loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

نداشتن شهود در دادگاه مانع از ثابت شدن دعوا نمی‌شود‌؛ زیرا شما می‌توانید از طریق برخی ادله اثبات دعوی مرتبط در امور حقوقی مثل ارائه سند و مدارک معتبر استفاده کنید‌. از طرفی با تحقیق و معاینه محل و از همه مهم‌تر با کارشناسی دادگاه امکان اثبات اظهارت شما وجود دارد. البته در صورت نداشتن شهود در دادگاه باید تمامی اسناد و مدارک شما طبق شرایط لازم و احکام خاصی پذیرفته شوند‌. چون برای جریان یافتن دعوی شما نباید آثار خاصی برای طرف دیگر دعوی ایجاد شود.

نداشتن شهود در دادگاه

اگر چه شهادت شهود یا همان گواهی برخی افراد به عنوان شاهد یکی از اصلی ترین دلایل اثبات دعوی حقوقی و دعوی کیفری است؛ ولی برای ثابت کردن یک دعوا تنها شهادت شهود لازم نیست بلکه بیشتر جرایم و شکایات با دلایل دیگری مثل علم قاضی، سوگند و قسامه و همچنین اقرار متهم قابل اثبات هستند. از این رو نداشتن شاهد در دعاوی کیفری و حقوقی به شرط ارائه اسناد و مدارک کافی اشکال و اثر منفی خاصی را به وجود نمی‌آورد.

نداشتن شهود در دادگاه کیفری

 ارائه ندادن شاهد در مورد برخی جرائم که جنبه حیثیتی دارند مثل اثبات زنا باعث می‌شود تا متهم پس از ثابت نشدن مسئله‌ اصلی بتواند علیه شاکی به دادگاه اعاده حيثيت کند. زیرا طبق قانون مجازات اسلامی در حالی که فردی جرمی را به شخص دیگری نسبت بدهد اما نتواند از طریق شهادت شهود صحت جرم را ثابت کند ممکن است متهم بعد از برائت به دلیل اتهام افترا از طرف دیگر شکایت کند. از این رو نداشتن شاهد در دادگاه های کیفری می‌تواند مانع مهمی برای ثابت کردن برخی جرایم به شمار آید.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

 نداشتن شهود در دادگاه حقوقی در بیشتر اوقات مانع از ثابت کردن جرم‌ نمی‌شود. زیرا با برخی ادله اثبات مثل فیلم دوربین مدار بسته، تحقیقات پلیسی و همچنین اثر انگشت و برخی اسناد و مدارک می‌توانید ارتکاب جرم را اثبات کنید. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است اینکه طبق قانون جدید کشور خویشاوندان و اقوام درجه یک می‌توانید در حالی که شاهد موضوع دعوی و یا ارتکاب جرمی بوده‌اند در دادگاه قضایی حاضر شوند و شهادت بدهند.

نداشتن شهود در دادگاه حقوقی

بنابراین برخلاف قوانین گذشته شهادت اقوام درجه یک در دادگاه هیچ اشکالی در جریان دعوی ایجاد نمی‌کند.

 نداشتن شهود در دادگاه به تعداد کافی

در مواقعی که شاهدین شما به تعداد کافی نیستند و یا اصلاً شما شاهدی نداشته باشید در خصوص جرم‌هایی که جنبه حیاتی و مهم دارند شاید حکم دادگاه به ضرر شما تمام شود. همچنین باعث شود که نتوانید علیه فرد مجرم شکایت خود را به اثبات برسانید. پس تعداد شاهد در دادگاه کیفری در حکم قاضی و رأی دادگاه بسیار تاثیر گذار است. البته در صورت نداشتن شاهد در دادگاه حقوقی خصوصاً در زمینه شکایات مالی می‌توانید از تجربیات یک وکیل مطالبه وجه کمک بگیرید.

امروزه وکلای مطالبه وجه حاضر در گروه وکلا ایران دادگستر با دانش علمی و تجربه کاری کمک می‌کنند تا به بهترین شکل مشکلات حقوقی خود را برطرف کنید. در واقع وکلای پایه یک دادگستری حاضر در موسسه حقوقی ایران دادگستر به خوبی می‌توانند از موکل خود بدون ارائه شهود در دادگاه دفاع کنند.

https://irandadgostar.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

پیش از آنکه به بررسی بهترین قالب های سیلیکونی بپردازیم، بد نیست کمی با رزین اپوکسی آشنا شویم. رزین اپوکسی از دو جزء سخت شونده (هاردنر) و رزین تشکیل می‌شود. رزین اپوکسی به دلیل مقاومت و چسبندگی بالا، از کاربرد های مختلفی همچون ترمیم، تقویت، تولید کامپوزیتی، مقاوم‌سازی و… برخوردار است.

مقدمه ای بر قالب های سیلیکونی

قالب های رزینی در سه قالب لاتکس، قالب پلاستیکی و قالب سیلیکونی عرضه می‌شوند. قابل سیلیکونی دارای انعطاف‌پذیری بالایی است و در صنایع مختلفی مثل شمع‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قالب های سیلیکونی در ابعاد گوناگونی ساخته می‌شوند و این به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید طرح دلخواه خود را در ساخت محصولات رزینی به کار بگیرید. همانطور که اشاره داشتیم انعطاف‌پذیری عالی و عدم چسبندگی این قالب‌ها، امکان پیاده‌سازی و ساخت رزین هارا آسان‌تر می‌سازد.

در هنگام استفاده از بهترین قالب های سیلیکونی حتی نیازی به استفاده از روغن جهت چرب نمودن محیط داخلی – با هدف جلوگیری از چسبندگی – نیز وجود ندارد. شما حتی می‌توانید برای کار با گل خشک نیز از این قالب‌ها استفاده نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین قالب های سیلیکونی خواهیم پرداخت.

انواع قالب های سیلیکونی

همانطور که اشاره داشتیم بهترین قالب های سیلیکونی با اهداف مختلفی نظیر ساخت مجسمه های پلی استر، شمع‌سازی، ساخت زیورآلات، تهیه انواع ژله و… کاربرد دارند. بهترین قالب های سیلیکونی عمدتاً در انواع زیر تولید می‌شوند:

  • قالب شمع‌سازی
  • قالب شیرینی پزی
  • قالب صابون سازی
  • قالب سیلیکونی برای ساخت زیورآلات رزینی
  • قالب سیلیکونی مخصوص آزمایشگاه های ساخت بتن

قالب سیلیکونی برای ساخت زیورآلات رزینی

ویژگی های یک قالب سیلیکونی باکیفیت

  1. شست و شوی آسان: بهترین قالب های سیلیکونی به راحتی تمیز می‌شوند و قابل شست و شو هستند.
  2. شفافیت بالا: شما می‌توانید با خرید قالب های سیلیکونی شفاف‌تر، قطعات هنری خود را نیز با شفافیت بیشتری تولید کنید.
  3. انعطاف‌پذیری بالا: شما می‌توانید به راحتی رزین شکل گرفته را از قالب خارج کنید، بدون اینکه صدمه‌ای به بدنه رزین یا قالب وارد شود.

کاربرد بهترین قالب های سیلیکونی

بهترین قالب های سیلیکونی به شکل و رنگ خاصی محدود نمی‌شوند. تنها نکته مهم این است که هر چه سطح داخلی قالب‌ شفاف‌تر و براق‌تر باشد، آن قالب استفاده کاربردی‌تر در مصارف هنری دارد. از طرفی هر چه سیلیکون قالب‌گیری سخت‌تر و غیر شفاف‌تر باشد، بیشتر در جهت اهدافی مثل تست بتن در یک آزمایشگاه عمران کاربرد دارد.

با این حال بهترین قالب های سیلیکونی، بیشتر برای کار با رزین کاربرد دارند. این قالب‌ها در اشکالی مثل مربع، دایره و مستطیل تولید می‌شوند. شما می‌توانید از بهترین قالب های سیلیکونی به دفعات زیادی استفاده کنید.

مزایای استفاده از بهترین قالب های سیلیکونی

  • چسبندگی بسیار بالا
  • ماندگاری حداقل 10 ساله
  • قابلیت حفظ خاصیت لاستیکی در شرایط مختلف
  • تحمل بالا در برابر رطوبت، نور فرابنفش، ازن، آب و…
  • قابلیت تحمل دمای پایین و بالا تا 450 درجه‌ی سانتی گراد

نکات نگهداری انواع قالب سیلیکونی

نکات نگهداری انواع قالب سیلیکونی

حتی بهترین قالب های سیلیکونی نیز به مراقبت درست نیاز دارند. نکات مراقبت از این قالب‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. رزین اپوکسی و هاردنر را دقیقا به اندازه تعیین شده مخلوط کنید. افزایش میزان هاردنر منجر به بالا رفتن بیش از حد دمای رزین شده و این موضوع می‌تواند به لایه شفاف و براق سطح قالب آسیب وارد کند. در نهایت این آسیب باعث کاهش شفافیت قالب های سیلیکونی می‌شود.
  2. قالب‌ها را همیشه در جای خنکی نگهداری کنید تا طول عمر قالب بالا برود.
  3. پس از کار با قالب برای تمیز کردن آن از یک دستمال بدون پرز استفاده کنید.
  4. هرگز سطح قالب را با آب نشویید! چرا که آب‌ها معمولا دارای مقادیری از ناخالصی هستند که منجر به کاهش شفافیت سطح قالب می‌شود. با این حال در صورت استفاده از ترکیب آب و مایع ظرف‌شویی بر روی قالب، حتماً پس از شستشو آن را با یک دستمال بدون پرز خشک کنید.
  5. اگر پیش از استفاده از قالب، روغنی روی سطح آن مشاهده کردید، حتما با یک دستمال نازک و بدون پرز به آرامی سطح قالب را تمیز کنید.
  6. https://kimiafiber.com/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 9 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

چسب سیلیکون با اصطلاح عمومی‌تر چسب آکواریوم در دو نوع اسیدی و خنثی تولید می‌شود. چسبِ سیلیکونی نوعی مواد پلیمری با خاصیت ضد آب است. این چسب بر اساس پلیمر های سیلیکونی متیل یا فنیل تولید شده و در اکثر موارد با هدف درزگیری و آب‌بندی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های چسب سیلیکونی

  • دارای مقاومت حرارتی بالا
  • ساخته شده از مواد غیرسمی‌
  • قابلیت کار در بازه دمایی گسترده
  • توانایی انتقال گرما به هیت سینک
  • دارای پایداری و قابلیت اطمینان بالا
  • ضریب انتقال حرارت بالا برحسب متر کلوین
  • نیازمند زمان زیاد (24 ساعت) برای خشک شدن
  • دارای کشش سطحی پایین و عدم امکان رنگ آمیزی
  • قابل استفاده در بازه دمایی -70 تا -200 درجه سانتی گراد

انواع چسب سیلیکون

  1. چسب سیلیکون اسیدی

    نوع پایه اسیدی این چسب که با نام استوکسی یا دو جزئی نیز شناخته می‌شود از بوی تندی برخوردار است، دیر خشک می‌شود و حالت رنگی دارد. شما می‌توانید از این چسب جهت درزگیری آکواریم و پنجره، ساخت کابینت، انجام کار های تزییناتی با چوب و… استفاده کنید.

چسب سیلیکون اسیدی

  1. چسب سیلیکون خنثی

    انواع خنثی این چسب که با نام چسبِ سیلیکون خنثی یا تک جزئی شناخته می‌شود از ماندگاری بالایی برخوردار است و بدون بو می‌باشد. خشک شدن این مدل حدود 24 ساعت زمان می‌برد و جهت ساخت انواع تابلو، شیشه، سرامیک، فلزات، پلاستیک و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب سیلیکون آب‌بندی

چسبِ سیلیکون یکی از چسب های اختصاصی و کاربردی جهت آب‌بندی، درزگیری و بستن شکاف سطوح مختلف می‌باشد. برای مثال شما می‌توانید جهت آب‌بندی شیشه از این چسب استفاده کنید. همچنین چسب سیلیکون حراراتی برای آب‌بندی انواع واشر، عایق کابل و کانال کشی نیز قابل استفاده است.

تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یکی از زیر دسته های چسبِ سیلیکون محسوب است که دارای پایه اسیدی می‌باشد. چسب اکواریوم اسیدی در مدت زمان کمتری نسبت به چسب های خنثی خشک می‌شود. چسب آکواریوم به حداکثر 24 ساعت برای خشک شدن نیاز دارد، اما چسبِ سیلیکون خنثی به بیش از یک شبانه روز برای خشک شدن نیاز پیدا می‌کند. چسب آکواریم بیشتر جهت درزگیری محیط های مرطوب کاربرد دارد.

تفاوت چسب پلی اورتان و سیلیکون

هر دو چسبِ سیلیکون و پلی اورتان بسیار قدرتمند و کاربردی هستند. اما دارای تفاوت هایی نیز می‌باشند. چسب پلی اورتان ماده‌ای ارگانیک است که نسبت به سیلیکون از دوام و ماندگاری کمتری برخوردار است.

همچنین مقاومت حراراتی چسب سیلیکون معمولاً بیشتر از چسب‌های پلی اورتان می‌باشد. از طرفی خاصیت رنگ‌پذیری چسب پلی یورتان آن را به یک چسب کارآمدتر در بین خودروسازان تبدیل کرده است.

چسب سیلیکون را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید چسبِ سیلیکون را در نظر دارید، ما به شما شرکت کیمیا فایبر را پیشنهاد می‌کنیم. شرکت کیمیا فایبر با بیش از 34 سال تجربه و اعتبار، برای ارائه محصولات و خدمات مرتبط با انواع چسبِ سیلیکون همه روزه آماده به خدمت می‌باشد.

شما می‌توانید جهت دسترسی به محصولات متنوع کیمیا فایبر به بخش محصولات سایت مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید با ورود به بخش «ارتباط با ما» مستقیماً با کارشناسان تیم کیمیافایبر تماس حاصل کنید.

https://kimiafiber.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

فایبرگلاس یکی از مقاوم‌ترین عایق هایی است که می‌توان با قیمتی مناسب خریداری کرد. ویژگی های منحصر به فرد مواد فایبرگلاس از جمله مقاومت آن در برابر حرارت و اشعه UV آن را به گزینه مناسب جهت عایق کاری ساختمان تبدیل کرده است.

زمانی که پشم شیشه با مواد پلیمری ترکیب می‌شود، استحکام بالایی را در برابر زنگ‌زدگی و خطرات دیگر به دست می‌آورد. فایبرگلاس در به موارد زیر دارای بیشترین کاربرد می‌باشد:

  • صنایع هواپیماسازی
  • صنایع کشتی سازی
  • ساخت سیلوهای سیمانی
  • تولید سپر برای انواع خودرو
  • ساخت انواع مختلف ایرانیت و اتاقک‌ها
  • مورد استفاده در قسمت‌های گوناگون ساختمان
  • مخازن نگهداری مایعات (از جمله اسید، سپتیک تانک‌ها و چربی‌گیرها)
  • و…

مواد اولیه فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس (Fiberglass) پوششی تشکیل شده از مواد نفتی و پشم شیشه است که از ویژگی هایی مثل استحکام بالا و وزن سبک برخوردار می‌باشد. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت کامپوزیت این عایق از الیاف شیشه با مواد پلیمری تشکیل می‌شود.

مواد اولیه فایبرگلاس چیست؟

پشم شیشه به عنوان تقویت کننده و مواد پلیمری نیز به عنوان مواد زمینه به کار می‌روند. مواد اولیه موجود در ساختار فایبرگلاس باعث می‌شود تا سختی و مقاومت این ماده به طرز چشمگیری افزایش یابد.

همچنین وجود رزین (صمغ) در ترکیبات فایبرگلاس کمک می‌کند تا نیروی های وارده به قطعه در سر تا سر آن پخش شود تا از متمرکز شدن کل فشار نیرو بر روی یک بخش از قطعه جلوگیری شود. رزین نوعی مایع غلیظ است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و با هدف افزایش مقاومت در برابر آسیب های شیمیایی و فیزیکی استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع فایبر گلاس

با درک فعلی از این موضوع که فایبرگلاس چیست ، حالا می‌توانیم به بررسی انواع آن بپردازیم. کامپوزیت ‌های پلیمری یا فایبرگلاس‌ها بر اساس ویژگی هایی مثل وزن، مدل و رزین به کار رفته در آنها شامل انواع گوناگونی می‌شوند.

انواع فایبرگلاس بر اساس رزین به کار رفته در آنها

  • وینیل استر

وینیل استر از مقاومت بهتری نسبت به پلی‌استر برخوردار است.

  • پلی استر

این ماده در مقابل ضربه و خدشه مقاومت ضعیفی دارد و فایبرگلاس چندان مطمئنی را شکل نمی‌دهد.

  • اپوکسی

پرفروش‌ترین فایبرگلاس‌ها مدل هایی هستند که از اپوکسی بالایی ساخته شده باشند؛ چرا که این محصولات از مقاومت بالایی در برابر خوردگی، حریق، گرما و سرما برخوردارند. این ماده در نوع خود یک گزینه ایده‌آل برای فایبرگلاس‌هایی است که در کارخانه‌ها یا صنایع پر ریسک استفاده می‌شوند.

در ادامه بحثی که در خصوص “فایبرگلاس چیست ؟” داریم باید اشاره کنیم که انواع فایبرگلاس‌ها بر اساس وزنی که دارند در انواع ورقه های 300 تا 1200 گرمی تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین بر اساس مدل های مختلفی که در بازار وجود دارد به انواع موج ریز، موج ایرانیت، موج سینوسی، موج ذوزنقه‌ای و گلدار تقسیم می‌شوند. چگالی فایبرگلاس حدود 1850 تا 2000 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد.

https://kimiafiber.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

ابتدا به ماهیت این مدل از فوم‌ ها می‌پردازیم و آن‌ها را بهتر می‌شناسیم. فوم ‌های پلی ‌اتیلن در حقیقت از واکنش‌های شیمیایی ‌اتیلن که حاصل از گاز‌های نفتی هستند، تولید می‌شود. بیشترین حکم کارایی فوم ‌های پلی‌ اتیلن می‌تواند مربوط به استفاده از آن‌ها در ساخت ترکیبات پلاستیکی شود.

ساختار این مدل از فوم بسیار ساده بوده و قیمت‌های کمتری را نیز نسبت به دیگر مدل‌های فوم دارد. همین موضوع سبب می‌شود تا استفاده از آن در بیشتر بخش‌های زندگی مدرن امروزی دیده شود. در پروسه تولید این فوم معمولاً از حباب‌های هوا نیز استفاده می‌شود. این حباب‌ها باعث می‌شوند تا تراکم سلولی این مدل از فوم ‌ها بسیار بیشتر شود.

فوم ‌های سخت و سلول بسته

توضیحات مربوط به فوم ‌های سخت و سلول بسته می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند زیرا فوم ‌های پلی ‌اتیلن در حقیقت نوعی از این مدل از فوم‌ ها هستند. فوم ‌های سخت به فوم ‌های گفته می‌شود که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی ندارند. از سوی دیگر نیز باید بدانید که این مدل از فوم‌ ها معمولاً ساختار‌های بین سلولی کوچکی دارند و فضای بین سلولی آن‌ها بسیار کم می‌باشد.

فوم پلی ‌اتیلن چیست؟

انواع فوم پلی ‌اتیلن

مدل‌های مختلفی از فوم ‌های پلی ‌اتیلن تولید می‌شود که می‌تواند شامل مدل‌های رولی، ورقه‌ای و همچنین پازلی باشد. هر کدام از این مدل‌ها دارای یک سری از کاربرد‌های ویژه هستند.

مدل‌ های پازلی

این مدل از فوم‌ ها همچون قطعات پازل هستند که در یکدیگر چفت می‌شوند و زبانه‌های نر و مادگی دارند. معمولاً برای پوشاندن کف یک ساختمان و یا محیط از این مدل‌ها استفاده می‌کنند. ابعاد و اندازه‌های متوسط فوم ‌های پلی ‌اتیلن پازلی به صورت استاندارد تهیه می‌شود. در صورت نیاز به ابعادی غیر از ابعاد استاندارد، می‌توانید این فوم ‌ها را سفارش دهید.

مدل‌ های رولی

مدل‌های رولی به شکل رول‌های یک دست بوده و برای مواردی همچون عایق کاری لوله‌ها و مخازن و سطوحی که دارای انحنا هستند، استفاده می‌شوند. این مدل‌ها را نیز می‌توانید به طور کامل بشناسید و نوعی که بیشترین کاربرد را برای شما دارد، مورد استفاده قرار دهید.

مدل‌ های ورقه‌ ای

مدل سوم نیز با نام مدل‌های ورقه‌ای شناخته می‌شود. این مدل‌های فوم پلی ‌اتیلن می‌توانند به شکل‌های مؤثری همچون ورقه‌های صاف و یا ورقه‌هایی برش خورده استفاده شوند. فوم ‌های ورقه‌ای با نام فوم پلی ‌اتیلن تخته‌ای نیز شناخته می‌شود. معمولاً برای پوشاندن دیوار‌ها، سقف و… از این مدل از فوم ‌ها استفاده می‌کنند.

کاربرد‌های فوم پلی‌ اتیلن

فوم‌ های پلی ‌اتیلن می‌توانند کاربرد‌های مختلفی داشته باشند. کاربرد‌های این مدل از فوم ‌ها را حتماً باید بدانید تا متوجه شوید که در چه جایگاه‌هایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

عایق‌بندی

اولین مورد مربوط به عایق‌بندی‌ها می‌شود. با استفاده از این فوم‌ ها می‌توانید سقف، دیوار‌ها، زیر پارکت، کف و سقف سوله‌ها را کاملاً عایق‌بندی کنید و به این ترتیب نیز می‌توانید از هدر رفت انری جلوگیری نمایید.

فوم‌ های بسته‌ بندی

دسته بعدی مربوط به ساخت فوم‌ های بسته‌بندی می‌شود. با فوم پلی‌ اتیلن می‌توانید فوم‌ هایی را بسازید که در بسته‌بندی‌هایی با حجم‌های بزرگ بسیار کاربرد دارند.

https://iran-pu.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

چراغ دی لایت به عنوان یک امکان ایمنی در خودروها استفاده می‌شود. با روشن بودن چراغ دی لایت، خودرو مشهودتر و قابل تشخیص‌تر می‌شود، به ویژه در شرایط نور کم و شرایط جاده‌ای نامساعد. استفاده از چراغ دی لایت می‌تواند به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در جاده‌ها کمک کند. بنابراین، چراغ دی لایت به عنوان یک ویژگی استاندارد در بسیاری از خودروهای جدید موجود است و به منظور افزایش ایمنی رانندگی توصیه می‌شود.

چگونه دی لایت خودرو را روشن کنیم؟ 

روشن کردن چراغ دی لایت خودرو به توجه به نوع خودرو و تنظیمات آن متفاوت است. اما در بسیاری از خودروها، روشن کردن چراغ دی لایت به صورت خودکار در زمان روشن شدن خودرو صورت می‌گیرد. در این حالت، شما نیازی به اقدام خاصی برای روشن کردن آن ندارید.

در برخی خودروها، شما می‌توانید تنظیمات چراغ دی لایت را تغییر دهید. برخی از خودروها دکمه‌های مجزا برای روشن و خاموش کردن چراغ دی لایت دارند که معمولاً در پنل کنترل خودرو قرار دارند. شما می‌توانید با استفاده از این دکمه‌ها چراغ دی لایت را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید.

همچنین، در برخی خودروها، تنظیمات چراغ دی لایت از طریق صفحه نمایش و سیستم ناوبری خودرو قابل دسترسی است. در این صورت، شما می‌توانید از منوی تنظیمات خودرو برای روشن یا خاموش کردن چراغ دی لایت استفاده کنید.

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت (DRL) در خودروها عمدتاً به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • افزایش قابلیت رویت

استفاده از چراغ دی لایت در روزهای روشن و شرایط نور کم، قابلیت رویت خودرو را برای دیگر رانندگان افزایش می‌دهد. این چراغ‌ها به عنوان یک سیگنال دیداری، خودرو را برای دیگران مشهودتر می‌کنند و احتمال تشخیص آن را افزایش می‌دهند.

  • افزایش ایمنی حین رانندگی در روز

با روشن بودن چراغ دی لایت در طول روزهای روشن، خطر تصادفات رانندگی کاهش می‌یابد. این چراغ‌ها به دلیل روشن بودن مداوم، خودرو را به صورت مداوم قابل تشخیص می‌کنند و به افزایش ایمنی در جاده کمک می‌کنند.

  • مصرف انرژی کمتر

چراغ دی لایت معمولاً از تکنولوژی LED استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های هالوژن یا زنون دارد. این موضوع به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند و در نتیجه، به صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت نیز منجر می‌شود.

  • قابلیت تشخیص خودروهای پیشرفته

با توسعه فناوری خودروهای هوشمند، چراغ دی لایت می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تشخیص خودروهای پیشرفته، مانند سامانه‌های تشخیص تصادف خودرو به کار گرفته شود.

https://sprayfoam.ir/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

چراغ دی لایت به عنوان یک امکان ایمنی در خودروها استفاده می‌شود. با روشن بودن چراغ دی لایت، خودرو مشهودتر و قابل تشخیص‌تر می‌شود، به ویژه در شرایط نور کم و شرایط جاده‌ای نامساعد. استفاده از چراغ دی لایت می‌تواند به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در جاده‌ها کمک کند. بنابراین، چراغ دی لایت به عنوان یک ویژگی استاندارد در بسیاری از خودروهای جدید موجود است و به منظور افزایش ایمنی رانندگی توصیه می‌شود.

چگونه دی لایت خودرو را روشن کنیم؟ 

روشن کردن چراغ دی لایت خودرو به توجه به نوع خودرو و تنظیمات آن متفاوت است. اما در بسیاری از خودروها، روشن کردن چراغ دی لایت به صورت خودکار در زمان روشن شدن خودرو صورت می‌گیرد. در این حالت، شما نیازی به اقدام خاصی برای روشن کردن آن ندارید.

در برخی خودروها، شما می‌توانید تنظیمات چراغ دی لایت را تغییر دهید. برخی از خودروها دکمه‌های مجزا برای روشن و خاموش کردن چراغ دی لایت دارند که معمولاً در پنل کنترل خودرو قرار دارند. شما می‌توانید با استفاده از این دکمه‌ها چراغ دی لایت را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید.

همچنین، در برخی خودروها، تنظیمات چراغ دی لایت از طریق صفحه نمایش و سیستم ناوبری خودرو قابل دسترسی است. در این صورت، شما می‌توانید از منوی تنظیمات خودرو برای روشن یا خاموش کردن چراغ دی لایت استفاده کنید.

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت خودرو

کاربردهای چراغ دی لایت (DRL) در خودروها عمدتاً به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • افزایش قابلیت رویت

استفاده از چراغ دی لایت در روزهای روشن و شرایط نور کم، قابلیت رویت خودرو را برای دیگر رانندگان افزایش می‌دهد. این چراغ‌ها به عنوان یک سیگنال دیداری، خودرو را برای دیگران مشهودتر می‌کنند و احتمال تشخیص آن را افزایش می‌دهند.

  • افزایش ایمنی حین رانندگی در روز

با روشن بودن چراغ دی لایت در طول روزهای روشن، خطر تصادفات رانندگی کاهش می‌یابد. این چراغ‌ها به دلیل روشن بودن مداوم، خودرو را به صورت مداوم قابل تشخیص می‌کنند و به افزایش ایمنی در جاده کمک می‌کنند.

  • مصرف انرژی کمتر

چراغ دی لایت معمولاً از تکنولوژی LED استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های هالوژن یا زنون دارد. این موضوع به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند و در نتیجه، به صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت نیز منجر می‌شود.

  • قابلیت تشخیص خودروهای پیشرفته

با توسعه فناوری خودروهای هوشمند، چراغ دی لایت می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تشخیص خودروهای پیشرفته، مانند سامانه‌های تشخیص تصادف خودرو به کار گرفته شود.

https://sorenaauto.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 13 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

به طور خلاصه، ترموستات ماشین وظیفه کنترل دمای موتور خودرو را دارد تا بهینه‌ترین عملکرد و عمر مفید موتور را تضمین کند. اگر ترموستات به درستی کار نکند و دمای موتور کنترل نشود، ممکن است موتور خیلی گرم شده و ناگهان خراب شود یا به طور معکوس، موتور خیلی سرد شود و باعث مصرف سوخت بیش از حد و کاهش عملکرد شود.

وقتی موتور خودرو را روشن می‌کنید، مایع خنک کننده از طریق پمپ خنک کننده به سیستم خنک کننده می‌رود. ترموستات در این سیستم قرار دارد و وظیفه اصلی آن این است که جریان مایع خنک کننده را کنترل کند. وقتی که دمای موتور پایین است، ترموستات بسته می‌شود تا مایع خنک کننده به سیستم خنک کننده برسد و موتور را گرم کند. هنگامی که دمای موتور به مقدار تعیین شده افزایش یابد، ترموستات باز می‌شود و مایع خنک کننده به موتور می‌رود تا آن را خنک کند.

رابطه ترموستات و فن خودرو

ترموستات ماشین و فن با همکاری فعالیت می‌کنند تا دمای موتور را در محدوده ایده‌آل نگه دارند. زمانی که دمای موتور بالا می‌رود و ترموستات باز می‌شود، فن خنک کننده نیز روشن می‌شود تا جریان هوا را از رادیاتور عبور داده و حرارت آن را تا حداقل کاهش دهد. همچنین، زمانی که دمای موتور به حداکثر مجاز می‌رسد و ترموستات کاملاً باز است، فن خنک کننده با سرعت بیشتری کار می‌کند تا موتور را به طور موثرتری خنک کند.

رابطه ترموستات و فن خودرو

به طور خلاصه، ترموستات و فن خودرو به همراه سیستم خنک کننده کار می‌کنند تا دمای موتور را در محدوده امن و بهینه نگه دارند. هرگونه خرابی یا نقص در عملکرد ترموستات می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد فن خنک‌کننده و  به‌طور کلی خنک کردن موتور داشته باشد.

از کجا بفهمیم ترموستات ماشین خراب است؟

  • گرم شدن بیش از حد موتور

اگر موتور خودرو شما بیش از حد گرم یا سرد می‌شود و در دمای معمولی خود نمی‌ماند، ممکن است ترموستات خراب باشد. خرابی ترموستات ماشین باعث می‌شود که جریان مایع خنک کننده به موتور متوقف شود یا به نحوی محدود شود. این موضوع می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود و درنتیجه موتور به خطر بیافتد و خراب شود. برای بررسی و تعمیر موتور خودرو حتما تعمیرگاهی مطمئن را انتخاب کنید. چراکه موتور قلب خودروی شماست. تعمیرگاه تخصصی سورنا تشکیل یافته از تیمی متخصص در این زمینه مشکل گشای خودروهای لوکس شماست.

  • مصرف سوخت بیش از حد

خرابی ترموستات ماشین باعث می‌شود که موتور به طور مداوم در حال گرم شدن باشد. این موضوع می‌تواند منجر به مصرف سوخت بیش از حد شود و موجب هزینه‌های اضافی برای شما شود.

  • کاهش عمر مفید موتور

اگر ترموستات عمل نکند، موتور به طور مداوم در دمای بالا یا پایین قرار خواهد گرفت که می‌تواند منجر به کاهش عمر مفید موتور شود. دمای غیرمناسب می‌تواند باعث اعمال استرس بیشتر و آسیب به قطعات داخلی موتور شود.

  • کاهش عملکرد خودرو

اگر ترموستات ماشین عمل نکند، موتور به طور مداوم در دمای بالا یا پایین قرار می‌گیرد که این مشکل می‌تواند منجر به کاهش عملکرد خودرو شود. این موضوع می‌تواند شامل کاهش توان، عملکرد ضعیف در سرعت بالا، افت قدرت و سرعت شتاب‌دهی باشد.

https://sorenaauto.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 16 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر از دسته‌ی پلی‌استرها است. این روغن قابل‌استفاده برای گازهای HFC و گازهای CFCs،HCFC و گازهای ترکیبی می‌باشد. همچنین این دسته از روغن های برودتی مناسب برای کمپرسورهای Rotary و Screw نیز است. روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر از دسته‌ی پلی‌استرها است که مناسب برای کمپرسورهای Rotary و Screw نیز می‌باشد.

نحوه تعویض روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر

  • از خالی بودن گاز کولر خودرو اطمینان حاصل کنید. (این کار را با استفاده از وارد آوردن فشار روی سوزن داخلی لوله قسمت کم‌فشار انجام دهید)
  • با توجه به نوع خودرو، مقدار روغن موردنیاز را داخل قسمت کم‌فشار بریزید.
  • اگر قطعاتی مانند رادیاتور و اواپراتور نیز تعویض شده باشند، مقدار روغن نیز افزایش می‌یابد.
  • بعد از مراحل فوق و ریختن روغن داخل کمپرسور، گاز کولر خودرو را، بسته به نوع و حجم آن شارژ کنید.
  • در صورت عمل نکردن کمپرسور، محتویات داخل قوطی یا کپسول روغن تخلیه نمی‌شود. استفاده از روغن بیشتر، سبب کاهش سرمادهی کولر می‌شود.

خرید روغن کمپرسور

برای تهیه و اطلاع از قیمت انواع روغن برودتی می‌توانید از طریق تماس با شماره 02177520403 با فروشگاه صنایع برودتی سید صالحی در ارتباط باشید.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر از دسته‌ی پلی‌استرها است. این روغن قابل‌استفاده برای گازهای HFC و گازهای CFCs،HCFC و گازهای ترکیبی می‌باشد. همچنین این دسته از روغن های برودتی مناسب برای کمپرسورهای Rotary و Screw نیز است. روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر از دسته‌ی پلی‌استرها است که مناسب برای کمپرسورهای Rotary و Screw نیز می‌باشد.

نحوه تعویض روغن کمپرسور R-134 ۲۵۰ میلی لیتر

  • از خالی بودن گاز کولر خودرو اطمینان حاصل کنید. (این کار را با استفاده از وارد آوردن فشار روی سوزن داخلی لوله قسمت کم‌فشار انجام دهید)
  • با توجه به نوع خودرو، مقدار روغن موردنیاز را داخل قسمت کم‌فشار بریزید.
  • اگر قطعاتی مانند رادیاتور و اواپراتور نیز تعویض شده باشند، مقدار روغن نیز افزایش می‌یابد.
  • بعد از مراحل فوق و ریختن روغن داخل کمپرسور، گاز کولر خودرو را، بسته به نوع و حجم آن شارژ کنید.
  • در صورت عمل نکردن کمپرسور، محتویات داخل قوطی یا کپسول روغن تخلیه نمی‌شود. استفاده از روغن بیشتر، سبب کاهش سرمادهی کولر می‌شود.

خرید روغن کمپرسور

برای تهیه و اطلاع از قیمت انواع روغن برودتی می‌توانید از طریق تماس با شماره 02177520403 با فروشگاه صنایع برودتی سید صالحی در ارتباط باشید.

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 438
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 426
  • بازدید سال : 7,795
  • بازدید کلی : 10,993