنظیم کند. سپس با بیانی قدرتمند و همچنین استدلال های مناسب که مستند به قوانین مدنی کشور و متناسب با نمونه رای شهادت کذب باشد در محقق بودن حق شاکی اقداماتی را انجام دهد.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

یکی از دعاوی رایجی که مربوط به املاک تجاری صورت می‌گیرد. دعوی مطالبه حق سرقفلی و مطالبه حق کسب و پیشه است‌‌. این نوع دعوا به دلیل مطالبه مستاجر ملک تجاری با ارائه دادخواست قانونی و ارزش مالی متناسب با سرقفلی و یا کسب و پیشه‌ی خود از موجر صورت می‌گیرد. اما نحوه طرح دعوی این گونه موضوعات باید بعد از ارسال یک اظهارنامه‌ای برای موجر جهت ثبت دادخواست دعوا توسط یکی از دفاتر معتبر خدمات قضایی انجام شود.

چون باید این موضوع به طور دقیق به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع داده شود تا حق کسب و پیشه و حق سرقفلی به نرخ روز محاسبه شود. برای پیشبرد این دعوا می‌توانید از سوابق یک وکیل مطالبه وجه بهره ببرید. در این میان گروه وکلا ایران دادگستر می‌تواند باسابقه ترین و متخصص ترین وکیل مطالبه وجه را در اختیارتان قرار دهد. سپس در کمترین زمان حق سرقفلی و حق کسب و پیشه شما را به نرخ روز از مالک ملک تجاری بگیرد.

مطالبه سرقفلی

مراحل مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه

قبل از اینکه به نحوه مطالبه حق سرقفلی و مطالبه حق کسب و پیشه بپردازیم لازم است بدانید که برای انجام این کار مانند مراحل انجام الزام به تحویل ملک به یکسری مدارک مهم مثل مدارک هویتی و همچنین اجاره نامه نیاز دارید. سپس برای طی کردن سایر مراحل مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

در ابتدا باید شما به عنوان یکی از طرفین دعوی برای مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه خود در سامانه رسمی ثنا ثبت نام کنید. سپس با احراز هویت ثنا و دریافت نام کاربری یک رمز عبور به دست بیاورید. چنانچه بخواهید مطالبه حق خود را توسط وکیل مطالبه وجه و یا دیگر وکلای حقوقی انجام دهید باز هم نیاز است تا به طور شخصی در سامانه ثنا ثبت نام کنید. در غیر این صورت دادخواست شما ثبت نخواهد شد.

در مرحله بعد باید نمونه دادخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز دادگاه به یکی از دفاتر معتبر خدمات الکترونیک قضایی ارائه دهید. سپس دادخواست مطالبه خود را ثبت کنید و از طریق این دفاتر الکترونیک به دادگاه حقوقی مربوطه ارسال نمایید.

مراحل مطالبه سرقفلی

سپس در مراحل بعد قطعاً دادگاه حقوقی بعد از ارجاع پرونده شما تشکیل جلسه می‌دهد و از طریق سامانه رسمی ثنا از شما و مالک ملک تجاری می‌خواهد تا در تاریخ مشخصی در جلسه دادرسی دادگاه حضور داشته باشید.

در این مرحله اگر شرایط لازم برای طرح دعوی مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه در اختیار قاضی قرار گرفته باشد دادگاه رسمی با ارجاع امر حقوقی به کارشناس رسمی دادگستری دستور می‌دهد تا میزان سر قفلی و حق کسب و پیشه شما را متناسب با نرخ روز مشخص کند. سپس جهت پرداخت آن به مالک ملک تجاری حکم دهد‌. این رأی صادره به مدت ۲۰ روز متوالی قابل اعتراض به دادگاه رسمی تجدید نظر است‌.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

نداشتن شهود در دادگاه مانع از ثابت شدن دعوا نمی‌شود‌؛ زیرا شما می‌توانید از طریق برخی ادله اثبات دعوی مرتبط در امور حقوقی مثل ارائه سند و مدارک معتبر استفاده کنید‌. از طرفی با تحقیق و معاینه محل و از همه مهم‌تر با کارشناسی دادگاه امکان اثبات اظهارت شما وجود دارد. البته در صورت نداشتن شهود در دادگاه باید تمامی اسناد و مدارک شما طبق شرایط لازم و احکام خاصی پذیرفته شوند‌. چون برای جریان یافتن دعوی شما نباید آثار خاصی برای طرف دیگر دعوی ایجاد شود.

نداشتن شهود در دادگاه

اگر چه شهادت شهود یا همان گواهی برخی افراد به عنوان شاهد یکی از اصلی ترین دلایل اثبات دعوی حقوقی و دعوی کیفری است؛ ولی برای ثابت کردن یک دعوا تنها شهادت شهود لازم نیست بلکه بیشتر جرایم و شکایات با دلایل دیگری مثل علم قاضی، سوگند و قسامه و همچنین اقرار متهم قابل اثبات هستند. از این رو نداشتن شاهد در دعاوی کیفری و حقوقی به شرط ارائه اسناد و مدارک کافی اشکال و اثر منفی خاصی را به وجود نمی‌آورد.

نداشتن شهود در دادگاه کیفری

 ارائه ندادن شاهد در مورد برخی جرائم که جنبه حیثیتی دارند مثل اثبات زنا باعث می‌شود تا متهم پس از ثابت نشدن مسئله‌ اصلی بتواند علیه شاکی به دادگاه اعاده حيثيت کند. زیرا طبق قانون مجازات اسلامی در حالی که فردی جرمی را به شخص دیگری نسبت بدهد اما نتواند از طریق شهادت شهود صحت جرم را ثابت کند ممکن است متهم بعد از برائت به دلیل اتهام افترا از طرف دیگر شکایت کند. از این رو نداشتن شاهد در دادگاه های کیفری می‌تواند مانع مهمی برای ثابت کردن برخی جرایم به شمار آید.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

 نداشتن شهود در دادگاه حقوقی در بیشتر اوقات مانع از ثابت کردن جرم‌ نمی‌شود. زیرا با برخی ادله اثبات مثل فیلم دوربین مدار بسته، تحقیقات پلیسی و همچنین اثر انگشت و برخی اسناد و مدارک می‌توانید ارتکاب جرم را اثبات کنید. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است اینکه طبق قانون جدید کشور خویشاوندان و اقوام درجه یک می‌توانید در حالی که شاهد موضوع دعوی و یا ارتکاب جرمی بوده‌اند در دادگاه قضایی حاضر شوند و شهادت بدهند.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

بنابراین برخلاف قوانین گذشته شهادت اقوام درجه یک در دادگاه هیچ اشکالی در جریان دعوی ایجاد نمی‌کند.

 نداشتن شهود در دادگاه به تعداد کافی

در مواقعی که شاهدین شما به تعداد کافی نیستند و یا اصلاً شما شاهدی نداشته باشید در خصوص جرم‌هایی که جنبه حیاتی و مهم دارند شاید حکم دادگاه به ضرر شما تمام شود. همچنین باعث شود که نتوانید علیه فرد مجرم شکایت خود را به اثبات برسانید. پس تعداد شاهد در دادگاه کیفری در حکم قاضی و رأی دادگاه بسیار تاثیر گذار است. البته در صورت نداشتن شاهد در دادگاه حقوقی خصوصاً در زمینه شکایات مالی می‌توانید از تجربیات یک وکیل مطالبه وجه کمک بگیرید.

امروزه وکلای مطالبه وجه حاضر در گروه وکلا ایران دادگستر با دانش علمی و تجربه کاری کمک می‌کنند تا به بهترین شکل مشکلات حقوقی خود را برطرف کنید. در واقع وکلای پایه یک دادگستری حاضر در موسسه حقوقی ایران دادگستر به خوبی می‌توانند از موکل خود بدون ارائه شهود در دادگاه دفاع کنند.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 سه شنبه 10 بهمن 1402 نظرات (0)

یکی از دعاوی رایجی که مربوط به املاک تجاری صورت می‌گیرد. دعوی مطالبه حق سرقفلی و مطالبه حق کسب و پیشه است‌‌. این نوع دعوا به دلیل مطالبه مستاجر ملک تجاری با ارائه دادخواست قانونی و ارزش مالی متناسب با سرقفلی و یا کسب و پیشه‌ی خود از موجر صورت می‌گیرد. اما نحوه طرح دعوی این گونه موضوعات باید بعد از ارسال یک اظهارنامه‌ای برای موجر جهت ثبت دادخواست دعوا توسط یکی از دفاتر معتبر خدمات قضایی انجام شود.

چون باید این موضوع به طور دقیق به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع داده شود تا حق کسب و پیشه و حق سرقفلی به نرخ روز محاسبه شود. برای پیشبرد این دعوا می‌توانید از سوابق یک وکیل مطالبه وجه بهره ببرید. در این میان گروه وکلا ایران دادگستر می‌تواند باسابقه ترین و متخصص ترین وکیل مطالبه وجه را در اختیارتان قرار دهد. سپس در کمترین زمان حق سرقفلی و حق کسب و پیشه شما را به نرخ روز از مالک ملک تجاری بگیرد.

مطالبه سرقفلی

مراحل مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه

قبل از اینکه به نحوه مطالبه حق سرقفلی و مطالبه حق کسب و پیشه بپردازیم لازم است بدانید که برای انجام این کار مانند مراحل انجام الزام به تحویل ملک به یکسری مدارک مهم مثل مدارک هویتی و همچنین اجاره نامه نیاز دارید. سپس برای طی کردن سایر مراحل مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

در ابتدا باید شما به عنوان یکی از طرفین دعوی برای مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه خود در سامانه رسمی ثنا ثبت نام کنید. سپس با احراز هویت ثنا و دریافت نام کاربری یک رمز عبور به دست بیاورید. چنانچه بخواهید مطالبه حق خود را توسط وکیل مطالبه وجه و یا دیگر وکلای حقوقی انجام دهید باز هم نیاز است تا به طور شخصی در سامانه ثنا ثبت نام کنید. در غیر این صورت دادخواست شما ثبت نخواهد شد.

در مرحله بعد باید نمونه دادخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز دادگاه به یکی از دفاتر معتبر خدمات الکترونیک قضایی ارائه دهید. سپس دادخواست مطالبه خود را ثبت کنید و از طریق این دفاتر الکترونیک به دادگاه حقوقی مربوطه ارسال نمایید.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 سه شنبه 10 بهمن 1402 نظرات (0)

اگر فردی به عنوان شاهد نزد مقامات رسمی در دادگاه به نفع یکی از طرفین دعوا از طریق ادله اثبات دعوا مانند:

  • اقرار
  • قسم
  • امارات
  • شهادت
  • اسناد کتبی

نیز شهادت دروغ دهد. همچنین با ادعای دروغ در دادگاه به نفع یکی از طرفین صحبت کند. قانون‌گذار این شاهدی و گواه کذب را جرم تلقی می‌کند و برایش مجازات مشخصی را تعیین خواهد کرد. البته لازم است بدانید که شهادت دروغ نباید خارج از دادگاه و مقامات قضایی مثل شهادت دروغ در کلانتری باشد.‌

نحوه اثبات شهادت دروغ

مطابق با ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی باید کسی که در دادگاه قضایی شهادت می‌دهد دارای شرایط زیر باشد:

  • بالغ
  • عاقل
  • عادل
  • طهارت مولد
  • نداشتن سوءسابقه
  • نداشتن دشمنی با طرفین دعوا
  • عدم اشتغال به گدایی و ولگردی

شهادت دروغ

پس شما با رد یکی از این شرایط لازم می‌توانید اظهارات شاهد حتی شهادت اقوام درجه یک در دادگاه را هم رد کنید و شهادت وی را دروغ اعلام نمایید. مورد دیگر اینکه با سوالات مکرر باعث ضد و نقیض شدن اظهارات شاهد شوید تا قاضی به شهادت دروغ فرد پی ببرد.

پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه از وکلای متبحر و متخصص گروه وکلا ایران دادگستر که سابقه زیادی در حوزه رد اظهارات شهود در دعواهای مختلف دارند بهره‌مند شوید. مطمئن باشید که تمامی وکلای گروه ایران دادگستر خصوصاً وکیل ثبتی و وکیل کیفری این مجموعه با داشتن هوش نسبی اجازه نمی‌دهند حقی از شما ضایع شود.

جرم شهادت دروغ و مجازات آن در

چون شهادت دروغ جزو جرائم عمدی است پس مجازات سوگند خوردن و شهادت دروغ دادن در دادگاه اسلامی طبق ماده ۶۴۹ و ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی عمدتاً فرد شهادت دهنده به ۳ ماه و یک روز تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود‌. همچنین طبق حکم شرعی شهادت دروغ جزای نقدی شهادت کذب هم حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۲ میلیون ریال است.

البته طبق مجازات شهادت دروغ در قانون جدید اگر شهادت دروغ در باب قصاص و دیات باشد شاهد باید خسارت وارد آمده به طرفین دعوا را بپردازد. چنانچه طرف مقابل راضی به دریافت خسارت نشود با نظر قاضی باید شاهد همان‌گونه که به ناحق یک طرف دعوا قصاص شده است نیز قصاص شود و بر روی شاهد همان مجازات اعمال شود.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 سه شنبه 10 بهمن 1402 نظرات (0)

منقول در لغت به معنی قابل حمل و انتقال یافته است. پس در قانون مدنی به اموال و اشیایی که جا به جایی آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد بدون آنکه مانع از خرابی محل قرارگیری اشیاء شود اموال منقول گفته می‌شود. مثل انواع خودرو، بخاری، کولر، اثاثیه منزل‌ و …

انواع اموال منقول

اموال منقول به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شود.

  1. اموال منقول ذاتی

  2. اموال در حکم منقول

انواع اموال منقول

اموال غیر منقول چیست؟

غیر منقول در لغت به زبان ساده یعنی اموالی که غیرقابل حمل هستند. پس در قانون مدنی اموال و اشیایی را که نتوان از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد. همچنین جا به جایی آن‌ها باعث خرابی و نقص مال اصلی شود اموال غیر منقول می‌گویند. حال ثابت بودن این اموال ذاتی باشد مثل زمین و ساختمان‌ و یا به نحوی توسط عمل انسان در مکان ثابتی استقرار یافته است مثل پنجره، درب، تیر آهن و…

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 شنبه 16 دی 1402 نظرات (0)

از آنجایی که امور ثبتی بخش بزرگی از موارد قانونی کشور را شامل می‌شود. بنابراین وکیل امور ثبتی باید وظایف خود را تحت کنترل و مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک انجام دهد. البته فراموش نکنید که سازمان ثبت اسناد زیر مجموعه قوه قضاییه است و تمامی امور ثبتی باید با نظارت قوه قضاییه انجام شود. برخی از مهم‌ترین وظایف وکلای ثبتی عبارت‌اند از:

  • ثبت برند
  • ابطال سند
  • اعتراض به ثبت
  • ثبت کردن ملک
  • ثبت شرکت ها
  • ثبت علائم تجاری
  • مطالعه پرونده ثبتی
  • ثبت ادارات و اختراعات
  • تنظیم سندهای رسمی
  • ثبت دادخواست لازم به ایفای تعهد
  • تعیین و ثبت محدوده و مشخصات املاک
  • اقدامات لازم برای ساده‌تر کردن معامله های رسمی
  • و غيره

وظایف وکیل ثبتی

حل دعاوی ثبتی با وکیل امور ثبتی

شکایاتی که در جریان ثبت اسناد، امراض و املاک ایجاد می‌شوند‌ در دو مرجع قانونی قابل رسیدگی هستند:

  • یک دسته دعاوی ثبتی که در ماده ۱۶ و ۲۰ قانون ثبت کشور تصریح شده است باید با صلاحیت ذاتی محاکم دادگستری حل و فصل شوند.
  • دسته دیگر دعاوی ثبتی در ماده ۲۵ قانون ثبت کشور تصریح شده است که باید با صلاحیت هيئت نظارت و شورای عالی ثبت پیگیری شوند.

البته دعاوی ثبتی که پیگیری آن‌ها در صلاحیت محاکم دادگستری و وکلای ثبتی قرار دارد به ۳ دسته تقسيم بندی می‌شوند‌:

دعاوی ثبت املاک

این دسته از دعاوی در رابطه با ثبت املاک و پیش از ثبت ملک در دفاتر اسناد و املاک اتفاق می‌افتد. برای حل و فصل این گونه دعاوی ثبتی موضوع به صورت اعتراض به ثبت پیگیری می‌شود مانند:

  • معامله معارض
  • صدور اسناد مالکیت
  • اسنادی که در اثر جنگ، زلزله و سیل از بین رفته‌اند.
  • پرونده های ثبتی که فاقد سابقه هستند و غيره
  • https://irandadgostar.com/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 شنبه 16 دی 1402 نظرات (0)

بهترین وکیل پیمانکاری شخصی است که تمام قوانین لازم که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم می‌شود را بداند. همچنین با رویه عملی دادگاه و حتی داوری‌های مربوطه آشنایی کاملی داشته باشد. از طرفی انواع قراردادهای پیمانکاری را بشناسند‌. برخی از این قراردادهای مهم پیمانکاری عبارت‌اند از:

  • قراردادهای دائمی
  • قراردادهای سریال
  • قراردادهای محدود
  • قراردادهای سنجشی
  • قراردادهای قیمت هدف
  • قراردادهای پرداخت کلی
  • قراردادهای با قابلیت تغییر
  • قراردادهای بازپرداخت هزینه
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 سه شنبه 05 دی 1402 نظرات (0)

وکیلی که در مؤسسات حقوقی با نام وکیل پیمانکاری فعالیت می‌کند یک شخص حقوقی است که در بین دعاوی پیمانکار، کارفرما و سایر اشخاص مربوط به اجرای پروژه چه حقوقی و چه کیفری اجازه دخالت دارد. از طرفی یک وکیل پیمانکاری این اختیار را دارد تا از صفر تا صد اجرای پروژه در کنار پیمانکار و کارفرما باشد.

وکیل قرارداد پیمانکاری کیست؟

ویژگی های وکیل قرارداد پیمانکاری

شخصی که در زمینه پیمانکاری وکیل برجسته‌ای است باید دارای ویژگی های بارزی باشد. برخی از این خصوصیات را در ادامه شرح می‌دهیم.

  • وکیل قراردادی باید شرایط عمومی پیمان را بلد باشد و آگاهی زیادی در مورد شرایط خصوصی پیمان داشته باشد.
  • وکیل پیمانکاری باید سابقه وکالت در بین دعاوی پیمان را داشته باشد.
  • وکیل پیمانکاری باید مندرجات قرارداد را با دقت زیاد مطالعه کند و حقوق طرفین دعاوی را رعایت کند.

بهترین وکیل قراردادی

بهترین وکیل پیمانکاری شخصی است که تمام قوانین لازم که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم می‌شود را بداند. همچنین با رویه عملی دادگاه و حتی داوری‌های مربوطه آشنایی کاملی داشته باشد. از طرفی انواع قراردادهای پیمانکاری را بشناسند‌. برخی از این قراردادهای مهم پیمانکاری عبارت‌اند از:

  • قراردادهای دائمی
  • قراردادهای سریال
  • قراردادهای محدود
  • قراردادهای سنجشی
  • قراردادهای قیمت هدف
  • قراردادهای پرداخت کلی
  • قراردادهای با قابلیت تغییر
  • قراردادهای بازپرداخت هزینه

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 14 سه شنبه 05 دی 1402 نظرات (0)

هر قراردادی، نقطه آغاز یک رابطه حقوقی است. قراردادها انواع مختلفی دارند که به لحاظ چگونگی استفاده و اهداف، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

اگر یک قرارداد، جامع، دقیق و مطابق با موازین قانونی، متناسب هر هدف و کار ما تنظیم گردد، قطعاً از بروز اختلاف‌های حقوقی و مالی در آیند می قرارداد جلوگیری خواهد شد. به همین منظور مجموعه ما با معرفی وکیل وکیل نفت و گاز و قراردادها متناسب با  حوزه‌ی نفت و گاز به شما در پیش برد اهدافتان کمک خواهد کرد.

تنظیم قراردادها توسط وکیل نفت و گاز

دعاوی حوزه صنعت

صنعت گستردگی پیچیدگی و اختلاف‌های خاص خود را دارد که یکی از دلایل آن می‌تواند میزان گردش مالی بسیار بالا در این حوزه باشد. صنعت در کشور ما حوزه‌های مختلف دارد که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن صنعت نفت و گاز است. قانوناً با توجه به گستردگی، دعاوی حوزه صنعت نفت و گاز بیشترین دعاوی صنعتی در کشور ما می باشد. برای موفقیت در این دعاوی میباست از ویل وکیل نفت و گاز متخصص بهره گرفت. لذا شما می‌توانید با انتخاب و کلای مجموعه‌ما، ضریب موقعیت خود را در این دعاوی افزایش دهید.

پیمانکاری حوزه نفت و گاز

پیمانکاری، یکی از روش‌های برون‌سپاری کار به دیگران، در قبال پرداخت وجوهی می‌باشد، ابتدا فقط اشخاص حقوقی با استفاده از روش پیمانکاری، امور خود را در قالب قرارداد مناقصه به دیگران واگذار می‌نمودند، اما امروزه حتی اشخاص حقیقی نیز، برای انجام امور خود از روش پیمانکاری سالم استفاده می‌نماید و در قبال انجام کار، دستمزد پیمانکار را پرداخت
می‌نمایند.

با ترویج استفاده از روش (قرارداد پیمانکاری)، اختلاف‌ها و دعاوی حقوقی و کیفری ناشی از آن نیز گسترش‌یافته است. وکلای مجموعه‌ی ما، با سال‌ها تجربه در زمینه دعاوی پیمانکاری، می‌توانند به اشخاص حقیقی و حقوقی در پرونده‌ها و دعاوی ناشی از پیمانکاری به‌تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی کمک کنند.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 5 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

مراحل تغییر نام

اگر نامی که شما جدیداً برای خود انتخاب کرده‌اید با شرایط قانونی در کشور مطابقت دارد باید به سادگی به اداره ثبت احوال در محل سکونت و یا به محلی که از آنجا شناسنامه خود را دریافت کرده‌اید مراجعه کنید. سپس با ارائه درخواست تغییر نام به اداره ثبت احوال تقاضای تغییر اسم کوچک و یا فامیلی خود را به این اداره بدهید.

پس از ثبت درخواست تغییر نام اساساً پرونده شما در هیئت حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنانچه شما واجد شرایط باشید با درخواستتان موافقت می‌شود‌. بنابراین تعویض شناسنامه شما با نام جدید در اداره ثبت احوال انجام می‌شود‌. ولی اگر نام جدید شما با شرایط قانونی کشور مطابقت نداشته باشد بدون شک درخواست شما از طرف اداره ثبت احوال رد خواهد شد. اينجاست که باید با کمک یک وکيل تغییر نام برای پیشبرد این کار به سادگی از طریق دادگاه حقوقی اقدام کنید.

در این حالت دادگاه بعد از رسیدگی و ارزیابی دلایل و مستندات شما رای را صادر می‌کند. چنانچه درخواست شما قبول دادگاه باشد مراتب امر درخواست شما را به اداره ثبت احوال مربوطه ارسال می‌کند‌ سپس تقاضای صدور شناسنامه‌ای با نام جدید برایتان دارد.

هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک

هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک

از آنجایی که هزینه تغییر اسم کوچک جزو دعاوی غیر مالی به شمار می‌آید بنابراین هر سال هزینه تغییر نام و هزینه وکیل تغییر نام از طرف سازمان ثبت احوال مشخص می‌شود‌؛ ولی باز هم هزینه وکیل متخصص تغییر نام متناسب با شرایط جدید سازمان ثبت احوال و تغییر قیمت کارهای اداری دیگر ممکن است تغییراتی داشته باشد.

چون به طور کلی آیین‌نامه‌هایی از طرف قوه قضائیه و همچنین کانون وکلا جهت مشخص کردن نرخ تعرفه و البته دستمزد وکلای تغییر نام صادر می‌شود. بنابراین تمامی وکلای تغییر نام کوچک و نام خانوادگی باید جهت گرفتن هزینه و حق‌الوکاله خود طبق این آیین نامه عمل کنند.

با توجه به این که امروزه بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می‌شوند، جهت ثبت درخواست تغییر نام مانند دیگر دعاوی باید به دفاتر خدمات قضایی که مورد تایید قوه قضاییه هستند، مراجعه نمایید. برای انجام این کار باید ابتدا در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام کنید.

سپس پیش از ثبت نمودن دادخواست، با آگاهی نسبت به هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک و هزینه دادخواست تغییر نام و هزینه تغییر اسم حتما از وکیل تغییر نام مشورت حاصل کنید تا متن تنظیم شده برای دادخواست، تاثیرگذار باشد و قابلیت دفاع را داشته باشد.

وکیل تغییر نام مذهبی

تغییر دادن نام در ایران دارای قانون پیچیده و سختی است. مخصوصا زمانیکه قصد دارید اسامی مذهبی را تغییر دهید، مجبور به پشت سر گذاشتن شرایط خاصی خواهید بود. از این رو ممکن است شما نیاز به وکیل تغییر نام مذهبی یا تغییر نام خانوادگی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره شما میتوانید با مشاورین حقوقی در گروه وکلا ایران گستر در تماس باشید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 436
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 120
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 300
  • بازدید سال : 7,669
  • بازدید کلی : 10,867