loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 2 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به طور کلی دعاوی که از طریق وکیل ملکی قابل پیگیری است به ۳ گروه اصلی تقسیم می‌شوند‌.

دعاوی ملکی حقوقی

این گونه دعاوی به علت سهل انگاری از طرفین در زمان تکالیف مقرر اتفاق می‌افتد بدون آنکه عنصر مجرمانه‌ای در این بین دخالت داشته باشد. برخی از این دعاوی عبارتند از:

  • اخذ ثمن‌ معامله
  • دعاوی سرقفلی
  • الزام اخذ پایان کار
  • الزام تنظیم سند رسمی
  • بررسی حساب مالیاتی
  • فسخ اجاره نامه و ...

دعاوی ملکی کیفری

این گونه دعاوی زمانی رخ می‌دهد که یکی از طرفین معامله با سوء نیت قصد بدی نسبت به املاک دیگری داشته باشد. برخی از این دعاوی مواد ذیل هستند:

  • فروش مال غیر
  • اجاره مال غیر
  • جعل سند ملکی
  • خیانت در امانت در زمینه ملک و ...

دعاوی ملکی ثبتی

این گونه شکایت‌ها در زمان نقض یا حتی عدم رعایت قوانین ثبت املاک اتفاق می‌افتد مانند:

  • ابطال سند رسمی
  • ابطال نظريه هيئت اداره ثبت
  • ابطال عملیات اجرایی ثبت
  • و ...

انواع دعاوی ملکی در قانون

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

لیست اموال منقول و غیرمنقول چیست ؟

لیست اموال منقول

لیست اموال غیرمنقول

اتومبیل‌ها خانه‌ها
ماشین‌آلات زمین‌ها
مبلمان مغازه‌ها
لوازم خانگی کارخانه‌ها
لوازم الکترونیکی مزارع
لوازم شخصی باغ‌ها
آثار هنری اراضی زراعی
سکه‌ها و زیورآلات موزه‌ها
سهام و اوراق بهادار کلیساها و مساجد
مواد مخزنی دانشگاه‌ها
وسایل و تجهیزات ورزشی بناهای تاریخی
اسباب بازی‌ها مدارک و اسناد رسمی
کتاب‌ها محموعه‌های کتابخانه‌ای

توجه داشته باشید که این فقط یک که این فقط یک لیست از اموال منقول و غیرمنقول است و هر فرد یا سازمان ممکن است اموال دیگری هم داشته باشد که در اینجا ذکر نشده است و این جدول برای ذکر مثالهایی بود تا شما متوجه شوید که اموال منقول و غیر منقول به چه معناست.

در ادامه معنی منقول و غیرمنقول را به تفضیل شرح خواهیم داد.

اموال منقول چیست ؟

از کجا بدانیم مال منقول چیست ؟ منقول در لغت به معنی قابل حمل و انتقال یافته است. پس در قانون مدنی به اموال و اشیایی که جا به جایی آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد بدون آنکه مانع از خرابی محل قرارگیری اشیاء شود اموال منقول گفته می‌شود. مثل انواع خودرو، بخاری، کولر، اثاثیه منزل‌ و ...

انواع اموال منقول

اموال منقول و غیر منقول هریک دارای تعاریف متفاوتی هستند. در ماده 19 قانون مدنی به طور کامل به تعریف اموال منقول پرداخته شده است. مطابق با این ماده "اشیایی که نقل و انتقال آن از محلی به محل دیگر ممکن باشد بدون اینکه به خود یا محل آن خرابی وارد آید منقول است". بنابراین اموال منقول قابلیت حمل و انتقال دارند، بدون آنکه آسیبی به خودشان یا محلشان وارد شود. مانند خودرو، فرش، دوچرخه و... همچنین زمین اموال منقول است و همینطور خانه جز اموال منقول است.

اموال منقول به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود:

  1. اموال منقول ذاتی

  2. اموال در حکم منقول

انواع اموال منقول

اموال غیر منقول چیست؟

غیر منقول در لغت به زبان ساده یعنی اموالی که غیرقابل حمل هستند. پس در قانون مدنی اموال و اشیایی را که نتوان از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد. همچنین جا به جایی آن‌ها باعث خرابی و نقص مال اصلی شود اموال غیر منقول می‌گویند. حال ثابت بودن این اموال ذاتی باشد مثل زمین و ساختمان‌ و یا به نحوی توسط عمل انسان در مکان ثابتی استقرار یافته است مثل پنجره، درب، تیر آهن و...

انواع اموال غیر منقول

در دسته‌بندی اموال غیر منقول این گونه اموال و دارایی در چند گروه مختلف قرار می‌گیرند.

  • اموالی که ذاتاً غیر منقول است

مثل زمین، معدن و سنگ که ریشه در زمین دارند و نمی‌شود آن‌ها را جا به جا کرد. البته سنگ، درخت و سایر اموالی که ریشه در زمین دارند تا زمانی غیر منقول هستند که از زمین جدا نشوند. به محض اینکه اشیاء یا اموالی از زمین جدا شوند جزو اموال منقول قرار می‌گیرند. به همین دلیل در زمان الزام به تحویل ملک باید تمامی اشیاء و اموال منقول و غیر منقول ملک برای طرفین معامله مشخص باشد.

  • اموالی که توسط عمل انسان غیر منقول شده‌اند

این دسته از اموال غیر منقول ذاتاً منقول هستند ولی توسط اقدامات بشری به زمین متصل شده‌اند بنابراین نقل و انتقال آن‌ها باعث خرابی در اصل مال یعنی آسیب رسیدن به زمین یا خانه می‌شود‌. از جمله این اموال غیر منقول عبارتند از:

  • ابنیه
  • اشجار، نهال و شاخه‌هایی که متصل به درختان هستند
  • لوازم منصوب در بنا مثل پنجره، تیر آهن، آینه، نقاشی و...
  • اموالی که چیده نشده است مثل گندم، میوه، سبزیجات و...
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 2 شنبه 09 تیر 1403 نظرات (0)

در مجموعه نگهداری حیوانات آکیتا شما می‌توانید خدمات بهترین پانسیون سگ تهران را دریافت کنید. از جمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به مواردی مثل جای خواب، آب و غذای باکیفیت، حوله، برس و… اشاره داشت. هتل پانسیون سگ آکیتا به شکل تجاری فعالیت نمی‌کند، بلکه خدمات آن به‌طور خانگی و در یک واحد مبله ارائه می‌گردد!

یک واحد مبله با امکانات کامل از جمله حیات به منظور گرفتن آفتاب و بازی در هوای آزاد در اختیار حیوان خانگی شما قرار می‌گیرد. همچنین در این مرکز، پت شما به‌طور شبانه روزی توسط رفتارشناسان مجرب این مجموعه تحت نظارت قرار می‌گیرد؛ به همین علت است که این مرکز به عنوان بهترین پانسیون سگ تهران شناخته می‌شود.

همچنین در صورت تشخیص هر شکلی از ناهنجاری در پت، مربیان حاضر در این مجموعه به‌طور رایگان جهت اصلاح رفتار پت شما قدم برمی‌دارند.

روند پذیرش پانسیون در مجموعه آکیتا

شما می‌توانید جهت استفاده از بهترین پانسیون سگ تهران به‌طور آنلاین یا حضوری اقدام نمایید. در بدو پذیرش فرمی در خصوص رژیم غذایی پت در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید کامل کنید.

لازم به ذکر است که در بهترین پانسیون سگ تهران هیچ خبری از پارک، قفس، باکس و… نخواهد بود، در عوض پت شما می‌تواند آزادانه در فضای امن واحد و حیات تردد کند. همچنین به همراه داشتن شناسنامه پت و گواهی سلامت (انگل تراپی و واکسیناسیون کامل) از دیگر الزامات پذیرش می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

فوم پلی اتیلن یک ماده فوم ترموپلاستیک است که ساختار آن از میلیون‌ها حباب کوچک ایجاد شده است، این حباب‌ها به صورت جداگانه مهر و موم شده‌اند و در عین حال پیوند شدیدی دارند. ساختار سلول بسته فوم پلی اتیلن تخته ای آن را در برابر نفوذ آب و انواع حلال ها، بسیار محکم و مقاوم می‌سازد.

فوم پلی اتیلن تخته ای از انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی بالایی برخوردار است و از همین روی در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می‌شود. همچنین فوم پلی اتیلن ضربه و ارتعاش های مختلف را در زمان جا به جایی به خود جذب کرده و از آسیب دیدن محصول جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل فوم پلی اتیلن یک ماده عالی جهت استفاده در بسته بندی به شمار می‌رود.

انواع فوم پلی اتیلن:

  • رولی
  • لوله‌ای
  • میله‌ای
  • تخته‌ای
  • متالایز (دارای روکش آلومینیوم)

کاربرد های فوم پلی اتیلن تخته ای

انواع پلی اتیلن از جمله فوم پلی اتیلن تخته ای در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع چیزی که فوم پلی اتیلن را به محصولی منحصر به فرد تبدیل می‌کند کاربری متنوع آن می‌باشد.

در متن زیر می‌توانید تنها با تعدادی از پرکاربردترین موارد استفاده از فوم پلی اتیلن آشنا شوید.

  • فوم پلی اتیلن از جمله بهترین انواع فوم برای آکوستیک فضا و جذب صدا است که می‌توان در زیر فوم آکوستیک پنل از آن استفاده نمود.
  • فوم پلی اتیلن را به عنوان یک عایق صوتی، عایق رطوبتی و عایق حرارتی در بخش های مختلفی از ساختمان از جمله کف، دیوار و سقف، زیر پارکت و کف های چوبی، مرغداری‌ها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.
  • از دیگر کاربردهای فوم پلی اتیلن در صنعت خودروسازی است. این فوم به جهت جلوگیری از ضربه، خط و خش و همچنین پوشاندن درزها استفاده می‌شود.
  • https://kimiafiber.com/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

وال پست‌هایی که با استفاده از الیاف های شیشه ای اجرا می‌شوند وال پست مدرن یا FRP نامیده می‌شوند. این نوع محصولات جدید پارچه های تک جهته و یا پارچه های دو جهته ای از الیاف های شیشه ای هستند که توسط چسب‌های مخصوص و یا رزین های خاصی به سطح دیوارهای مختلف نصب می‌شوند. بنابراین وال پست‌های الیاف شیشه دیوارها را در برابر ترک خوردگی و یا شکستگی مقاوم سازی می‌کنند‌ و سپس در سطح خارجی دیوارها یک سطح پایداری را می‌سازند.

به همین دلیل این نوع وال پست‌های جدید مانع از ریزش آنی دیوارها در برخی مواقع مثل زلزله خواهند شد. پس به طور کلی وال پست‌های FRP این قابلیت را دارند تا دیوارهای متعددی را پیش از ساخته شدن و یا در هنگام تعبیه شدن نیز تقویت کنند.

تفاوت الیاف شیشه وال پست با دیگر وال پست ها

وال پست الیافی توسط چسب‌ها و رزین های مخصوصی نصب و اجرا می‌شوند؛ اما دیگر وال پست‌ها توسط اتصالات پیچی و یا با استفاده از جوش دادن اجرا می‌شوند. البته برخی وال پست‌ها مثل وال پست مش فایبرگلاس با استفاده از مدفون شدن به طور پنهانی در یک پلاستر مخصوص نصب و اجرا می‌شوند‌.

تفاوت الیاف شیشه وال پست

یادتان باشد الیاف های شیشه ای که به صورت وال پست به کار می‌روند به غیر از مهار دیوارهای غیر سازه‌ای می‌توانند دیوارهای باربری که در ساختمان‌های مصالح بنایی وجود دارد را از لحاظ مقاومت خمشی، ظرفیت باربری و حتی مقاومت کششی به خوبی تقویت کنند. تفاوت دیگر اینکه در وال پست‌های اف آر پی محدودیت طولی و وادارهای قابل اجرا برای دیوارها وجود ندارد. از طرفی وال پست FRP از قبل می‌تواند دیوارها را تقویت کند و مهم‌تر اینکه وال پست الیافی وزن سبکی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

https://kimiafiber.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 21 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

منقول در لغت به معنی قابل حمل و انتقال یافته است. پس در قانون مدنی به اموال و اشیایی که جا به جایی آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد بدون آنکه مانع از خرابی محل قرارگیری اشیاء شود اموال منقول گفته می‌شود. مثل انواع خودرو، بخاری، کولر، اثاثیه منزل‌ و …

انواع اموال منقول

اموال منقول به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شود.

  1. اموال منقول ذاتی

  2. اموال در حکم منقول

انواع اموال منقول

اموال غیر منقول چیست؟

غیر منقول در لغت به زبان ساده یعنی اموالی که غیرقابل حمل هستند. پس در قانون مدنی اموال و اشیایی را که نتوان از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد. همچنین جا به جایی آن‌ها باعث خرابی و نقص مال اصلی شود اموال غیر منقول می‌گویند. حال ثابت بودن این اموال ذاتی باشد مثل زمین و ساختمان‌ و یا به نحوی توسط عمل انسان در مکان ثابتی استقرار یافته است مثل پنجره، درب، تیر آهن و…

انواع اموال غیر منقول

در دسته‌بندی اموال غیر منقول این گونه اموال و دارایی در چند گروه مختلف قرار می‌گیرند.

  • اموالی که ذاتاً غیر منقول است

مثل زمین، معدن و سنگ که ریشه در زمین دارند و نمی‌شود آن‌ها را جا به جا کرد. البته سنگ، درخت و سایر اموالی که ریشه در زمین دارند تا زمانی غیر منقول هستند که از زمین جدا نشوند. به محض اینکه اشیاء یا اموالی از زمین جدا شوند جزو اموال منقول قرار می‌گیرند. به همین دلیل در زمان الزام به تحویل ملک باید تمامی اشیاء و اموال منقول و غیر منقول ملک برای طرفین معامله مشخص باشد.

  • اموالی که توسط عمل انسان غیر منقول شده‌اند

این دسته از اموال غیر منقول ذاتاً منقول هستند ولی توسط اقدامات بشری به زمین متصل شده‌اند بنابراین نقل و انتقال آن‌ها باعث خرابی در اصل مال یعنی آسیب رسیدن به زمین یا خانه می‌شود‌. از جمله این اموال غیر منقول عبارتند از:

  • ابنیه
  • اشجار، نهال و شاخه‌هایی که متصل به درختان هستند
  • لوازم منصوب در بنا مثل پنجره، تیر آهن، آینه، نقاشی و…
  • اموالی که چیده نشده است مثل گندم، میوه، سبزیجات و…

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

اگر بخواهیم به یک تعریف کلی درباره جرم جعل اسناد و مدارک بپردازیم باید بگوییم هر گونه جعل مادی یا جعل معنوی اسناد می‌تواند به عنوان جرم جعل اسناد و مدارک شناخته شود. جعل مادی به معنی ایجاد هر گونه تغییر و تحریف در ظاهر اسناد و یا ساخت هر گونه سند جعلی است که اسناد رسمی و عادی را در برمی‌گیرد و از مهم‌ترین این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعل مهر و امضا
  • جعل گواهی پزشکی
  • جعل چک و امضای چک
  • جعل قراردادها و قولنامه‌ها
  • جعل احکام مربوط به دادگاه و دادسرا
  • جعل نوشته افراد رسمی یا غیر رسمی
  • جعل اسناد مالی از قبیل اسکناس، سفته، اسناد بانکی، اوراق بهادار، ضمانت‌نامه‌های بانکی و حواله‌های صادره از خزانه
  • جعل اسناد و مدارک هویتی (جعل شناسنامه، جعل کارت ملی، جعل کارت پایان خدمت، جعل گذرنامه، جعل مدارک تحصیلی، جعل پلاک خودرو و…)
  • و…

جعل معنوی نیز شامل تغییر در مفاد سند و مطالب آن می‌شود که در حیطه اسناد رسمی عنوان می‌شود. به طور مثال کارمند و یا مأمور دولتی در نوشتن قراردادها و یا برخی اسناد موضوع و ماهیت را تغییر دهند.

مجازات جعل اسناد عادی

بر اساس ماده 536 قانون مجازات اسلامی، افرادی که به جعل اسناد عادی از قبیل اجاره نامه، قولنامه، مبایعه‌نامه و… پرداخته‌اند و یا افرادی که از این اسناد جعلی استفاده نموده‌اند و از جعلی بودن آن‌ها آگاه هستند محکوم به پرداخت جزای نقدی و گذراندن حبس هستند. دوران حبس به عنوان مجازات جعل اسناد عادی از 3 ماه تا 1 سال است. در برخی موارد نیز مجازات جعل اسناد عادی از قبیل جعل چک به 6 ماه تا 2 سال هم می‌رسد و افراد خاطی ملزم به پرداخت جریمه نقدی نیز هستند. از طرفی باید اموال تصاحب شده و یا خسارات وارد شده به شاکی را نیز تمام و کمال بپردازند.

مجازات جعل اسناد رسمی

قبل از هر چیز باید گفت مجازات جعل اسناد رسمی سنگین‌تر از مجازات جعل اسناد غیر رسمی است. در این زمینه غالباً مشاهده شده که جعل اسناد و مدارک رسمی با دخالت افراد وابسته به سازمان های دولتی انجام می‌شود. از این رو مجازات جعل اسناد برای این دسته از افراد بر اساس ماده 532 قانون مجازات اسلامی صورت می‌گیرد و با توجه به نوع سند جعل شده فرد جاعل به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود. دوران حبس به عنوان مجازات جعل اسناد توسط افراد رسمی 1 تا 5 سال است.

مجازات جعل اسناد رسمی

و اما اگر جعل اسناد و مدارک رسمی از طریق افراد غیر رسمی باشد مدت حبس مجازات جعل و استفاده از سند مجعول برای این افراد از 6 ماه تا 3 سال خواهد بود. ضمن اینکه این افراد نیز مشمول پرداخت جرائم نقدی و خسارات ناشی از جرم جعل هستند.

مجازات جعل اسناد دولتی

در این زمینه نیز باید گفت افرادی که به جعل امضا و مهر رهبری و یا هر یک از روسای قوا بپردازند قانون‌گذار برای آن‌ها 3 تا 15 سال حبس در نظر می‌گیرد. مجازات جعل امضای رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان دولتی نیز 1 تا 10 سال حبس خواهد بود. همچنین خوب است بدانید مجازات جعل اسناد دولتی از قبیل پرونده های دولتی، مرسولات، اطلاعات، نقشه‌ها، نامه‌ها و… با توجه به نوع جرم متفاوت خواهد بود.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

نداشتن شهود در دادگاه مانع از ثابت شدن دعوا نمی‌شود‌؛ زیرا شما می‌توانید از طریق برخی ادله اثبات دعوی مرتبط در امور حقوقی مثل ارائه سند و مدارک معتبر استفاده کنید‌. از طرفی با تحقیق و معاینه محل و از همه مهم‌تر با کارشناسی دادگاه امکان اثبات اظهارت شما وجود دارد. البته در صورت نداشتن شهود در دادگاه باید تمامی اسناد و مدارک شما طبق شرایط لازم و احکام خاصی پذیرفته شوند‌. چون برای جریان یافتن دعوی شما نباید آثار خاصی برای طرف دیگر دعوی ایجاد شود.

نداشتن شهود در دادگاه

اگر چه شهادت شهود یا همان گواهی برخی افراد به عنوان شاهد یکی از اصلی ترین دلایل اثبات دعوی حقوقی و دعوی کیفری است؛ ولی برای ثابت کردن یک دعوا تنها شهادت شهود لازم نیست بلکه بیشتر جرایم و شکایات با دلایل دیگری مثل علم قاضی، سوگند و قسامه و همچنین اقرار متهم قابل اثبات هستند. از این رو نداشتن شاهد در دعاوی کیفری و حقوقی به شرط ارائه اسناد و مدارک کافی اشکال و اثر منفی خاصی را به وجود نمی‌آورد.

نداشتن شهود در دادگاه کیفری

 ارائه ندادن شاهد در مورد برخی جرائم که جنبه حیثیتی دارند مثل اثبات زنا باعث می‌شود تا متهم پس از ثابت نشدن مسئله‌ اصلی بتواند علیه شاکی به دادگاه اعاده حيثيت کند. زیرا طبق قانون مجازات اسلامی در حالی که فردی جرمی را به شخص دیگری نسبت بدهد اما نتواند از طریق شهادت شهود صحت جرم را ثابت کند ممکن است متهم بعد از برائت به دلیل اتهام افترا از طرف دیگر شکایت کند. از این رو نداشتن شاهد در دادگاه های کیفری می‌تواند مانع مهمی برای ثابت کردن برخی جرایم به شمار آید.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

 نداشتن شهود در دادگاه حقوقی در بیشتر اوقات مانع از ثابت کردن جرم‌ نمی‌شود. زیرا با برخی ادله اثبات مثل فیلم دوربین مدار بسته، تحقیقات پلیسی و همچنین اثر انگشت و برخی اسناد و مدارک می‌توانید ارتکاب جرم را اثبات کنید. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است اینکه طبق قانون جدید کشور خویشاوندان و اقوام درجه یک می‌توانید در حالی که شاهد موضوع دعوی و یا ارتکاب جرمی بوده‌اند در دادگاه قضایی حاضر شوند و شهادت بدهند.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

بنابراین برخلاف قوانین گذشته شهادت اقوام درجه یک در دادگاه هیچ اشکالی در جریان دعوی ایجاد نمی‌کند.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 24 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

تمیز کردن و ضدعفونی قفس پرنده برای حفظ سلامتی و بهداشت حیوان خانگی شما اهمیت دارد. ضدعفونی کردن قفس به شما کمک می‌کند تا باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل عفونی زیستی دیگر که ممکن است در قفس وجود داشته باشند را از بین ببرید. با ضدعفونی کردن قفس، شانس انتقال بیماری‌ها به پرنده و از پرنده به شما و دیگران کاهش می‌یابد. از این رو، مهم است که به منظور حفظ سلامتی پرنده و پیشگیری از انتقال بیماری‌ها، قفس را به طور مرتب و منظم ضدعفونی کنید.

چرا باید قفس پرنده را ضدعفونی کنیم؟

مراحل تمیز کردن و ضدعفونی قفس پرنده

تمیز کردن و ضدعفونی قفس پرنده می‌تواند در بهبود سلامت و بهداشت حیوان خانگی شما موثر باشد. در ادامه مراحلی که می‌توانید برای تمیز کردن و ضدعفونی قفس پرندگان خود انجام دهید را توضیح می‌دهیم:

  • خالی کردن قفس

 ابتدا قفس را کاملا خالی کنید. پرنده را به مکانی دیگر انتقال دهید تا در حین تمیز کردن اذیت نشود.

  • از بین بردن پس مانده‌ها

 پس مانده‌های خوراکی و فضولات پرنده و … را از قفس جمع آوری کنید و آن‌ها را دور بیاندازید.

از بین بردن پس مانده‌ها

  • شستشوی قفس

 قفس را با آب و صابون یا محلول‌های ضدعفونی کننده مانند شوینده همه کاره سبز شستشو دهید، شوینده همه کاره سبز یک محصول دوستدار محیط زیست است و برای شستشوی همه‌ی سطوح از هر جنسی فارق از طبیعی و یا مصنوعی بودن مناسب است و باعث ایجاد خوردگی نمی‌شود. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی مناسب از شرکت بی نظیرکاران (تولید کننده انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران) تهیه کنید. سپس از برس‌های نرم و مناسب برای تمیز کردن قفس استفاده کنید. به ویژه مناطقی که پرنده بیشتر وقت می‌گذراند را به دقت تمیز کنید.

  • ضدعفونی قفس پرنده

 برای ضدعفونی عمیق‌تر قفس پرنده، می‌توانید از موادی مانند پراکسید هیدروژن، محلول کلر، یا محلول سرکه و آب استفاده کنید. این مواد کمک می‌کنند تا باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل عفونی زا دیگر که ممکن است در قفس وجود داشته باشند، به کاهش بیفتند.

  • خشک کردن قفس

 پس از تمیز کردن و ضدعفونی قفس، آن را به طور کامل خشک کنید. استفاده از حوله‌های تمیز و خشک یا باد سشوار می‌تواند در این مرحله مفید باشد. قفس باید کاملا خشک شود.

  • قرار دادن پرنده در قفس

 پس از اطمینان از خشک بودن قفس، پرنده را دوباره در قفس قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمامی وسایل و اسباب بازی‌های پرنده در محل مناسب قرار گرفته‌اند.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 24 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

رفع لک و کثیفی لباس‌ها یکی از مشکلات رایج در مراقبت از لباس‌های خود است. بخصوص از بین بردن لکه از روی لباس سفید و یا از بین بردن لکه روغن روی لباس بسیار دردساز است، اما با چند ترفند ساده می‌توانید این مشکل را حل کنید:

  • شستشوی دوره‌ای لباس‌ها

 اولین اقدام این است که لباس‌ها را به صورت دوره‌ای شستشو دهید. هر لباس را بعد از چند بار استفاده بشویید. این کار باعث جلوگیری از انباشت لک و کثیفی در لباس‌ها می‌شود.

شستشوی دوره‌ای لباس‌ها

  • استفاده از مواد شستشوی مناسب

 از مواد شستشوی مناسب برای لباس‌های خود استفاده کنید. بررسی کنید که آیا مواد شستشوی استفاده شده برای لباس‌ها مناسب هستند یا خیر. استفاده از مواد شستشوی ناسازگار می‌تواند باعث ایجاد لک و کثیفی مجدد در لباس‌ها شود. شوینده و لکه بر منسوجات بایو اپتیمم یک گزینه فوق العاده برای رفع آثار کثیفی و لک باقی‌مانده بر روی لباس و پارچه است. این محصول ضدعفونی کننده لباس یک پاک کننده پروبیوتیک قوی است که مانع از پوسیدگی پارچه و لباس می شود. شما می‌توانید این محصول باکیفیت را از شرکت بی نظیرکاران تولید کننده انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران تهیه کنید.

  • انتخاب دستگاه شستشو مناسب

 اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه شستشوی مناسبی استفاده می‌کنید که بتواند لک و کثیفی را به طور موثری از لباس‌ها حذف کند. تنظیمات درست و استفاده از برنامه شستشوی مناسب نیز مهم است.

  • استفاده از مواد خانگی

 برخی از مواد ضدعفونی کننده لباس می‌توانند به خوبی لکه را از روی لباس سفید حذف کنند. برای مثال، می‌توانید از محلول آب و سرکه، محلول آب و آبلیمو و مخلوط آب و جوش شیرین استفاده کنید. قبل از استفاده، روی یک پارچه سفید تست کنید.

استفاده از مواد خانگی

  • درصورت مشاهده لک

 بلافاصله پس از مشاهده لک، آن را با آب سرد بشویید تا لکه به لباس نچسبد.

  • استفاده از آب اکسیژنه

 آب اکسیژنه یک ماده ضدعفونی کننده لباس قوی است. یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه را به یک لیوان آب اضافه کنید و لباس را در این محلول قرار دهید. بعد از چند دقیقه، لباس را بشویید، لکه باید از بین برود. در صورت موثر نبودن آب اکسیژنه، استفاده از محلول آب و الکل و مخلوط آب و نفتالین را امتحان کنید.

  • شستشو در دمای مناسب

 هنگام شستشوی لباس مخصوصا لباس سفید، مطمئن شوید که دمای آب مناسب و محیط شستشو کاملا تمیز است. این امر به شما کمک می‌کند تا لباس‌های سفیدتان را به خوبی شستشو دهید و لکه‌ها را از بین ببرید.

  • استفاده از سفید کننده

ابتدا لباس را به آب سرد بخیسانید و سپس روی لکه سفید کننده ریخته و به مدت 15-20 دقیقه قرار دهید. سپس لباس را شسته و آبکشی کنید.

https://bkb-co.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 21 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

استفاده از مکمل ها باید به صورت فردی و توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی، مثل یک متخصص تغذیه، داروساز، یا پزشک بررسی بشه. هیچ مکملی برای درمان یا پیشگیری از بیماری در نظر گرفته نمیشه. تصور میشه که کاهش گلوتاتیون با برخی شرایط سلامتی، مثل اختلالات عصبی (مثل بیماری پارکینسون)، فیبروز کیستیک، و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و همچنین فرآیند پیری مرتبطه. (۲) اما این لزوما به این معنی نیست که glutathione برای این شرایط مفیده.

گلوتاتیون برای طیف وسیعی از مصارف مورد مطالعه قرار گرفته که شامل موارد زیر میشه اما محدود به این موارد نیست:

  • فیبروز سیستیک
  • سمیت مرتبط با شیمی درمانی
  • بیماری پارکینسون

با این حال، شواهد علمی محدودی برای حمایت از استفاده از glutathione برای پیشگیری یا مدیریت بیماری وجود داره.

  • فیبروز سیستیک

مطالعات نشون دادن که گلوتاتیون استنشاقی یا خوراکی ممکنه به بهبود عملکرد ریه و وضعیت تغذیه در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک کمک کنه.(۳)(۴)

کاربردهای احتمالی گلوتاتیون

عوارض جانبی شیمی درمانی

یک مرور سیستماتیک مطالعاتی رو که به بررسی اثرات آنتی اکسیدان ها بر سمیت های مرتبط با شیمی درمانی می پردازه، ارزیابی کرد. یازده تا از مطالعات مورد تجزیه و تحلیل، شامل مکمل glutathione بودن. گلوتاتیون داخل وریدی (IV) همراه با شیمی درمانی،ممکنه برای کاهش اثرات سمی شیمی درمانی استفاده بشه. در برخی موارد، ممکنه احتمال تکمیل رژیم شیمی درمانی رو بیشتر کنه.(۵)اما برای تایید این نتیجه گیری به تحقیقات بیشتری نیازه.

https://badankhooba.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 23 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

نخل اره ای یا Serenoa repens یک درخت نخل کوتوله ست که بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالیه و به ویژه در فلوریدا، جورجیا، کوبا و باهاما فراوانه (1).

در خاک شنی رشد می کند و نام خود را از دندان های تیز و اره مانند روی ساقه هاش گرفته که برگ های درخت رو به ساقه اوم وصل می کنه. درخت نخل اره ای توت یا بری های تیره ای تولید می کنه که حاوی یک دانه بزرگ هستن (1).

میوه نخل اره ای مدت ها توسط بومیان آمریکا به دلیل خواص تغذیه ای، ادرارآور، آرام بخش، تقویت قوای جنسی و کاهش دهنده سرفه مورد استفاده قرار می گرفته. امروزه توت های اونو به طور کامل یا خشک می خورن و از اون برای تهیه چای استفاده می کنن. نخل اره ای خشک و آسیاب شده رو میشه به صورت کپسول یا قرص هم خریداری کرد.

با این حال، رایج‌ترین شکل موجود در بازار، عصاره‌های روغنی بخش‌های چرب توت‌های خشکه (1). این مکمل ها بسته به روش استخراج حاوی 75 تا 90 درصد چربی هستن. اونا معمولاً مقادیر بیشتری از ترکیبات گیاهی مفید مثل ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها رو در مقایسه با میوه خام ارائه میدن (2).

ممکنه برای سلامت پروستات و عملکرد ادرار مفید باشه. نخل اره ای ممکنه به درمان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کنه – یک وضعیت پزشکی که با بزرگ شدن آهسته، غیر سرطانی و در عین حال غیر طبیعی پروستات مشخص میشه.

عارضه BPH در مردان مسن شایعه و تا 75 درصد از مردان 70 ساله رو تحت تأثیر قرار می ده (3).

در صورت عدم درمان، پروستات می تونه تا حدی بزرگ بشه که توانایی تخلیه صحیح مثانه رو مختل کنه. همچنین می‌تونه دفعات و میل به ادرار کردن رو افزایش بده و اغلب باعث ادرار بیش از حد در شب میشه که ممکنه خواب رو مختل کنه.

عارضه BPH بخشی از یک گروه بزرگتر از علائم دستگاه ادراری تحتانی (LUTS) هستش، گروهی از علائم که معمولاً مثانه، مجرای ادرار و پروستات رو درگیر می کنن. بر خلاف LUTS ،BPHمی تونه هم مردان و هم زنان رو تحت تأثیر قرار بده (4، 5)

چندین مطالعه به بررسی اثر نخل اره ای یا Saw palmetto روب LUTS پرداختن – اما نتایج متفاوته.

https://badankhooba.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 22 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

نوردکاری یکی از قدیمی‌ترین و البته پرکاربردترین روش‌های فرم دهی فلزات بوده که فرآیند بسیار پیچیده‌ای دارد. در این روش ورقه‌های فلزی درون دستگاه قرار گرفته و از چند جفت رول عبور داده می‌شوند تا به فرم دلخواه در بیایند. این دستگاه‌ها دارای غلتک‌های نیرومندی هستند که با ایجاد فشار بر روی سطح فلز، به آن فرم می‌بخشند.

حال نوردکاری برای انواع و اقسام فلزات و آلیاژ‌ها کاربرد داشته و تنها مختص فلزات خاصی نخواهد بود. این روش سال‌هاست که در دنیای صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت عملکرد فوق العاده‌ای که دارد همچنان منسوخ نشده است.

نوردکاری فلزات چه کاربردی دارد؟

و اما می‌رسیم به اصلی‌ترین قسمت ماجرا، برای درک کاربرد نوردکاری تکه‌ای خمیر نان را در نظر بگیرید که برای فرم دهی به آن چند بار از وردنه و‌ غلتک استفاده می‌شود. نوردکاری نیز دقیقا همینکار را انجام می‌دهد.

در واقع نوردکاری سبب می‌شود ضخامت فلز کاهش یافته و سطوح آن صاف و یکدست شود. چون در فرآیند نوردکاری ورقه‌های فلزی از چند جفت رول و غلتک عبور می‌کنند. پس کاربرد این روش در اصل کاهش ضخامت فلز و هموار کردن سطح آن است.

نوردکاری فلزات چه کاربردی دارد؟

معرفی انواع روش‌های نوردکاری فلزات

نوردکاری به طور کلی به دو روش گرم و سرد صورت گرفته که عبارت‌اند از:

نوردکاری گرم

اگر دمای فلز بالاتر از دمای تبلور و انجماد مجدد آن باشد، به آن نوردکاری گرم گفته می‌شود.

نوردکاری سرد

اگر دمای فلز پایین‌تر از دمای تبلور و انجماد مجدد آن باشد به آن نوردکاری سرد گفته می‌شود‌. نوردکاری سرد سبب افزایش مقاومت فلزات می‌شود

معرفی انواع روش‌های نوردکاری فلزات

نوردکاری ورقه استیل

استیل از دیرباز تا کنون یکی از پرکاربردترین فلزاتی بوده که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال امروزه برای فرم دهی به این نوع فلز نیز از روش نوردکاری استفاده می‌شود‌. برای انجام نوردکاری استیل نیز همانند فلزات دیگر چندین مرتبه از زیر غلتک عبور داده می‌شود. حال معمولا برای فرم دهی به استیل از نوردکاری سرد استفاده می‌شود. چون این روش سطح آن را کاملا صاف، صیقلی و درخشان خواهد کرد.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

برش لیزری (Laser Cutting) یک فرایند صنعتی است که در آن از تکنولوژی نور لیزر برای تولید یک پرتو بسیار باریک و قدرتمند استفاده می‌شود. این پرتو لیزری به طور دقیق در نقاط مشخصی بر روی ماده تمرکز می‌شود و باعث برش آن می‌شود. برش لیزری می‌تواند در بسیاری از مواد از جمله فلزات، پلاستیک‌ها، چوب، مقوا، پارچه‌ها و سنگ‌ها انجام شود. فرایند برش لیزری دقیق، سریع و قابل اتکا است و به عنوان یک روش جایگزین برای روش‌های سنتی برش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای انجام برش لیزری، یک دستگاه برش لیزری استفاده می‌شود که شامل: یک منبع نور لیزر، سیستم هدایت نور، میز کار و سیستم کنترل می‌شود. پرتو لیزری که از منبع نور لیزر تولید می‌شود، توسط سیستم هدایت نور به نقطه مورد نظر روی ماده هدایت می‌شود. در این نقطه، پرتو لیزری با قدرت بالا، ماده را برش می‌دهد و قسمت مورد نظر را از بقیه ماده جدا می‌کند.

نگاهی کلی بر خدمات برش لیزر

دستگاه های برش لیزر لوله و پروفیل به لیزر پرتوان Fiber مجهزه شده‌اند و از قابلیت برش انواع لوله های فلزی از جمله برنج، آهن، طلا، استیل، نقره، آلومینیوم، نیکل و… برخوردار می‌باشند. استفاده از دستگاه برش دارای مزایای زیادی مثل سرعت بالا، پهنای برش کم و هزینه های پایین نگهداری می‌باشد.

خدمات برش لیزری

مراحل برش لیزری

تولید اشعه لیزر برای برش: اشعه لیزر ابتدا به وسیله تخلیه الکتریکی در یک محفظه بسته شکل می‌گیرد.

انتقال اشعه لیزر تا لنز دستگاه: در مرحله دوم اشعه لیزر از طریق لوله های مخصوص (تیوب‌ها Tube) در هِد (HEAD) یا سر دستگاه تولید شده و سپس به کمک آینه و فیبر های نوری به لنز دستگاه انتقال پیدا می‌کند.

متمرکز کردن اشعه لیزر بر روی نقطه کاری: حال با انتقال اشعه لیزر به لنز دستگاه، پرتوی آن با هدف برش لیزری در یک نقطه خاص متمرکز می‌شود. در ادامه با توجه به قدرت دستگاه و هدف تعیین شده برشکاری صورت می‌گیرد.

پاکسازی سطح برش لیزر: در آخر برخی از مواد برش به صورت براده و مواد اضافی در محل برش باقی می‌مانند. در این مرحله گازی که همراه با لیزر در دو سر نازل به قطعه فشار وارد می‌کند، عملیات پاکسازی قطعه را انجام داده و با این کار سطحی کاملا صاف و صیقلی ایجاد می‌کند.

https://minasianco.co/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

آپشن‎ها به قابلیت‎هایی گفته می‎شود که باعث افزایش زیبایی ظاهری، ایمنی بیشتر و همچنین افزایش امکانات خودرو و در نتیجه تقویت آن می‌شود. در خودروهای مختلف با توجه به نوع آپشن‌های نصب شده بر روی آنها در کارخانه این امکان وجود دارد که آپشن‌های دیگری نیز اضافه شود. از آنجا که سیستم‌های موجود در خودرو با استفاده از تکنولوژی و فناوری‎های پیشرفته و جدید طراحی و ساخته می‎شوند می‎توان از آنها به عنوان یک محافظ قوی در برابر حوادث و تصادفات نام برد.

آشنایی با آپشن های قابل نصب روی خودرو

آپشن‌های خودرو با توجه به نوع کارایی آنها به چند دسته تقسیم می‎شوند.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

مویز سیاه نوعی از کشمش است که از انگورهایی با پوست سیاه تهیه می‌شود. در واقع، مویز سیاه نامی است که به انگورهای خشک شده با پوست سیاه اطلاق می‌شود. پس از خشک شدن انگورها، آن‌ها تبدیل به محصولی شبیه به یک میوه خشک می‌شوند که به صورت کشمش در بازار عرضه می‌شوند.

مویز سیاه دارای رنگ تیره‌تری نسبت به کشمش معمولی است و ممکن است خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری نیز داشته باشد. این محصول غذایی طعمی شیرین و ملس دارد و به عنوان یک میان وعده خوشمزه، به تنهایی یا به‌عنوان ترکیبی با دیگر مواد غذایی مصرف می‌شود. کشمش سیاه معمولاً در تهیه شیرینی‌ها، دسرها، نان‌ها و میوه خشک‌های مختلف استفاده می‌شود. در ادامه با خواص مویز سیاه، این ماده شگفت انگیز آشنا خواهید.

مویز سیاه چیست؟

خواص مویز سیاه

کشمش سیاه یک منبع غنی از مواد مغذی است و دارای خواص بسیاری است. برخی از خواص کشمش سیاه عبارتند از:

  • غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: مویز سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها است که به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند.
  • پایین آوردن فشار خون: مصرف مداوم کشمش سیاه می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و برای افرادی که با فشار خون بالا مبارزه می‌کنند، مفید باشد.
  • حفظ سلامت قلب: مصرف کشمش سیاه می‌تواند به کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر موجود در آن کمک کند.
  • حفظ سلامت مغز: خواص مویز سیاه برای اعصاب نیز فوق‌العاده است! موجود بودن مواد مغذی مهمی مانند ویتامین B و آنتی‌اکسیدان‌ها در مویز سیاه، می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و حفظ حافظه و تمرکز کمک کند.
  • افزایش انرژی: کشمش سیاه حاوی قند طبیعی است که به عنوان یک منبع انرژی سریع عمل می‌کند و می‌تواند در افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی و خواب آلودگی مفید باشد.
  • حفظ سلامت پوست: مصرف کشمش سیاه به دلیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلف، می‌تواند به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک کند و به مبارزه با علائم پیری زودرس کمک کند.

خواص مویز سیاه

  • آهن: از خواص مویز برای زنان باید گفت که حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که می‌تواند در پیشگیری از کم خونی و افزایش سطح آهن در بدن مفید باشد. از این امر برای زنان مخصوصاً در دوران قاعدگی و بارداری بسیار اهمیت دارد.
  • ارتقای سلامت گوارشی: کشمش سیاه حاوی فیبر است که می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک کند.
  • تقویت سلامت چشم: کشمش سیاه حاوی ویتامین‌های A و C است که می‌توانند به حفظ سلامت چشم کمک کنند. این ویتامین‌ها می‌توانند در کاهش خطر بروز بیماری‌های چشمی نقش داشته باشند.
  • تقویت سیستم ایمنی: مصرف مویز سیاه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن می‌توانند به افزایش تولید و فعالیت سلول‌های سیستم ایمنی کمک کنند.

این‌ها از مهمترین خواص مویز سیاه برای حفظ سلامتی و بهبود عملکرد سیستم بدن است. اگر برای شما سوال پیش آمده که از کجا مویز سیاه و خشکبار باکیفیت و تازه را تهیه کنید، ما به شما فروشگاه آجیل و خشکبار نعمتی را پیشنهاد می‌دهیم. فروشگاه نعمتی بهترین انواع کشمش و مویز را در بسته‌بندی ‌های پاکیزه و شکیل به مشتریان گرامی در سطح ایران با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند.

https://nematinuts.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

درد دور ناف در زنان و مردان می‌تواند به علت‌های متعددی رخ دهد و بررسی دقیق توسط پزشک برای تشخیص دقیق ضروری است. در زیر چند علت متداول درد ناف در زنان و مردان را بررسی می‌کنیم:

  • عوارض گوارشی

علل مربوط به سیستم گوارشی مانند نفخ، یبوست، عفونت معده و روده، زخم معده، آبسه، التهاب روده، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و عفونت آپاندیسیت می‌توانند به درد دور ناف منجر شوند.

  • عوارض تناسلی

برخی از علل مربوط به سیستم تناسلی زنان مانند التهاب لگن، عفونت مجاری ادراری، تشکیل عفونت در لوله‌های تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک می‌توانند درد اطراف ناف را ایجاد کنند.

  • عوارض عضلانی و اسکلتی

مشکلاتی مانند نقرس، سندرم روده تحریک‌پذیر، کمردرد و انقباض عضلات شکمی می‌توانند باعث درد دور ناف شوند.

  • عوارض ناشی از عمل جراحی

در برخی موارد، درد ناف ممکن است به علت عمل جراحی قبلی مانند کیست تخمدان، عمل سزارین یا عمل لاپاراسکوپی رخ دهد.

علت درد دور ناف قبل از پریودی

درد دور ناف قبل از پریودی ممکن است به علت تغییرات هورمونی و فعالیت رحم در طول دوره قاعدگی باشد. این دردها را عادی تلقی می‌کنند و به عنوان درد پیش از قاعدگی یا PMS نامیده می‌شوند. در زیر چند علت متداول درد دور ناف قبل از پریودی را بررسی می‌کنیم:

  • اسپاسم رحم

هنگامی که قرار است روزهای پریودی شروع شود، ممکن است رحم اسپاسم (انقباض شدید) نشان دهد که ممکن است درد اطراف ناف را ایجاد کند.

  • تورم و التهاب

در روزهای پیش از قاعدگی، بدن آماده‌سازی برای ریزش خون از رحم است. این فرآیند می‌تواند باعث تورم و التهاب در ناحیه رحم شود که ممکن است به درد دور ناف منجر شود.

تورم و التهاب

  • عوامل هورمونی

تغییرات هورمونی در طول دوره قاعدگی می‌تواند به درد اطراف ناف قبل از پریودی منجر شود. هورمون‌ها مانند پروژسترون و استروژن در این فرآیند نقش دارند.

  • عوامل روانشناختی

استرس، اضطراب و تنش روانی ممکن است در تجربه درد ناف قبل از پریودی تأثیرگذار باشند. این عوامل می‌توانند بر فعالیت سیستم عصبی و تنظیم هورمونی تأثیر بگذارند.

  • درد دور ناف و آپاندیسیت

درد اطراف ناف ممکن است به علت آپاندیسیت باشد. آپاندیسیت وضعیتی است که آپاندیکس (زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از ابتدای روده بزرگ منشعب می‌شود) به علت التهاب و شدید عفونی می‌شود.

در این حالت، آپاندیکس باعث می‌شود درد شدید و تندی در ناحیه سمت راست شکم و دور ناف، احساس شود. علائم و نشانه‌های آپاندیسیت شامل این موارد می‌شوند: تحریک شدید و درد در ناحیه ناف. افزایش دمای بدن، تب و لرز. ضعف، تهوع و استفراغ و کاهش اشتها.

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

اندومتریوز ممکن است باعث ایجاد سرطان در تخمدان شود. از همین روی پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان این بیماری را نادیده نگیرید. همچنین این عارضه می‌تواند به ناباروری و سرطان دهانه رحم نیز منجر شود. از جمله عوارض اصلی این بیماری می‌توان به نازایی، کیست تخمدان، آندومتریت، افزایش احتمال ابتلا به سرطان های زنانه، ایجاد بافت اسکار و چسبندگی رحم اشاره داشت.

تشخیص اندومتریوز

طبقه بندی مراحل این مریضی، به پزشکان این امکان را داده است تا بتوانند ابتدا پیشرفت آن را تشخیص دهند و سپس درمان متناسب با مرحله بیماری را انتخاب کنند. آندومتریوز در چهار مرحله ابتدایی، خفیف، متوسط و شدید طبقه بندی می‌شود.

علائم اندومتریوز

یکی از مهم‌ترین علائم اولیه بیماری آندومتریوز درد لگن در دوران قاعدگی می‌باشد. از دیگر علائم و نشانه های شایع بیماری اندومتریوز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دوره‌های قاعدگی دردناک (دیسمنوره)

ممکن است در دوره های قاعدگی درد و گرفتگی لگن وجود داشته باشد و به مرور افزایش یابد. همچنین این مشکل گاهی با احساس درد در ناحیه کمر و شکم همراه می‌شود. شما عزیزان می توانید داروها و مسکن های مرتبط با دوران قاعدگی را با قیمتی مناسب و تحویل فوری دریافت نمایید.

  • خونریزی شدید در دوران قاعدگی

احتمال دارد حتی خونریزی بین قاعدگی را به شکل لکه بینی تجربه کنید. این مورد یکی از علائم سرطان آندومتریوز به شمار می‌رود.

خونریزی شدید در دوران قاعدگی

  • اندومتریوز و درد پا

درد پا یکی از علائم شایع این بیماری محسوب می‌شود.

  • مشکلات رابطه جنسی

پیدایش درد در حین رابطه جنسی یا بعد از آن یکی دیگر از علائم شایع اندومتریوز می‌باشد.

  • ناباروری

در برخی موارد آندومتریوز به عنوان عامل اصلی ناباروری در بانوان شناسایی می‌شود.

  • دیگر علائم

به غیر از این موارد ممکن است این بیماری با علائم دیگری همچون خستگی، یبوست، اسهال، نفخ یا حالت تهوع (خصوصاً در دوران قاعدگی) نیز همراه شود. احتمال شدت گرفتن این عوارض در صورت عدم اقدام برای درمان این بیماری بسیار بالا است.

درمان اندومتریوز

روش های درمانی آندومتریوز معمولاً شامل دارو درمانی و جراحی می‌شود. اصولا پزشک در ابتدا روش های درمانی محافظه‌کارانه‌تری را امتحان کرده و در صورت شکست گزینه جراحی را انتخاب می‌کند. در ادامه با برخی از روش های درمان آندومتریوز آشنا خواهیم شد.

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

دلیلی که نباید هر قرصی را نصف کرد در این است که بعضی داروها دارای فرمولاسیون های خاصی هستند که هرگز نباید تقسیم شوند. برای مثال می‌توان به قرص‌های روکش‌دار اشاره داشت.

“قرص‌های مسکنی که فاقد خط وسطی هستند را نباید نصف کرد، چرا که آن وقت دارو به درستی جذب بدن نمی‌شود و در نتیجه تاثیر لازم را نخواهد داشت.”

قرص‌های ضد التهابی و ضد استروئیدی دارای روکش، باید از طریق روده کوچک جذب شوند. اما در صورت نصف شدن در معده جذب می‌شوند. این قرص‌ها باید به آرامی جذب شوند، اما با شکستن آنها این روند دچار مشکل می‌شود.

قرص‌های ضد التهابی

نصف کردن قرص یکی از عوامل پیدایش آلرژی!

گفته می‌شود نصف کردن برخی داروهای خاص نظیر داروهای ضد اضطراب، احتمال ابتلا به حساسیت هایی را به همراه دارد. در زمان نصف کردن قرص ذرات ریزی از دارو در هوا پخش می‌شود و در صورت تماس با قسمت های حساس پوست (صورت، گردن، پلک و…) حساسیت ایجاد می‌کند. در صورت مواجهه با حساسیت های مرتبط، حتما از دستکش و ماسک در هنگام نصف کردن قرص استفاده کنید.

عوارض جانبی

تغییر دوز در دارو های بیماری های روانی (نظیر اختلال دو قطبی) یا بیماری ‌های مرتبط با مشکلات قلبی، ممکن است سلامت شما در معرض خطر قرار دهد. اعمال هرگونه تغییر در اندازه و دوز این داروها ممکن است عوارض مختلفی را به دنبال داشته باشد.

مشکلات معدوی

بعضی از آسپرین‌ها حاوی روکش ویژه‌ای هستند تا معده را تحریک نکنند و پیش از متلاشی شدن از معده رد شوند تا جذب روده‌ای داشته باشند. نصف کردن آسپرین هایی با این نوع پوشش، باعث از بین رفتن محافظت دارو می‌شود و در نتیجه مشکلاتی همچون تحریک زخم معده یا افزایش رفلاکس اسید معده با آن همراه می‌شود.

چه قرص‌ هایی را میتوان نصف کرد؟

قرص‌هایی که دارای شیارهایی در مرکز خود هستند، اکثرا قابل نصف کردن می‌باشند. برای مثال بیشتر های قرص‌های کلسیم را می‌توان با خیالی راحت نصف نمود.

 

برخی نکات مهم قبل از نصف کردن قرص

  1. بعضی از قرص‌ها در قسمت بروشور داخل جعبه دارای توضیحات لازم در این خصوص می‌باشند.
  2. کپسول‌ها نباید نصف شوند چرا که حاوی پودر هستند و در صورت نصف شدن مواد آن بیرون می‌ریزد.
  3. در صورت امکان قبل از نصف کردن قرص با پزشک خود در این‌باره مشورت کنید و تایید او را دریافت نمایید.
  4. معمولا نصف کردن قرص به طور دقیق برابر نیست، بنابراین ممکن است در مقدار دوز مصرفی اشتباه ناخواسته‌ای صورت بگیرد.
  5. بعضی داروها در صورت قرار گرفتن در مجاورت هوا خواص خود را از دست می‌دهند، بنابراین نصف کردن قرص ممکن است به از دست رفتن خواص دارو منجر شود

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

آمپول پرولیا (Prolia) یا داروی (Denosumab) نوعی داروی آنتی‌بادی منوکلونال است که به‌طور ویژه برای درمان پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی تجویز می‌گردد. همچنین آمپول پرولیا به‌طور کلی برای افزایش توده استخوانی در زنان و مردان مبتلا به سرطان و جلوگیری از شکستگی های استخوانی در افراد مبتلا به تومور نیز تجویز می‌شود. داروی پرولیا به صورت مایع در سرنگ های از پیش پر شده ارائه می‌شود؛ تزریق این آمپول باید به صورت زیرجلدی (زیرپوستی) توسط یک فرد متخصص صورت بگیرد.

دوز تزریقی آمپول پرولیا

دوز تزریقی پرولیا به‌طور معمول حاوی 60 میلی‌گرم می‌باشد که باید هر 6 ماه یک بار تزریق شود. شایان ذکر است که بدانیم دوز مصرفی این دارو بدون در نظر گرفتن علت تجویز، یکسان است.

دوز تزریقی آمپول پرولیا

عوارض جانبی

در طول دوره‌ی استفاده از آمپول پرولیا، در موارد نادری ممکن است فرد به عفونت پوستی دچار شود؛ این مشکل معمولاً به همراه ورم و قرمزی بخشی از پوست، با نوعی حس داغی و درد (سلولیت) معمولاً در محدوده‌ی ساق پا نمایان می‌شود.

از دیگر عوارض جانبی آمپول پرولیا:

  • تب
  • ترشحات
  • ادرار دردناک
  • لق شدن دندان
  • احساس سنگینی در فک
  • کاهش سطح کلسیم (به ندرت)
  • درد فک (نشانه پوکی استخوان)
  • ورم یا عدم بهبودی زخم فک یا دهان
  • اسپاسم، انقباض ناگهانی یا گرفتگی عضله
  • بی‌حسی یا احساس سوزش در انگشتان دست
  • احساس درد در استخوان یا اندام‌ها (بسیار شایع)

آیا توقف یا فراموش کردن مصرف پرولیا عوارضی دارد؟

اگر یکی از دوز های آمپول پرولیا را فراموش کردید، بهتر است در اسرع وقت برای تزریق آن اقدام کنید؛ به‌طور استاندارد تزریق دوز بعدی باید با فاصله‌ی 6 ماه از آخرین تزریق انجام گردد. همچنین در خصوص توقف مصرف پرولیا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. با این حال برای کسب بهترین نتیجه، بهتر است تا هر زمانی که پزشک شما مصرف دارو تجویز کرده است به مصرف آن ادامه دهید.

طول دوره استفاده از آمپول پرولیا

در صورت تایید پزشک شما می‌توانید به صورت بلند مدت از این دارو استفاده کنید. طبق مطالعات بالینی، تزریق این دارو در یک دوره سه ساله نتایج موفقی را به دنبال داشته است، با این حال هیچگونه محدودیت زمانی برای مصرف آمپول پرولیا تعریف نشده است. هر چند در صورت بروز عوارض جانبی شدید و آزاردهنده، می‌توان با مشورت پزشک مصرف این دارو را قطع نموده و به سایر گزینه های درمانی روی آورد.

نحوه مصرف آمپول پرولیا

داروی پرولیا در زیر پوست معده، در قسمت بالای ران یا بازو توسط یک مراقب سلامت تزریق می‌شود. این دارو معمولاً هر 6 ماه یک بار به بیمار داده می‌شود. همچنین پزشک شما ممکن است همراه با این دارو کلسیم و ویتامین D را نیز برای شما تجویز کند؛ این نکته را به یاد بسپارید که باید از مصرف بیش از اندازه این دارو های مکمل پرهیز کرد.

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

تالاسمی بیماری‌ای است که به دلیل نقص در ژن هموگلوبین پدیدار می‌شود. این عارضه در دو نوع اصلی وجود دارد که با نام های تالاسمی آلفا و بتا شناخته می‌شوند. برای نشان دادن شدت اختلال نیز از اصطلاحات ماژور و مینور استفاده می‌شود.

  • تالاسمی آلفا: زمانی که ژن های مرتبط با پروتئین آلفا گلوبین جهش پیدا کنند یا دچار ناهنجاری شوند، این نوع تالاسمی اتفاق می‌افتد.
  • تالاسمی بتا: زمانی که نقص های ژنتیکی مشابهی بر تولید پروتئین بتا گلوبین اثر بگذارد این نوع تالاسمی رخ می‌دهد.

تعداد ژن های جهش یافته و ارتباط آن با شدت تالاسمی

تفاوت تالاسمی ماژور و مینور ارتباط مستقیمی با تعداد ژن های جهش یافته دارد. در ادامه تفاوت تالاسمی ماژور و مینور را به دقت بررسی می‌کنیم:

  • یک ژن جهش یافته: این نوع تالاسمی آلفا مینیما نام دارد و معمولاً با علائم خاصی همراه نمی‌شود.
  • دو ژن جهش یافته: این نوع تالاسمی آلفا تالاسمی مینور نام دارد و فرد در آن به کم خونی خفیف دچار می‌شود.
  • سه ژن جهش یافته: در این حالت فرد به بیماری هموگلوبین H مبتلا می‌شود که نوعی کم خونی مزمن به شمار می‌رود. در این حالت فرد در طول زندگی به تزریق منظم خون نیاز خواهد داشت.
  • چهار ژن جهش یافته: این نوع شدیدترین شکل تالاسمی است که با نام آلفا تالاسمی ماژور شناخته می‌شود. این عارضه باعث هیدروپس جنین می‌شود. نوعی بیماری که در آن مایع در بخش هایی از بدن جنین جمع می‌شود. معمولاً جنینی با چهار ژن جهش یافته قادر به تولید هموگلوبین طبیعی نیست و بعید است که حتی با تزریق خون ادامه حیات پیدا کند.

ژن های جهش یافته

تفاوت تالاسمی ماژور و مینور

تالاسمی ماژور

تالاسمی ماژور شدیدترین نوع این بیماری است که علائم آن معمولاً پیش از دومین روز تولد نوزاد پدیدار می‌شود. این بیماری کم خونی شدیدی را به همراه دارد و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این نوع تالاسمی معمولاً به قدری شدید است که در آن به انتقال منظم خون نیاز است. از جمله علائم تالاسمی ماژور می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • زردی پوست یا سفیدی چشم‌ها
  • اندام های بزرگ شده
  • عفونت های مکرر
  • رنگ پریدگی
  • اشتهای کم
  • عدم رشد

تالاسمی مینور

همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، تفاوت تالاسمی ماژور و مینور در شدت آنها می‌باشد. برخلاف نوع ماژور، تالاسمی مینور با عوارض و شدت کمتری بروز پیدا می‌کند. این نوع تالاسمی معمولاً علائم خاصی ندارد و اختلالی در وضعیت و تعداد هموگلوبین های خون فرد ایجاد نمی‌کند. همچنین این تالاسمی معمولاً شامل هیچگونه پروسه درمانی نمی‌شود.

داروخانه آنلاین اهواز فارما

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

این مدل از مونومر ها که دارای وزن های مولکولی بسیار کم و واکنش پذیری بسیار بالایی هستند، در انواع واکنش های شیمیایی شرکت می کنند. به طور معمول می بینیم که این مواد با انواع الکان ها، آمین ها، مرکاپتان ها، آب، کربوکسیلیک اسید و حتی ایزوسیانات های دیگر نیز به راحتی و به سرعت واکنش می دهند.

ویژگی های ایزوسیانات ها

ویژگی های این ماده در واقع به همان مواردی گفته می شود که به ما کمک می کند تا ایزوسیانات را از دیگر مواد شناسایی کنیم. این موارد را در ادامه این بخش بیان کرده ایم تا شما نیز هرچه بهتر و بیشتر با آن ها آشنا شوید.

  • رنگ قهوه ای تیره
  • دارای حالت مایع
  • نقطه ذوب کمتر از 10 درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش کمتر از 250 درجه سانتی گراد

ویژگی های ایزوسیانات ها

کاربردهای ایزوسیانات چیست؟

کاربردهای ایزوسیانات ها میتواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. شناخت این کاربردها به ما نشان می دهد که دلیل مهم بودن این متریال های اولیه چیست و چگونه می توانیم به ساده ترین شکل ممکن از این مواد استفاده کنیم.

  • تولید انواع رنگ ها و روکش ها برای سطوح مختلف
  • کاربرد گسترده در صنعت حمل و نقل، خودرو سازی و صنایع مختلف
  • کاربرد در تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی
  • تولید انواع روان کننده ها همچون گریس برای خودروها
  • یکی از مهم ترین مواد افزودنی به سوخت خودروها
  • استفاده در حوزه های ساخت و ساز و ساختمان سازی
  • استفاده در حوزه های تولید انواع چسب ها
  • استفاده در تولید تشک مبلمان و تخت
  • ماده اولیه در تولید پلی یورتان ها.

ایران پی یو

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی که در مجموعه کاج طلایی آفاق اجرا می گردد، مبتنی بر دستاوردهای روز دنیا در این حیطه می باشد که توسط تیم های متخصص و مجرب این گروه، باعث ارزش بخشی به پروژه های اجرایی این مجموعه می شود.

در مقایسه با روش های سنتی بتن ریزی، این شرکت با اجرای کفپوش های بتنی، ماله پروانه ای و الیافی و استفاده گسترده از انواع افزودنی ها، باعث افزایش کیفیت بتن در سازه های بتنی خواهد شد. هرچند کفپوش های بتنی مقاومت فشاری و دوام بالایی دارند اما در بسیاری از کاربردها نقاط ضعفی دارند که به برخی از آنها اشاره می گردد.

  • دشواری نظافت
  • حالت خاکی و گرد و غبار سطح بتن
  • مقاومت پایین در برابر اسیدها و قلیاها
  • قابلیت جذب آب، رنگ ،روغن و آلودگی ها
  • ضرورت برش با دستگاه کاتر جهت ممانعت از بروز ترک
  • مرکز رشد و نمو انواع باکتری ها به علت خاصیت جاذب

کفپوش های بتنی

با توجه به موارد فوق، پوشش بتن کف با لایه پلیمری باعث افزایش مقاومت های مکانیکی و شیمیایی شده و بدون درز اجرا شدن آنها، سبب افزایش مزیت های آنها می شود. به عبارت دیگر لازم است از پوشش های محافظ روی سطح کفپوش بتنی استفاده کرد.

کفپوش های پلیمری

کفپوش های پلیمری از زمانی که به بازار راه پیدا کردند، به عنوان محصولات قابل اعتماد و مطمئن شناخته شده اند. در اوایل قرن 20 میلادی، از این مواد در صنعت بیو تکنولوژی و نانو برای ترکیب و ساختن محصولات شیمیایی در سطوح مختلف شیمیایی، ضد رطوبت و مقاومت باکتریایی استفاده می شد.

بنابراین هرکدام از کفپوش های پلیمری، از نظر ساختاری و ویژگی های محافظتی با هم تفاوت دارند و منطقی است که ویژگی های آنها را به هنگام انتخاب باید در نظر بگیریم. کفپوش های پلیمری کف ساختمان به موادی اطلاق می شود که از لحاظ فرمولاسیون چند جزئی بوده و با انواع فیلرهای مختلف قابلیت اختلاط و اجرا در یک محل را دارند.

معمولا در سطوح بتنی از کفپوش های پلیمری استفاده می شود و در محیط های صنعتی و تجاری می توان از این کفپوش ها در طراحی های مختلف و متدهای متفاوت بهره مند شد. برای مثال در بیمارستان ها و محوطه پارکینگ ها و محیط های صنعتی، همیشه پوشش های کف پلیمری حرف اول را می زنند.

حتی برای تقویت و محافظت از سطوح افقی بتن ریزی شده نیز از کفپوش پلیمری استفاده می شود.

کفپوش های پلیمری

ویژگی های کفپوش پلیمری

  • اجرای سریع و آسان
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • استحکام و دوام ساختاری
  • داشتن قابلیت تعمیر و ترمیم
  • تنوع رنگ و قابلیت خط کشی
  • چسبندگی بالا به سطوح زیرین
  • مقاومت در برابر نوسانات حرارتی
  • تشکیل سطوح یکپارچه و غیر قابل نفوذ
  • مقاومت در برابر خوردگی، سایش و لغزش
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی اسیدی و بازها

کفپوش پلیمری اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از پرکاربرد ترین پوشش های پلیمری است. از این پوشش در بیمارستان ها،کارخانه ها، فرودگاه، صنایع غذایی، دارویی، نساجی، الکتریکی و … استفاده می شود. این پوشش از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنرهای آمینی تولید میشود.

کفپوش صنعتی اپوکسی محصولی دو جزئی است که مقاومت بالایی دارد.
همچنین با ایجاد سطحی صاف و صیقلی در سالن های تولیدی مراکز صنعتی، شیمیایی، بیمارستانی، نیروگاهی و فرودگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از کاربرد های این کفپوش، حفاظت از سطح زیرین خود در برابر سایش و فرسایش است.

بعلاوه بر عدم جذب آب از نفوذ روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری کرده و به هیچ عنوان ذرات گرد و غبار از خود تولید نمی‌کند.

https://ktaholding.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم کانال‌های پیش عایق یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا به منظور انتقال هوا هستند. امروزه این کانال‌ها به دلیل مزایا و کاربردهای منحصربه فردی که دارند در بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی مورد استفاده فراوان صنایع مختلف قرار می‌گیرند.

کانال پیش عایق معمولا به شکل ورقی به ابعاد 2/1 در 4 متر است که توسط لوازم و تجهیزات جانبی به خصوصی از قبیل فلنج U، بند H، گوشه فلزی، گوشه پلاستیکی، سیلکون، چسب و نوارهای درزگیر آلومینیومی تولید و نصب می‌گردند. خوب است بدانید که این کانال‌ها در ضخامت‌های 10، 20 و 30 میلی‌متر تولید شده اند. ورق‌های با ضخامت 20 میلی‌متر بیشترین کاربرد را در صنایع ایفا می‌کنند.

کانال پیش عایق چیست؟

کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

در این قسمت از مقاله شما را با کانال پیش عایق پلی یورتان آشنا می‌سازیم. کانال‌های پیش عایق پلی یورتان محصولاتی عایق شده به وسیله فوم PU و فویل آلومینیومی هستند. آنها برای سیستم‌های کانال تهویه مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال‌ها به این دلیل که دوستدار محیط زیست و طبیعت هستند روز به روز به محبوبیتشان افزوده می‌گردد. جالب است بدانید که این نوع کانال‌ها در ابتدا توسط آلمانی‌ها تولید و در صنایع مختلف به کار گرفته شد.

کانال پیش عایق پلی یورتان از یک لایه فوم سرد تزریقی تولید شده که بر روی آن دو لایه روکش آلومینیومی قرار گرفته است. همچنین‌ این کانال‌ها از ویژگی پایین بودن ضریب گسترش دود و شعله برخوردار اند. درنتیجه از نفوذ و یا مشتعل شدن کانال‌ها به میزان قابل توجهی ممانعت به عمل می‌آورد.

مزایای کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

در ادامه این مقاله به بررسی مزایای کانال پیش عایق پلی یورتان خواهیم پرداخت. از جمله مزایای این کانال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رسانایی حرارتی بسیار کم این محصول آن را به یکی از کارآمدترین محصولات از نظر حرارتی برای استفاده در کانال‌های تهویه مطبوع مبدل کرده است.
  • نشتی کم هوای موجود در مجرای کانال می‌تواند موجب کاهش بارهای سرمایشی و گرمایشی و همچنین مصرف انرژی در فن سبب صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف برق گردد.
  • این کانال‌های عایق توسط فویل آلومینیومی ضد باکتری در هر دو طرف تقویت شده‌اند که سبب محافظت بسیار بالای آن‌ها در برابر خوردگی و ساییدگی می‌گردد.
  • به دلیل وزن کم این نوع کانال‌ها می‌توان آن‌ها را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پروژه‌های نوسازی نام برد.
  • https://sprayfoam.ir/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب شده تا استفاده از فوم پلی یورتان یخچال امروزه رونق پیدا کند ساختار مناسب این فوم‌ها است که موجب هدایت حرارتی کم می‌شود. از طرفی این فوم‌ها می‌توانند به بهینه‌ سازی مصرف انرژی کمک کرده و هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی را کاهش دهند.

از این رو استفاده از این فوم‌ها هم در یخچال های خانگی و هم یخچال های صنعتی رونق پیدا کرده است. به طور کلی تزریق پلی یورتان در یخچال ها فرآیند صنعتی پیچیده‌ای است که با کمک دستگاه یا به صورت دستی قابل تزریق است.

نحوه تزریق فوم پلی یورتان یخچال

در خصوص نحوه تزریق پلی یورتان در وسایل برودتی و یخچال لازم است بدانید که در اولین مرحله باید مواد اولیه پلی یورتان یعنی ایزوسیانات و پلی ال گازدار با یک دیگر میکس شود تا به رنگ کرم درآید. مقدار هر کدام از این مواد باید مشخص شده باشد. واکنشی که بین این دو ماده رخ می‌دهد موجب به وجود آمدن فوم پلی یورتان می‌شود.

این فوم در ابتدا به صورت کف است از این رو در محل اجرا، تمامی سوراخ‌ها و منافذ را پر می‌کند. این نوع فوم یک سطح کاملاً یکپارچه درست می‌کند که در برابر عوامل مختلفی از مقاومت خوبی برخوردار است.

روش های تزریق فوم پلی یورتان

برای تزریق فوم پلی یورتان همان‌طور که گفته شد از دو روش دستی و دستگاهی می‌توان بهره برد. عملیات تزریق پلی یورتان با استفاده از دستگاه به گونه‌ای است که به راحتی ایزوسیانات و پلی ال با استفاده از شلنگ مخصوص تزریق می‌شود. اما در روش دستی باید از اسپری‌های گان خور استفاده شود. برای این امر باید بدانید هر چقدر دمای محیط بیشتر باشد امکان استفاده از این اسپری‌ها راحت‌تر است. زیرا جنبش گازها بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری به محل مورد نظر پرتاب خواهد شد.

استفاده از فوم سخت پلی یورتان

از جمله انواع فوم پلی یورتان که در سیستم های عایق حرارتی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به فوم سخت پلی یورتان اشاره کرد. این فوم بیشترین کاربرد را در یخچال و فریزر دارد. این نوع فوم دارای میزان زیادی سلول بسته است که موجب شده ویژگی های خاصی داشته باشد. به طوری که باید بدانید فوم سخت پلی یورتان در برابر بنزین، نفت و دیگر حلال‌ها مقاوم است و به دلیل قابلیت چسبندگی بالا می‌توان بر روی مواد مختلف از آن استفاده کرد.

محل تزریق فوم پلی یورتان یخچال

امروزه یخچال و فریزرهایی که تولید می‌شوند لایه‌ای از جنس abs دارند و در پوشش بیرونی آن نیز از ورق‌های فلزی استفاده شده است. برای تزریق فوم پلی یورتان در این یخچال فریزرها، فوم سخت را در میان این دو لایه تزریق می‌کنند. در واقع این نوع فوم به عنوان عایق و هم به عنوان ماده پرکننده حفره پلی یورتان کاربرد دارد. علاوه بر اینکه فوم‌های سخت، عایق برودتی در یخچال و فریزر به حساب می‌آیند از آنجایی که از چسبندگی بالایی برخوردار است، لایه های بیرونی و داخلی یخچال را به طور کامل به یکدیگر متصل می‌کند.

سیت تک

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

کمپرسور یا همان موتور یخچال مهم‌ترین قسمت یخچال است که با تولید انرژی و جریان گاز درون یخچال باعث سرمایش قسمت های مختلف یخچال می‌شود. اما سوال اینجاست که موتور یخچال چطور کار می کند ؟ در کمپرسور یخچال لوله های مخصوصی برای شارژ گاز وجود دارد یکی لوله رفت یا لوله فشار گاز است و دیگری لوله برگشت یا لوله مکش گاز است.

بنابراین کمپرسور یخچال وظیفه دارد مبرد فریون یا همان گاز یخچال را درون لوله های اواپراتور فشرده کند و مجدد به گردش درآورد. سپس مبرد فریون در کندانسور خنک می‌شود و به یک مایع تبدیل می‌گردد‌. در واقع گاز از درون لوله رفت به صورت پرفشار وارد موتور یخچال می‌شود بعد از آن وارد درایر یا همان فیلتر تصفیه گاز خواهد شد.‌

بعد از اینکه گاز سرد و فیلتر شد وارد لوله های خنک کننده می‌شود و مجدد گاز وارد لوله برگشت موتور یخچال می‌شود. پس تا زمانی که کمپرسور کار کند این سیکل همچنان تکرار می‌شود.

وظیفه کمپرسور یخچال

مبرد یا به زبان ساده گاز درون یخچال از طریق کمپرسور داخل لوله های پشت یخچال پمپ می‌شود در واقع این کار وظیفه اصلی یک کمپرسور است. این پمپ الکتریکی که در ابعاد کوچکی طراحی شده است درون محفظه ای به صورت معلق درون روغن مخصوصی به وسیله تعدادی بیت، پیچ و فنر قرار دارد. البته در کمپرسورهای جدید تغییرات کمی به وجود آمده است و موتورهای مدرن به صورت کمپرسورهای خطی هستند.

در این مدل کمپرسورها به محض اینکه کمپرسور خاموش و یا روشن شود سریعاً سرعت دور موتور هم کم و یا زیاد خواهد شد. پس در پاسخ به این سوال که موتور یخچال چه مارکی خوبه باید گفت موتورهایی کیفیت بهتری دارند که به صورت کمپرسورهای خطی می‌توانند مثل یک سوئیچ دیمر به راحتی بالا و پایین بروند.

وظیفه کمپرسور یخچال

راهکارهای تشخیص سوختن موتور یخچال

زمانی که موتور یخچال روشن نمیشه شاید کمپرسور آن سوخته باشد. البته برای تشخیص اینکه موتور یخچال چگونه میسوزد باید اطلاعات کاملی در مورد اتصالات برق کمپرسور به دست آورید. چون اورلود و ترموستات دو قطعه مهم از یخچال هستند که در نهایت این دو قطعه مشخص می‌کنند موتور یخچال چقدر باید روشن باشد.

چون اورلود یخچال جهت محافظت از موتور یخچال در برابر آسیب‌های احتمالی طراحی شده است. هنگامی که در کمپرسور جریان اضافه‌ای عبور کند و کمپرسور بیش از اندازه داغ شود سریعاً اورلود به طور اتوماتیک برق ورودی به موتور را قطع می کند و موتور یخچال زود خاموش می‌شود.

لوتزم برودتی سیدصالحی

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

در این روش از سیم کشی ساختمان تمام سیم‌های برق و اتصالات الکتریکی از داخل دیوار، گچ و یا سیمان توسط لوله های مخصوصی عبور می‌کند. پس در سیم کشی توکار سیم‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و نمای زیباتری را در ساختمان به وجود می‌آورند‌.

 انواع سیم کشی ساختمان به روش توکار

برای انجام سیم کشی روکار و توکار روش های مختلفی وجود دارد. ولی سیم کشی توکار به ۳ روش اصلی انجام می‌شود‌.

  • سیم کشی برق با جعبه فیوز
  • سیم کشی برق با جعبه تقسيم
  • سیم کشی برق با قوطی کلید و پریز

سیم کشی توکار

آموزش سیم کشی روکار ساختمان

 در این روش سیم کشی ساختمان تمام سیم‌های برق و اتصالات از روی دیوار، گچ و سیمان عبور می‌کند‌. البته برای پنهان کردن اتصالات می‌توانید از داکت هم استفاده کنید.

مراحل سیم کشی روکار و توکار

برای انجام سیم کشی چه به صورت توکار و چه روکار در ابتدا به ابزارهای مهمی مثل:

  • فازمتر
  • دم گرد
  • انبردست
  • دم باریک
  • سیم چین
  • چسب برق
  • پیچ گوشتی
  • سیم لخت کن

مراحل سیم کشی

نیاز دارید. اما یادتان باشد باید از همان اول کار نوع سیم‌ها که سیم مسی است یا سیم آلومینیومی، سطح مقطع هر کدام از سیم‌ها و رنگ بندی آن‌ها را به خوبی بشناسید. فراموش نکنید که سیم‌های برق ساختمان به ۲ گروه اصلی تقسیم بندی می‌شوند‌. یک گروه سیم‌های انعطاف‌پذیر هستند و دیگری سیم‌های مفتولی نام دارند.

فازمتر

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 06 اسفند 1402 نظرات (0)

بوبین بخشی از کمپرسور کولر خودرو است که در کنار کمپرسور باعث خنک شدن اتومبیل می‌شود. این قطعه از کولر خودرو در مدل‌های گوناگونی در مدارهای الکتریکی سیستم تهویه مطبوع خودرو استفاده می‌شود‌. ولی بیشتر در مدارهایی به کار می‌رود که توان الکتریکی بسیار بالایی دارند. چون این قطعه از کولر خودرو پولی و کلاچ را به همدیگر قفل می‌کند و باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می‌شود.

از آنجایی که میل لنگ‌ها و همچنین شفت که به پیستون کمپرسور وصل است برای حرکت کردن به انرژی الکتریکی نیاز دارند بنابراین بوبین کمپرسور کولر خودرو این انرژی لازم را تامین می‌کند سپس سبب فشرده سازی هوا در سیستم تهویه مطبوع خودرو می‌شود. پس اگر بوبین کمپرسور کولر خودروخراب شود مطمئناً درون کابین خودرو خنک نخواهد شد.

نحوه عملکرد بوبین کمپرسور

 در واقع بوبین یک نوع سیم بلند است که به شکل سیم پیچ در اطراف یک هسته الکترومغناطیسی پیچیده شده است. این سیم پیچ در کنار کمپرسور در یک مدار الکتریکی قرار دارد که با عبور جریان الکتریکی از سیم پیچ میدان مغناطیسی در مرکز سیم پیچ و همچنین اطراف آن ایجاد می‌شود.

پس تقریباً مقدار میدان به وجود آمده در تمام سطح سیم پیچ به یک اندازه‌ی یکنواخت است؛ ولی اندازه این میدان در مرکز هسته بوبین بیشتر است‌. از این رو یک بوبین به سادگی با ایجاد میدان مغناطیسی سبب می‌شود در سیستم های تهویه مطبوع خودرو لوازم کولر اتومبیل به درستی کار کنند.

لوازم برودتی سیدصالحی

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

كابل 70*1 فولاد ارت یک نوع کابل فشار ضعیف است که دارای یک رشته بوده و ویژگی‌های آن به شرح زیر است:

  • قطر این لوله‌ها بین 13.2 و 16 میلی‌متر است.
  • این کابل‌ها دارای تاییدیه‌های بین المللی است.
  • جنس روکش این کابل از نوع پی وی سی است.
  • این محصول در سایز 70 میلی‌متر مربع تولید می‌شود.
  • كابل 70*1 فولاد ارت وزن تقریبی آن 679 کیلوگرم دارد.
  • محدوده دمایی قابل نصب این لوله‌ها بین 30- تا 70 درجه سانتیگراد است.
  • دارای حداکثر مقاومت 0.272 اهم بر کیلومتر در دمای 20 درجه سانتیگرد است.

خرید كابل 70*1 فولاد ارت از فازمتر

برای خرید کابل 70*1 فولاد ارت می‌توانید از طریق سایت فازمتر اقدام کنید. این کابل فولادی در فازمتر با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‌رسد. همانطور که می‌دانید قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله نوسانات بازار ارز و دلار قرار دارد، به همین دلیل قیمت ثابتی ندارند. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت با کارشناسان فازمتر تماس بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

پروانه فن یخچال جزء لوازم داخلی یخچال ضروری سیستم خنک کننده در یخچال است. نقش مهمی در حفظ دمای بهینه داخل دستگاه، تضمین تازگی و ماندگاری مواد غذایی ذخیره شده دارد.

این پروانه فن به طور خاص برای گردش هوا در داخل یخچال طراحی شده است و انتقال گرما از داخل به بیرون را تسهیل می کند. با انجام این کار، به تنظیم دما و جلوگیری از تجمع هوای گرم که می تواند منجر به فساد و رشد باکتری شود، کمک می کند.

برای اطمینان از عملکرد کارآمد یخچال، بازرسی و نگهداری منظم پروانه فن بسیار مهم است. با گذشت زمان، گرد و غبار، زباله‌ها و حتی یخ می‌توانند روی تیغه‌ها جمع شوند و مانع از توانایی آن‌ها در گردش موثر هوا شوند.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

کندانسور های صنعتی می‌توانند به طور کلی در حوزه‌های صنعتی دارای کاربرد‌های زیادی باشند. همین موضوع سبب می‌شود تا افرادی که در این حوزه‌ها مشغول به کار هستند به دنبال خرید بهترین کندانسور ‌ها باشند.

با این وجود باید بدانید که چه حوزه‌هایی از صنعت، معمولاً از این دستگاه‌ها بیشترین استفاده را می‌برند و کدام مدل از این دستگاه‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای آن‌ها به حساب بیاید.

  • استفاده در صنایع خودرو‌سازی
  • استفاده در فرایند خنک کاری‌های صنعتی
  • استفاده در تصفیه خانه‌های بزرگ و کوچک
  • استفاده در سیستم‌های مختلف جذب بخار
  • استفاده در نیروگاه‌های تولید الکتریسیته و برق
  • استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه
  • استفاده در صنایع تبرید به عنوان چیلر‌ها و هیت پمپ‌ها
  • استفاده در خنک کاری قالب‌ها و همچنین در فرایند تولید پلاستیک‌ها
  • استفاده در تمامی صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی که نیاز به خنک کنندگی وجود دارد
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

کفپوش اپوکسی یکی از پرکاربرد ترین پوشش های پلیمری است. از این پوشش در بیمارستان ها،کارخانه ها، فرودگاه، صنایع غذایی، دارویی، نساجی، الکتریکی و … استفاده می شود. این پوشش از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنرهای آمینی تولید میشود.

کفپوش صنعتی اپوکسی محصولی دو جزئی است که مقاومت بالایی دارد.
همچنین با ایجاد سطحی صاف و صیقلی در سالن های تولیدی مراکز صنعتی، شیمیایی، بیمارستانی، نیروگاهی و فرودگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از کاربرد های این کفپوش، حفاظت از سطح زیرین خود در برابر سایش و فرسایش است.

بعلاوه بر عدم جذب آب از نفوذ روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری کرده و به هیچ عنوان ذرات گرد و غبار از خود تولید نمی‌کند.

https://ktaholding.com/types-of-flooring/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)
  • زیبایی بصری
  • استحکام بالا
  • پوشش مسطح
  • قابلیت استریل کردن
  • میزان مقاومت به ترک
  • قابلیت تعمیر و اصلاح
  • قابلیت تمیز شدن آسان
  • میزان مقاومت به سایش
  • میزان مقاومت به بارهای استاتیک
  • میزان مقاومت به تنش های دینامیک

معرفی انواع کفپوش ها

کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی که در مجموعه کاج طلایی آفاق اجرا می گردد، مبتنی بر دستاوردهای روز دنیا در این حیطه می باشد که توسط تیم های متخصص و مجرب این گروه، باعث ارزش بخشی به پروژه های اجرایی این مجموعه می شود.

در مقایسه با روش های سنتی بتن ریزی، این شرکت با اجرای کفپوش های بتنی، ماله پروانه ای و الیافی و استفاده گسترده از انواع افزودنی ها، باعث افزایش کیفیت بتن در سازه های بتنی خواهد شد. هرچند کفپوش های بتنی مقاومت فشاری و دوام بالایی دارند اما در بسیاری از کاربردها نقاط ضعفی دارند که به برخی از آنها اشاره می گردد.

  • دشواری نظافت
  • حالت خاکی و گرد و غبار سطح بتن
  • مقاومت پایین در برابر اسیدها و قلیاها
  • قابلیت جذب آب، رنگ ،روغن و آلودگی ها
  • ضرورت برش با دستگاه کاتر جهت ممانعت از بروز ترک
  • مرکز رشد و نمو انواع باکتری ها به علت خاصیت جاذب

کفپوش های بتنی

با توجه به موارد فوق، پوشش بتن کف با لایه پلیمری باعث افزایش مقاومت های مکانیکی و شیمیایی شده و بدون درز اجرا شدن آنها، سبب افزایش مزیت های آنها می شود. به عبارت دیگر لازم است از پوشش های محافظ روی سطح کفپوش بتنی استفاده کرد.

کفپوش های پلیمری

کفپوش های پلیمری از زمانی که به بازار راه پیدا کردند، به عنوان محصولات قابل اعتماد و مطمئن شناخته شده اند. در اوایل قرن 20 میلادی، از این مواد در صنعت بیو تکنولوژی و نانو برای ترکیب و ساختن محصولات شیمیایی در سطوح مختلف شیمیایی، ضد رطوبت و مقاومت باکتریایی استفاده می شد.

بنابراین هرکدام از کفپوش های پلیمری، از نظر ساختاری و ویژگی های محافظتی با هم تفاوت دارند و منطقی است که ویژگی های آنها را به هنگام انتخاب باید در نظر بگیریم. کفپوش های پلیمری کف ساختمان به موادی اطلاق می شود که از لحاظ فرمولاسیون چند جزئی بوده و با انواع فیلرهای مختلف قابلیت اختلاط و اجرا در یک محل را دارند.

معمولا در سطوح بتنی از کفپوش های پلیمری استفاده می شود و در محیط های صنعتی و تجاری می توان از این کفپوش ها در طراحی های مختلف و متدهای متفاوت بهره مند شد. برای مثال در بیمارستان ها و محوطه پارکینگ ها و محیط های صنعتی، همیشه پوشش های کف پلیمری حرف اول را می زنند.

حتی برای تقویت و محافظت از سطوح افقی بتن ریزی شده نیز از کفپوش پلیمری استفاده می شود.

https://ktaholding.com/types-of-flooring/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

این محصول را می‌توان برای آب‌بندی مخازن آب و فاضلاب مورد استفاده قرار داد، بعضی از آن‌ها برای آب‌بندی کانال‌های آب و فاضلاب هستند، همچنین می‌توان برای کف‌سازی و یا آب‌بندی کانال‌های آبیاری نیزار آن­ها استفاده کرد. با این حال ماستیک ها می‌توانند کاربردهای دیگری نیز داشته باشند، مثلا از این محصول برای ترمیم و پر کردن ترک‌های آسفالت استفاده می‌شود، همچنین این ماده شیمیایی دارای مقاومت خوبی در برابر مواد نفتی هستند.

نوع بسیار متفاوتی از Mastic نیز وجود دارد که بر پایه گچ بوده و برای صاف کردن و رفع برجستگی‌های روی سطوح استفاده می‌شود. این نوع سطح یا دیوار را صاف کرده و برای نقاشی یا اجرای دیگر پوشش‌ها مثل کاغذ دیواری، گچ‌برگ، صفحات گچی و… آماده می‌سازد. گفتنی است که از ماستیک ها برای پر کردن درز در و پنجره ماشین نیز استفاده می‌شود که به خوبی وسیله نقلیه را غیرقابل نفوذ می‌کند.

پودر ماستیک

پودر ماستیک

این ماده برای ایجاد سطوحی صاف بدون حالت سایه و روشن استفاده می‌شود. پودر ماستیک (Polyurethane Mastic Sealants) بعد از انجام درزگیری و پیش از رنگ آمیزی سطح مختلف به کار می‌رود‌. معمولاً این ماده جهت نصب کردن صفحه های روکش دار گچی، صفحه های عایق کاری با فوم پلی استایرن، صفحه های بتنی، سفالی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه پودر ماستیک برای بالا بردن خواص صوتی، برودتی و حرارتی دیوارها به جای گچ و خاک به کار می‌روند.

معایب ماستیک

اگر چه انواع ماستیک ها یک نوع ماده انعطاف‌پذیر هستند ولی با این حال بهتر است از این نوع مواد روی مفاصلی که حرکات زیادی دارند و طول آن‌ها زیاد است استفاده نکنید. در واقع این محصولات فقط هنگامی بهترین عملکرد را دارند که با حرکت های مختلف تنها فشار ثابتی روی آن‌ها وارد شود. از طرفی برای اینکه این مواد انعطاف‌پذیر به خوبی عمل کنند باید به شکل لایه‌ای نسبتاً ضخیم روی سطح مورد نظرتان اجرا شود.

البته برای حفظ کیفیت ماستیک توجه داشته باشید که حداکثر چند ماه از زمان تولید آن گذشته باشد. همچنین به دور از یخ زدگی، تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت نگهداری شده باشد. لازم است تا در مراکز فروش ماستیک این ماده در دمای 10 تا ‌25 درجه سانتی‌گراد محافظت شده باشد.

محدودیت های اجرای ماستیک

دقت کنید برای استفاده از برخی ماستیک ها یکسری محدودیت‌ها وجود دارد. مثلاً درزگیرهای پلی اورتان نباید توسط ابزارهای مرطوب اجرا شوند. همچنین در زمان استفاده از این نوع درزگیرها نباید هیچ گونه حلال یا آب استفاده شود. زیرا محل‌های مرطوب باعث افت کیفیت ماستیک های پلی یورتان می‌شود. این نوع درزگیرها باید حتماً در شرایط محیطی و دمای متعادل خشک شوند.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

انواع فوم پلی اورتان

توضیحات

پلی اورتان سلول باز منافذ این نوع فوم کمی باز است و در نتیجه عایق مناسبی برای رطوبت و بخار نیست. از این محصول معمولاً در فضاهای بسته و سرپوشیده استفاده می‌شود و به دلیل مصرف مواد شیمیایی کمتر در این فوم، قیمت کمتری نسبت به نوع دوم دارد.
پلی اورتان سلول بسته این نوع از فوم پلی یورتان به نسبت دسته اول منافذ بسته‌تر و ریزتری دارد. می‌توان گفت این محصول بهترین عایق در مقابل بخار، آب و رطوبت است. استفاده از این فوم در محیط‌های باز نیز بلامانع است.

این فوم در انواع و اشکالی مختلفی تولید می‌شود که هر یک مناسب استفاده در صنعتی خاص هستند. به طور کلی می‌توان فوم پلی اورتان را به دو دسته فوق تقسیم کرد.

 

مزایای استفاده از فوم پلی اورتان

مزایای استفاده از فوم پلی اورتان

عایق پلی یورتان به دلیل ضریب انتقال بسیار پایینی که دارد یک عایق حرارتی ایده‌آل برای جلوگیری از هدر‌رفت انرژی گرمایی است. از دیگر مزایای عایق پلی یورتان می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها، قابل تزریق و قالب‌گیری بودن، عدم تخریب در برابر مواد اسیدی و حلال‌ها اشاره کرد. فوم پلی‌یورتان برای عایق کاری‌های حجیم و مکان‌های غیر‌ قابل دسترس مناسب است و قادر به پوشش تمام حفره‌های مکان مورد نظر است.

برخی از مزایای استفاده از فوم‌های پلی اورتان بدین ترتیب هستند:

  • چسبندگی بسیار زیاد به انواع سطوح‌ مختلف
  • مقاومت بالا در برابر خورندگی جوی و محیطی
  • انعطاف‌پذیری بالا در دماهای مختلف
  • مقاوم در برابر تغییرات ناگهانی دما
  • فاقد مواد سمی و دارای تأییدیه مصرف در مجاورت مواد غذایی و آب آشامیدنی
  • غیر قابل‌ نفوذ در برابر بخار، آب و رطوبت
  • عایق‌بندی حرارتی مناسب
  • وزن بسیار پایین
  • قابلیت پاشش پلی یورتان به مناطق غیر قابل دسترس

خواص و  ویژگی فوم پلی یورتان

از خواص نوع عایق پلی یورتان این است که هوا به‌راحتی از داخل آن‌ها عبور می‌کند و استحکام کششی بالایی دارد. جذب صوت و ضریب حرارت پایین از خواص این فوم‌ها هستند. مقاومت خوب فوم پلی یورتان در مقابل حلال‌ها و رطوبت و وزن سبک آن از دیگر ویژگی‌های عایق به‌حساب می‌آید. فوم نیمه نرم پلی‌یورتان کاملاً جاذب آب است؛ ولی رطوبت هوا را جذب نمی‌کند. مقاومت بالای فوم در برابر تغییرات ناگهانی دما، انبساط و انقباض، دوام و استحکام بالا در مقابل ضربه و ترک‌خوردگی از قابلیت‌های فوم پلی یورتان محسوب می‌شوند. سبک بودن وزن فوم پلی یورتان باعث می‌شود بار اضافه بر سازه وارد نشود.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

برای جلوگیری از شکننده شدن استخوان ها و پوکی استخوان، به شما توصیه می کنیم قبل از هر کاری رژیم غذایی کودک خود را اصلاح کنید. والدین باید مقدار کافی کلسیم و ویتامین D را در وعده های غذایی کودکان خود بگنجانند و علاوه بر این بهتر است کودکان را به یک فعالیت ورزشی منظم وادار کنند. این نه تنها به تقویت استخوان های کودک شما کمک می کند، بلکه باعث می شود بدن و ذهن سالم تری داشته باشد.

همچنین توجه نمایید که برای تقویت و رشد استخوان کودکان اکثر متخصصان ورزش هایی مانند پیاده روی و دویدن را پیشنهاد می کنند و معتقدند که این ورزش ها بیش از سایر انواع فعالیت ها می توانند به تقویت استخوان های کودک کمک کنند. شرکت در فعالیت های ورزشی روزانه و حتی کوتاه مدت می تواند برای فرزندان شما مفید باشد.

میزان مصرف روزانه کلسیم  ( به شکل میلی‌گرم )

گروه سنی

میزان مصرف روزانه کلسیم

نوزادان شش ماهه و کوچک تر 200 میلی‌گرم کلسیم و 400 واحد ویتامین D
نوزادان 6 تا 12 ماهه 260 میلی‌گرم کلسیم و 400 واحد ویتامین D
کودکان 1 تا 2 ساله 700 میلی‌گرم کلسیم و 600 واحد ویتامین D
کودکان 4 تا 7 ساله 1300 میلی‌گرم کلسیم و 600 واحد ویتامین D

ما در داروخانه آنلاین اهواز فارما همواره سعی کرده‌ایم تا انواع مکمل های تقویت و رشد استخوان کودکان را با تضمین اصل بودن محصول در اختیار شما قرار دهیم

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

دلایل ضروری بودن استفاده از مکمل آقایان

دلایل ضروری بودن استفاده از مکمل آقایان

شاید برایتان سوال ایجادشده باشد که آیا استفاده از مکمل آقایان ضرورت دارد؟ دلایل مختلف و متعددی وجود دارند که اثبات‌کننده اهمیت مصرف مکمل‌ها در مردان هستند. چنانچه تمایل به دانستن این دلایل دارید، در ادامه مطلب نیز همراه ما باشید.

در ساخت مکمل‌ها از برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌شوند که وجود آن‌ها برای ادامه حیات و عملکرد مناسب بدن نیاز است. چنانچه ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن آقایان تامین نشوند ممکن است عملکرد فیزیکی آن‌ها دچار اختلال شوند.

تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی که از طریق مصرف مکمل آقایان وارد بدن می‌شوند بر روی سلامتی برخی از اندام‌ها مانند پوست و مو تاثیرگذار هستند. علاوه بر موارد گفته‌شده مصرف مکمل‌ها در افزایش حجم توده‌های عضلانی، برقراری تعادل در تولید هورمون‌ها، تقویت قوای جنسی مردان و … نیز موثر هستند.

چنانچه بدن با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز مواجه شود آنگاه ایجاد اختلال در عملکرد تمامی موارد فوق دور از ذهن نخواهد بود. استفاده از مکمل آقایان برای تمامی آقایان چه آن‌هایی که ورزش می‌کنند و چه آن‌هایی که فعالیتشان سبک و محدود به کارهای روزانه است، توصیه می‌شود.

مصرف مکمل آقایان به مقدار موردنیاز مزایای زیادی دارند که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهبود عملکرد قلب و عروق بدن
  2. ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.
  3. حفظ و افزایش توده‌های عضلانی
  4. به تعادل رسیدن هورمون‌های جنسی
  5. تقویت جنسی و افزایش توانایی فیزیکی
  6. حفاظت از مغز و جلوگیری از ابتلای فرد به آلزایمر
  7. سلامتی چشم‌ها و کاهش ابتلا به آب مروارید چشم
  8. انرژی بدن افزایش یافته و در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد.
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

منظور از عیب یابی کامل خودرو چیست؟

منظور از عیب یابی کامل خودرو چیست؟

عیب یابی کامل خودرو روشی است که وضعیت سلامت خودرو را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. در حال حاضر بسیاری از تعمیرگاه های پیشرفته و بزرگ از نرم افزارهای متعدد، برای پیدا کردن ایرادات خودرو استفاده می کنند. سپس عیوب موجود را به کمک دستگاه عیب یاب چک کرده و تنظیمات لازمه را انجام می دهند.

چرا توجه در عیب یابی کامل خودرو بسیار حساس است؟

بسیاری از اوقات مشکل موجود در خودرو یک مشکل کوچک است که با مبلغی نچندان زیاد می‌توان آن ایراد را رفع کرد. اما اگر نسبت به آن بی‌توجه و بی‌تفاوت بود آنوقت ممکن است هم ایراد بزرگتری پیدا کند و هم هزینه گزافی را روی دست صاحب خودرو بگذارد. بنابراین تعمیرکاران حرفه‌ای توصیه می‌کنند چنانچه عیب کوچکی را مشاهده کردید، در اسرع وقت خودرو را برای عیب یابی کامل به تعمیرگاه ببرید.

ابزارهای عیب یابی کامل خودرو چیستند؟

برای یافتن عیوب کامل خودرو، به یکسری وسایل و لوازم احتیاج است و هر چقدر مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر خودرو حرفه‌ای تر باشد، ابزار و لوازمش نیز مجهزتر است.
این تجهیزات تنوع بسیار زیادی دارند و شمارشان بالا است به همین خاطر امکان نام بردن تمامی ابزارها وجود ندارد ولی در ادامه به چند مورد از مهترین وسایل و لوازم اشاره می‌کنیم:

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

دستگاه های برش لیزر لوله و پروفیل به لیزر پرتوان Fiber مجهزه شده‌اند و از قابلیت برش انواع لوله های فلزی از جمله برنج، آهن، طلا، استیل، نقره، آلومینیوم، نیکل و… برخوردار می‌باشند. استفاده از دستگاه برش دارای مزایای زیادی مثل سرعت بالا، پهنای برش کم و هزینه های پایین نگهداری می‌باشد.

خدمات برش لیزری

مراحل برش لیزری

تولید اشعه لیزر برای برش: اشعه لیزر ابتدا به وسیله تخلیه الکتریکی در یک محفظه بسته شکل می‌گیرد.

انتقال اشعه لیزر تا لنز دستگاه: در مرحله دوم اشعه لیزر از طریق لوله های مخصوص (تیوب‌ها Tube) در هِد (HEAD) یا سر دستگاه تولید شده و سپس به کمک آینه و فیبر های نوری به لنز دستگاه انتقال پیدا می‌کند.

متمرکز کردن اشعه لیزر بر روی نقطه کاری: حال با انتقال اشعه لیزر به لنز دستگاه، پرتوی آن با هدف برش لیزری در یک نقطه خاص متمرکز می‌شود. در ادامه با توجه به قدرت دستگاه و هدف تعیین شده برشکاری صورت می‌گیرد.

پاکسازی سطح برش لیزر: در آخر برخی از مواد برش به صورت براده و مواد اضافی در محل برش باقی می‌مانند. در این مرحله گازی که همراه با لیزر در دو سر نازل به قطعه فشار وارد می‌کند، عملیات پاکسازی قطعه را انجام داده و با این کار سطحی کاملا صاف و صیقلی ایجاد می‌کند.

نحوه انجام برش لیزر

کاربردهای خدمات برش لیزری در صنعت

برش لیزری در صنعت و زندگی روزمره کاربردهای گسترده‌ای دارد. در صنعت، برش لیزری برای برش و حکاکی مواد مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای برش لیزری در صنعت و زندگی ما عبارتند از:

  • صنایع فلزی

برش لیزری در صنایع فلزی برای برش و حکاکی انواع فلزات مانند فولاد، آلومینیوم، مس و استیل استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و سریع است و به طور گسترده در تولید قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی و قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • صنعت چوب

برشِ لیزری در صنعت چوب برای برش و حکاکی انواع محصولات چوبی مانند مبلمان، درب و پنجره، دکوراسیون داخلی و… استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و با کیفیت بالاست و تولید طرح‌های پیچیده و دقیق را امکان‌پذیر می‌کند.

  • صنعت الکترونیک

برش لیزری در صنعت الکترونیک برای برش و حکاکی انواع مدارهای الکترونیکی، صفحات مدارچاپی، قطعات مخابراتی و قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود.

  • صنعت خودروسازی

برشِ لیزری در صنعت خودروسازی برای برش قطعات فلزی مانند بدنه خودرو، قطعات موتور و قطعات داخلی خودرو استفاده می‌شود. این فرایند دقیق و سریع است و به تولید قطعات با کیفیت بالا کمک می‌کند.

مزایای خدمات برش لیزری

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)

تستوسترون هورمونی هست که نمیشه بهش برچسب کات کردن یا حجم گرفتن چسبوند میتونه به درد همه رشته ها و ورزش ها بخوره ، از استقامتی تا انواع قدرتی و سرعتی.

به عنوان یک دارو برای دوران حجم کمتر دارویی هست که بتونه مثل تستوسترون بافت بدون چربی اضافه کنه و همچنین کم عارضه و قابل تحمل باشه. اگر مقدار کالری روزانه به مقدار کافی مصرف بشه و تمرینات هم درست انجام بشه فرد میتونه مقدار قابل توجهی عضله به بدنش اضافه کنه. همچنین تستوسترون قدرت چربی سوزی خوبی داره و میتونه متابولیسم پایه شما رو افزایش بده و این باعث میشه دوره حجم فرد وزن بی کیفیت کمتری اضافه بشه ، البته رژیم و تمرین هم هنوز مهم هستند.

در مورد دوره کات نیز باید گفت که اثری که تستوسترون داره میتونه بسیار مفید باشه. با توجه به محدودیت کالری در دوران کات ریسک از دست دادن عضله رو داریم که تستوسترون وقتی حضور داشته باشه ما میتونیم عضله رو حفظ کنیم. دلیل این کار هم کم اثر تر کردن کورتیزول و به طور کلی خانواده گلوکوکورتیکوید هاست.

از لحاظ ریکاوری هم این دارو میتونه مقدار ریکاوری رو خیلی بهتر کنه و با تمرین بیشتر ما میتونیم ریکاوری بهتری داشته باشیم در حالی که بدون این دارو شاید ریکاوری به درستی انجام نشه.

به طور کلی تستوسترون در افزایش مثبت بالانس نیتروژن تاثیر داره به طور تقریبی ۱۶ درصد عضلات ما نیتروژن هست و وقتی این مقادیر کمتر بشه بدن وارد فاز کاتابولیک میشه، تستوسترون میتونه این مقدار رو همیشه مثبت نگه داره و با یک رژیم درست همیشه در حالت آنابولیک و ساخت باشیم.

همچنین تستوسترون میتونه تعداد گلوبول های قرمز رو افزایش بده که اگر زیاد بشه میتونه جزو عوارضش هم باشه که ما بهش غلظت خون میگیم. اما اگر در رنج نرمال بالا بره میتونه باعث افزایش استقامت بشه.

یکی دیگه از کار های تستوسترون مقابله با هورمون های گلوکوکورتیکوید هاست که شناخته شده ترینشون کورتیزول هست که اگر در مقادیر زیاد بالا بره و مزمن بشه میتونه کاتابولیک بشه، تستوسترون هم سطح کورتیزول رو کم میکنه و هم نمیگذاره به گیرنده اش بچسبه (به طور کامل نه اما تا حدود زیادی کاهش میده)

در آخر هم باید گفت که یکی از مهمترین هورمون های آنابولیک رو افزایش میده که اون IGF1 هست که و این هورمون نقش انابولیکی برای همه قسمت های بدن از جمله مفاصل ، استخوان ها و اندام ها رو داره.

موارد دیگه ای که تستوسترون در اون ها نقش داره

  • افزایش قدرت
  • افزایش استقامت
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش خلق رقابتی
  • افزایش اعتماد به نفس

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 436
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 120
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 7,664
  • بازدید کلی : 10,862