loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

برای روانکاری کمپرسور برودتی برای سازگاری با انواع گاز مبرد، از روغن کمپرسور سانیسو 4GS استفاده می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین روغن برودتی یا روغن چیلر که به بازار جهانی ازجمله بازار تبرید ایران ارائه‌شده است. روغن کمپرسور سانیسو 4GS توسط اکثر تکنسین‌های فنی پیشنهاد و معرفی‌شده روغن سانیسو می‌باشد. شرکت سانیسو در کشور بلژیک واقع‌شده است و روغن‌های برودتی خود را در ظروف 4 لیتری به اکثر نقاط جهان ارسال می‌نماید.

روغن کمپرسور سانیسو از جمله روغن های برودتی است که در دو سری GS و SL ارائه می‌شود که روغن GS از نوع مینرال یا معدنی می‌باشد که نتیجه پالایش روغن‌های نفتی است و سری SL از نوع روغن‌های مصنوعی یا سنتیک می‌باشد که نتیجه فرآیندهای سنتزی است.

ویژگی های روغن کمپرسور سانیسو 4GS

  • فاقد موم
  • کاربرد صنعتی و مسکونی
  • کاهش هزینه‌های نگهداری
  • افزایش عمر مفید سیکل تبرید
  • عملکرد و راندمان بالا در دمای پایین
  • سازگار با اکثر گازهای مبرد فریونی و طبیعی
  • سازگار با اکثر سیستم‌های برودتی و تهویه مطبوع
  • عملکرد بدون در نظر گرفتن دمای کمپرسور و اواپراتور
  • تائید توسط اکثر سازندگان تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع

خرید روغن کمپرسور

برای تهیه و اطلاع از قیمت انواع روغن کمپرسور سانیسو 4GS می‌توانید از طریق تماس با شماره 02177520403 با فروشگاه صنایع برودتی سید صالحی در ارتباط باشید.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

دودبند پلی یورتان در واقع نوعی درزگیر ضد حریق است که شامل اسپری و فوم ضد حریق می‌باشد. این محصول برای آتش بند کردن درزهای داخل ساختمان یا دودبند کردن آن‌ها در هنگام آتش سوزی به کار برده می‌شود. همچنین می‌توان از این دودبند برای آتش بند کردن درزهای خارجی ساختمان و یا نمای بیرونی آن نیز استفاده کرد. دودبند پلی یورتان در هنگام آتش ‌سوزی یک لایه محافظ در مقابل آتش به وجود می‌آورد. در نتیجه این دودبند می‌تواند جلوی انتشار و گسترش آتش به قسمت‌های دیگر ساختمان را نیز بگیرد. در این میان خوب است بدانید سیتک محل عرضه انواع دودبند، درزگیر، پر کننده حفره و هوابند پلی یورتان است.

محصولات ضد حریق پلی یورتان

محصولات ضد حریق پلی یورتان

محصولات ضد حریق پلی یورتان معمولاً به شکل درزگیر عرضه می‌شوند. این محصولات شامل انواع سیلیکون ضد حریق، پوشش ضد حریق، اسپری فوم ضد حریق، فوم پاششی ضد حریق یا دودبند پلی یورتان ضد حریق هستند. این محصولات در زمان آنش سوزی موجب آتش بند کردن درزهای ساختمان یا تاسیسات می‌شوند. درزگیرهای پلی یورتان به عنوان دودبند و هوابند کننده رایزرهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسپری فوم ضد حریق B1

 امروزه به دلیل اتفاقات مختلفی که ممکن است در ساختمان‌ها بیفتد، در این زمینه الزامات سخت گیرانه ای صورت می‌گیرد. در نتیجه محصولات ضد حریق مثل اسپری یا فوم ضد حریق پلی یورتان در بازار اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. درزگیرهای ضد حریق یا اسپری فوم ضد حریق شامل دو نوع کلاس A و B هستند. کلاس B یکی از کلاس‌های حرارتی و استاندارد می‌باشد که جهت درز گیری از طریق اسپری فوم ضد حریق می‌توان از آن استفاده کرد. محصولات ضد حریق مثل اسپری فوم ضد حریق را می‌توان در کلیه مکان‌هایی که دارای درز هستند استفاده کرد. به طوری که درزگیر و دودبند پلی یورتان برای ساختمان‌ها، تاسیسات و یا مجتمع های صنعتی قابل استفاده می‌باشد.

فوم ضد حریق b1 یا فوم ضد آتش دودبند

فوم ضد حریق b1 به نوعی فوم ضد آتش و دودبند نیز گفته می‌شود که از قابلیت تحمل ۴ ساعت در برابر آتش برخوردار می‌باشد. به طوری که کند سوز بودن این اسپری موجب می‌شود که جلوی گسترش آتش گرفته شود. تا لحظه‌ای که آتش توسط مأمورین آتش نشانی خاموش می‌شود اسپری فوم کند سوز می‌تواند جلوی هر چه بیشتر آتش را گرفته و تأثیر زیادی در مهار آتش در یک قسمت خاص را دارد. همچنین اسپری از انتشار آتش به بیرون و یا دیگر قسمت‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

تست اسپری فوم ضد حریق پلی یورتان

 در صورتی که قصد تست کردن اسپری فوم ضد حریق را دارید، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده کردن از فندک به میزان ۳۰ تا ۴۵ ثانیه به صورت مستقیم می‌باشد. در این صورت حجم اسپری کم نمی‌شود و فوم ضد حریق بعد از کنار رفتن آتش باید خیلی سریع خاموش شود. اسپری های فوم ضد حریق پلی یورتان معمولاً در سه رنگ نارنجی، بنفش و طوسی ساخته می‌شوند.

مزایای کیت پلی یورتان

از عایق پلی یورتان برای کاربردهای مختلف در ساختمان می‌توان استفاده کرد. این محصول نسبت به دمای بالا و پایین مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در برابر دماهای بالا و پایین دارای عملکرد خوبی می‌باشد. این مواد عایق بندی از چسبندگی خوبی نسبت به بیشتر مواد شیمیایی برخوردارند. کیت‌های عایق بندی و دستگیری پلی اورتان دارای مزایای مختلفی هستند. یکی از این مزایا صرفه جویی در زمان شخص استفاده کننده است. همچنین این محصولات روی لایه اوزون تأثیرات بسیار کمی باقی می‌گذارند. مقاومت در مقابل قارچ و کپک و رطوبت از مزایای این محصولات است. چسبندگی بسیار خوب نسبت به مواد رایج ساختمانی مثل شیشه، آجر، بتن، چوب و غیره از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌آید.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)
  • سبک و کم حجم
  • سهولت در شستشو
  • با ضخامت ۴ میلیمتر
  • یکپارچه و اجرا در رنگ‌های متنوع
  • حداقل ۲۰ سال عمر مفید و سرعت در ترمیم آن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی.

کاربرد کفپوش اپوکسی

کاربرد کفپوش اپوکسی

 

  • پارکینگ ها
  • صنایع الکتریکی و ابزار دقیق
  • بیمارستان های و مراکز بهداشتی
  • سالن های انبار کارخانجات صنایع دارویی
  • سالن های تولید کارخانجات صنایع دارویی
  • صنایع نظامی و حساس در برابر آتش سوزی
  • سایر صنایع که نیاز به حفاظت از سطوح بتونی خود را دارند و نظافت در آنها مهم است
  • سالن های انبار کارخانجات صنعتی (خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع مواد شوینده، صنایع غذایی)
  • سالن های تولید کارخانجات صنعتی (خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع مواد شوینده، صنایع غذایی)

برای تهیه این محصول با کارشناسان مجرب ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق تماس بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 10 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

شوینده های پروبیوتیک نه تنها برای حمایت از محیط زیست و سلامت انسان کارایی دارند، بلکه در خیلی از موارد نیز فوق‌العاده کاربردی و بهینه‌تر از شوینده های رایج عمل می‌کنند.

برای مثال برخلاف شوینده های شیمیایی، شوینده های پروبیوتیک نیازی به سوخت و کارتن زیادی برای بسته‌بندی ندارد و همچنین پروسه حمل و نقل آنها نیز بسیار ساده‌تر است. همچنین در نسل جدید شوینده‌ها دیگر خبری از تولید فراوان پلاستیک نخواهد بود.

استفاده از ترکیبات پروبیوتیک برای گروه های حساسی مثل کودکان و بانوان باردار نیز خطرزا نیست و این یک مورد بسیار کاربردی است، خصوصا زمانی که این محصولات به صورت بدون بو تولید می‌شوند.

تفاوت شوینده های پروبیوتیک و شیمیایی

در گذشته مواد شوینده شامل صابون هایی میشد که از روغن حیوانی به دست آمده بودند؛ اما رفته رفته با افزایش جمعیت دیگر امکان استفاده از چنین شوینده هایی وجود نداشت، بنابراین شوینده‌ها به سمت صنعتی شدن رفتند.

در این بین با توجه به اثرات مخرب این مواد شوینده بر محیط زیست، برخی تلاش های قانونی برای کاهش این آسیب‌ها صورت گرفت که بر اساس آنها اگر بیشتر از 50 درصد قسمت خشک محصول تولیدی به محیط زیست برنگردد، تولید آن محصول در لیست صنعت سبز قرار نمی‌گیرد.

با ورود نسل چهارم شوینده‌ها انقلابی در این صنعت شکل گرفت چرا که در آنها فرمولاسیون هایی به کار گرفته شد که بیش از 99 درصد از بخش جامد این محصولات را به محیط زیست بازمی‌گرداند!

همچنین این شوینده‌ها با pH7 تولید می‌شوند و این نیز دست آورد بزرگی است، چرا که در صورت (برخلاف محصولات شیمیایی رایج) تماس پوست انسان با این محصولات پروبیوتیک، هیچ حساسیتی ایجاد نخواهد شد.

مزایای استفاده از ترکیبات پروبیوتیک

تا اینجای مطلب با مزایای بی‌نظیر استفاده از ترکیبات پروبیوتیک آشنا شدیم که به‌طور خلاصه عبارت هستند از:

  • مواردی مثل بسته بندی، انبارداری و حمل و نقل شوینده های پروبیوتیک بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.
  • ترکیبات پروبیوتیک برای پوست و افراد حساس خطرزا نیست.
  • میزان پلاستیک بسیار کمتری برای تولید شوینده های پروبیوتیک مصرف می‌شود.
  • برای محیط زیست و سلامت انسان بی‌خطر است.

همچنین به غیر از جلوگیری از آسیب های پوستی، تلاش شده تا ترکیبات پروبیوتیک به نحوی تولید شوند که برخلاف شوینده های شیمیایی هیچگونه آسیبی برای سلامت ریه نیز ایجاد نکنند. در ضمن عدم استفاده از غلظت دهنده های پلیمری یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های این شوینده‌ها برای جلوگیری از آسیب های محیط زیستی به شمار می‌رود.

بررسی ترکیبات موجود در شوینده های پروبیوتیک

ترکیبات پروبیوتیک عمدتا حاوی مواد ضد چربی هستند و مثل سایر شوینده‌ها در جهت پاکسازی آلودگی‌ها و چربی‌ها استفاده می‌شوند. ترکیبات پروبیوتیک از مواد بایوبیس شکل گرفته که برگرفته از مواد زیستی و غیر شیمیایی و همچنین آنزیم‌ها و مشتقات باکتری‌ها می‌باشند.

https://bkb-co.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

علت اصلی سندروم روده تحریک ‌پذیر هنوز مشخص نیست، اما تعدادی از عوامل می‌توانند نقش داشته باشند. این عوامل شامل اختلالات حرکت روده، حساسیت بیش از حد به تحریکات روده‌ای، تغییرات در ترشح مواد شیمیایی روده‌ای و عوامل روانشناختی مانند استرس و اضطراب هستند. همچنین، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند.

برای تشخیص سندروم روده تحریک پذیر، پزشک شما ممکن است از شما سوالاتی در مورد علائم و تاریخچه پزشکی شما بپرسد و احتمالاً آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، آزمایش مدفوع و آزمایش‌های تصویربرداری مورد نیاز باشد. درمان سندروم روده تحریک پذیر شامل تغییرات در رژیم غذایی، مدیریت استرس، داروها و در برخی موارد درمان‌های مکمل و جانبی می‌شود.

از کجا بفهمیم سندروم روده تحریک پذیر داریم؟

علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) ممکن است بین افراد متفاوت باشد، اما برخی از علائم شایع عبارتند از:

  1. درد شکم

    درد یا تنش در منطقه شکم، به خصوص در ناحیه پائین شکم، می‌تواند یکی از علائم اصلی IBS باشد. این درد معمولاً پس از دفع مدفوع یا تغییرات در رژیم غذایی بهبود می‌یابد.

  2. تغییرات در عملکرد روده

    افراد مبتلا به IBS می‌توانند تغییرات در دفعات و شکل مدفوع تجربه کنند. این تغییرات می‌تواند شامل اسهال، یبوست یا تناوب بین این دو باشد.

  3. نفخ و تورم شکمی

    افزایش تولید گازها و تورم شکم نیز علائم شایع دیگری از IBS هستند. شکم ممکن است نفخ کند و درد شدیدی داشته باشد.

  4. تغییرات در مدفوع

    ممکن است مدفوع شما دارای تغییرات در رنگ، متفاوت باشد و در برخی موارد می‌تواند همراه با خون باشد.

  5. علائم دیگر

    برخی افراد می‌توانند مشکلات دیگری مانند خستگی، افزایش اضطراب، اختلالات خواب و احساس نیاز مکرر به دفع داشته باشند.

احساس نیاز مکرر به دفع

شکل مدفوع در سندروم روده تحریک پذیر

در سندروم روده تحریک پذیر (IBS)، شکل مدفوع ممکن است تغییر کند و به دو شکل اصلی تقسیم شود: اسهال و یبوست.

  1. اسهال

    در بعضی افراد با IBS، شکل مدفوع به شکل مایع و روان تغییر می‌کند. این اسهال ممکن است با عواملی همچون تغییرات در رژیم غذایی، استرس، مصرف غذاهای خاص یا دیگر عوامل تحریک‌کننده مرتبط باشد. دفعات مدفوع نیز ممکن است افزایش یابد و ممکن است نیاز به استفاده فوری از توالت داشته باشید.

  2. یبوست

    در برخی از افراد با IBS، شکل مدفوع به شکل سفت و خشک تغییر می‌کند و ممکن است با مشکل در تخلیه مدفوع همراه باشد. افراد ممکن است نیاز کمتری به تخلیه مدفوع داشته باشند و احساس یبوست و سختی در تخلیه مدفوع داشته باشند.

  3. https://ahwazpharma.com/
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

کیست تخمدان گاهی چرخه قاعدگی را به هم میزند و باعث بروز مشکلاتی مثل پریود های سنگین، نامنظم یا پریود های بسیار سبک می‌شود. کیست های کوچک معمولاً فاقد علائم خاصی هستند، اما کیست تخمدان در صورت بزرگ‌تر شدن با برخی علائم خاص همراه می‌شود که عبارت هستند از:

  • درد شکم
  • نفخ شکم
  • قاعدگی نامنظم
  • حساسیت سینه
  • حرکات روده‌ای دردناک
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • مشکلات هورمونی در زنان
  • درد در محدوده کمر، لگن و ران

علائم کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان

روش درمان کیست تخمدان با توجه به نوع آن متفاوت است. اکثر کیست‌ها بدون نیاز به درمان به خودی خود بعد از گذشت چند سیکل قاعدگی از بین می‌روند. اما زمانی که کیست به خودی خود رفع نشده و دچار پارگی می‌شود باید جهت درمان آن اقدامات لازم را صورت داد.

انتخاب روش درمان مناسب با توجه به اندازه و نوع کیست، سن فرد، علائم و وضعیت تاهل او مشخص می‌شود. رایج‌ترین روش های درمانی کیست عبارتند از:

  1. مصرف دارو
  2. عمل جراحی
  3. درمان خانگی
  4. رژیم های غذایی
  5. طب سنتی
  6. ورزش

آیا کیست تخمدان خطرناک است؟

کیست های تخمدان به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که بعضی از آنها خوش‌خیم بوده و برخی دیگر بدخیم هستند. برخی از کیست‌ها به خودی خود برطرف می‌شوند و برخی نیاز به جراحی دارند.

علائم کیست تخمدان راست

کیستِ تخمدان راست یا چپ با علائم مشابهی همراه می‌شوند؛ با این حال قابل توجه است که بدانیم در تخمدان اکثر زنان، هر ماه حداقل یک کیست کورپوس لوتئوم یا فولیکولی پدیدار می‌گردد و به خودی خود محو می‌شود.

کیست تخمدان چپ

در خیلی از موارد ممکن است حتی از وجود کیست با خبر نشوید! تنها در صورتی کیست تخمدان مشکل‌ساز می‌شود که بیش از حد رشد کرده باشد یا چندین کیست شکل گرفته باشد. با این حال نیازی به نگرانی در خصوص این بیماری نیست، چرا که کیست تخمدان راست یا چپ در اکثر موارد با استفاده از لاپاراسکوپی قابل برداشت است.

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 11 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

تاخیر در دوران قاعدگی یا قاعدگی نامنظم می‌تواند نشانه‌ای از سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد.

  • افزایش سطح هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها)

افزایش سطح هورمون‌های مردانه می‌تواند موجب رشد موی نامتعارف در ناحیه صورت، سینه، پشت و شکم شود.

  • تشکیل تخمک‌های کیستیک

تخمک‌های کیستیک در تخمدان‌ها شکل می‌گیرند که ممکن است باعث بروز درد ناحیه تخمدانی شود.

  • مقاومت به انسولین

برخی افراد با تنبلی تخمدان ممکن است مقاومت به انسولین داشته باشند که می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون، اضافه وزن و دیابت شود.

  • آکنه

بروز آکنه، به خصوص در ناحیه صورت، گردن و پشت، می‌تواند نشانه دیگری از افزایش هورمون‌های مردانه باشد.

از کجا بفهمیم تخمدان پلی کیستیک داریم؟

تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نیاز به مراجعه به پزشک دارد. پزشک شما می‌تواند با بررسی نشانه‌ها و علائمی که شما تجربه می‌کنید، انجام آزمایشات خونی و تصویربرداری تخمدان‌ها، تشخیص تنبلی تخمدان را تأیید یا رد کند.

برخی از آزمایشات و تست‌هایی که برای تشخیص PCOS انجام می‌شود عبارتند از:

  1. آزمایش خون 

    اندازه‌گیری سطح هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها) و هورمون‌های تخمدانی مانند لوتئینیزه و فولیکولوتروپین (LH و FSH) در خون می‌تواند در تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید باشد.

  2. سونوگرافی تخمدان

    با استفاده از سونوگرافی تخمدان، تخمک‌های کیستیکی و سایر تغییرات در تخمدان‌ها قابل تشخیص هستند.

  3. معاینه بالینی

    پزشک می‌تواند با معاینه فیزیکی و بررسی نشانه‌ها و علائمی که شما دارید، تشخیص PCOS را تأیید یا رد کند.

معاینه بالینی

درمان تنبلی تخمدان در خانه

با توجه به اینکه سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک بیماری مزمن است و نیاز به مداومت در درمان دارد، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا برنامه درمانی مناسب را برای شما تعیین کند. با این حال، می‌توانید در خانه اقداماتی انجام دهید تا به کنترل علائم و مدیریت تنبلی تخمدان کمک کنید.

https://ahwazpharma.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

انواع اتوترانسفورمر دستگاه های الکترومغناطیسی قوی هستند که با انجام القای متقابل می‌توانند انرژی الکتریکی را از طریق یک سیم پیچ که در هسته‌ای آهنی قرار دارد به طور یکسان از یک مدار الکتریکی به مدار دیگری انتقال دهند. اصولاً یکی از پایانه های این سیم پیچ منفرد در اتوترانس هم در قسمت ورودی و هم در قسمت خروجی دستگاه مشترک است. اما پایانه خروجی اتوترانس متحرک طراحی می‌شود تا با هر نوع سیم پیچ دیگری اتصال امنی را برقرار کند. پس اصطلاح اتو در کلمه اتوترانس هم معنای منفرد بودن سیم پیچ را دارد و هم به معنی این است که تغییرهای ورودی ولتاژ به صورت کاملاً خودکار صورت می‌گیرند.

عملکرد اتوترانسفورماتور

نحوه عملکرد این نوع ترانس‌ها به این صورت است که ولتاژ ورودی و همچنین بار الکتریکی در اتوترانس در ابتدا به دو نقطه‌ متصل می‌شود‌. سپس در انتهای سیم پیچ به یک تپ مشترک خواهند رسید. بنابراین سیم پیچ منفرد در اتوترانسفورماتور به راحتی می‌تواند کار یک سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه را به خوبی انجام دهد. از این رو امروزه در برق های تک فاز به طور معمول اتوترانس‌ها بازده ای خوبی معادل ۴۰ تا ۱۱۵ درصد ولتاژهای ورودی را ارائه می‌دهند.

چون تناسب ولتاژهای ثانویه در مقایسه با ولتاژهای اولیه معادل با تناسب تعداد دورهای سیم پیچ ترانسی است که ولتاژ به آن متصل خواهد شد. پس بدون شک ولتاژ ورودی که به مرکز و قسمت پایین سیم پیچ منفرد اتوترانس وصل می‌شود نصف یا همان ۵۰ درصد است‌‌. چون کل سیم پیچ‌ها در یک اتوترانس با یکدیگر اتصال الکتریکی دارند.

عملکرد اتوترانسفورماتور

کاربرد اتوترانسفورماتور

به طور کلی انواع اتوترانسفورمرها نظیر اتوترانس افزاینده، اتوترانس کاهنده و اتوترانس متغیر همگی در حوزه هایی به کار می‌روند که نیاز نباشد میان سیم پیچ‌های ورودی و سیم پیچ‌های خروجی هیچ نوع عایق الکتریکی استفاده شود. همچنین اتوترانسفورماتورها جهت معکوس کردن ولتاژهای تغذیه به سوی بالا یا سوی پایین همراه با معکوس کردن اتصالات به کار می‌رود. بنابراین جهت اتوماسیون صنعتی و از همه مهم‌تر کاربردهای دریایی می‌توان از اتوترانس‌ها استفاده‌های زیاد داشته باشید.

امروزه اتوترانس‌ها در خیلی از کاربردهای قدرتی جهت راه اندازی سیستم هایی که با ولتاژهای متفاوت به یکدیگر متصل هستند استفاده می‌شود. کاربرد دیگر این نوع تجهیزات تولید وسایل برقی و ماشین آلات صنعتی مثل موتورهای سنکرون و موتورهای القایی است‌.‌ البته مدت هاست از اتوترانس‌ها در سیستم توزیع برق و انتقال نیروی الکتریکی استفاده‌های زیادی صورت می‌گیرد.

https://phasemetr.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 8 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

نورپردازی حیاط (Yard lighting) و باغچه طبق برخی اصول حرفه‌ای قطعاً فضای حیاط و باغچه را وسیع‌تر نشان می‌دهد. این تکنیک‌ها فضای جذاب‌تر و کاربردی تری را در بخش‌های مختلف حیاط و باغچه ایجاد می‌کنند. در واقع شما با نورپردازی حیاط و باغچه با صرف کمترین هزینه بدون آنکه تغییراتی در بنای ساختمان خود به وجود آورید می‌توانید ظاهر حیاط و باغتان را تغییر دهید. از طرفی با نورپردازی اصولی و مدرن می‌توانید توجه مخاطبان زیادی را به سمت باغ و باغچه خود جلب کنید.

اصول نورپردازی حیاط و باغچه

برای شروع نورپردازی قسمت‌های مختلف منزل مثل حیاط و باغچه باید اول از همه منابع روشنایی لوکسی را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است در ابتدا به سراغ لامپ های کوچک بروید. این چراغ های روشنایی خصوصاً لامپ های هالوژن لاکچری را می‌توانید روی پایه‌های کنار حیاط قرار دهید تا کل محوطه حیاط و باغچه را روشن کنند. سپس به سراغ نورهای هادی بروید. این مدل چراغ های روشنایی اغلب به شکل نورهای مخفی هستند. پس سعی برای زیبایی هر چه بیشتر حیاط و باغ این چراغ های مخفی را با رعایت برخی اصول نورپردازی باغ استفاده کنید.

  • از ریسه‌های رنگی استفاده کنید

همیشه برای نورپردازی حیاط خانه که نباید از چراغ های هالوژن و چراغ های مخفی و سایر منابع نوری استفاده کرد. گاهی اوقات‌ استفاده از نورهای ملایم که فقط جنبه تزئینی دارند مثل ریسه‌های رنگی جذابیت فوق‌العاده‌ای را به محوطه حیاط و باغچه می‌دهد. برای این کار بهتر است ریسه‌ها را لا به لای درختان، اطراف استخر، اطراف آلاچیق و حتی در لا به لای نرده‌های حیاط قرار دهید.

  • نورهای تاکیدی را فراموش نکنید

منابع نوری دیگری که برای نورپردازی حیاط ویلا بهترین ایده هستند نورهای تأکیدی نام دارند. این نوع چراغ های روشنایی بیشتر برای برجسته نشان دادن برخی قسمت‌های حیاط مثل آلاچیق، استخر، مجسمه‌ها و… مناسب هستند. مطمئناً نورهای تأکیدی به راحتی می‌توانند توجه افراد را به سمت بخش‌های مهمی از حیاط یا باغچه بکشانند.

نورهای تاکیدی

  • آباژورتان را بیرون بگذارید

برای نورپردازی حیاط باغ به خصوص در حیاط هایی که آلاچیق های چوبی یا پاسیو وجود دارد بهتر است آباژورتان را در گوشه‌ای از آلاچیق و پاسیو قرار دهید. یقیناً طرح فانتزی یک آباژور جذابیت زیادی را به حیاط خانه شما می‌دهد.

نورپردازی دیوار حیاط

اگر تمایل دارید تا فضای داخلی حیاط و باغچه را از آنچه که هست بزرگ‌تر نشان دهید بهتر است برای نورپردازی حیاط کوچک از نورهای مخفی پله و نورپردازی روی دیوار حیاط استفاده کنید. معمولاً نصب نورهای ملایم و آویزی روی دیوار حیاط که رنگ آن‌ها متمایل به زرد و خورشیدی است حیاطی بسیار زیباتر و بزرگ‌تر را نشان خواهند داد‌.

نورپردازی مسیر

یکی از اصلی ترین تکنیک‌ها در نورپردازی حیاط خلوت و باغچه نورپردازی مسیر ورودی و خروجی حیاط است.‌ زیرا این مسیرها در کل شبانه روز باید طبق استاندارد روش باشد.

نورپردازی باغچه حیاط

از دیگر بخش‌های مهمی که باید در نورپردازی کف حیاط مورد توجه قرار بگیرد روشن کردن محوطه باغچه است. برای این کار با کمک پروژکتور و یا ال ای دی های رنگی به بهترین شکل می‌توانید درختان درون باغچه را با شکوه بیشتری نشان دهید. البته برای این کار استفاده از چراغ چمنی، چراغ های سنگی که ضد آب هستند و از همه مهم‌تر چراغ پارک LED ایده جالبی است‌.

https://phasemetr.com/

دیجیتال مارکتینگ بازدید : 12 یکشنبه 15 بهمن 1402 نظرات (0)

جلبک بلدر رک Bladderwrack (Fucus vesiculosus) نوعی جلبک دریایی قهوه ایه که توی طب سنتی ازش استفاده میشه. این جلبک به عنوان Rockweed، Fucus قرمز، فوکوس دایر، سنگ راک، سیاه تانگ و فوکوس رنگرز هم شناخته میشه (1). جلبک بلدر رک در امتداد ساحلی اقیانوس اطلس اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام، دریاهای شمال و بالتیک و آب های مختلف در کانادا و ایالات متحده رشد می‌کنه. (1)

شیوه های دارویی سنتی از قرن ها برای درمان مجموعه ای از شرایط، مثل کمبود ید، چاقی، درد مفصلی، پوست پیری، مسائل گوارشی، عفونت دستگاه ادراری و اختلال عملکرد تیروئید، از جمله هایپوتیروئید، هیپوتیروئید، از جلبک بلدر رک استفاده کردن. این جلبک غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستش.

خیلی از افراد بر این باورن که پروفایل مواد مغذی چشمگیر بلدر رک می تونه مزایای سلامتی رو ارائه بده، هرچند منتقدان ادعا می کنن که این ادعاها مطابق تحقیقات نیستن (1). توی این مقاله در مورد جلبک بلدر رک ، مزایا،نحوه استفاده و عوارض اون، صحبت می‌کنیم.

Bladderwrack

ارزش غذایی جلبک بلدر رک

برای قرن‌ها، بسیاری از جوامع از جلبک دریایی به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خودشون استفاده می‌کردن، چون خواص مغذی قابل توجهی داره. جلبک بلدر رک Bladderwrack نوعی جلبک دریاییه که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل کلسیم، ید، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی، و ویتامین‌های A و C هستش (1، 2).

همچنین دارای مواد شیمیایی گیاهی بالاییه. این ترکیبات گیاهی تقویت‌کننده سلامت، که شامل فلوروتانین و فوکوگزانتین هستن، میتونن به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنن(عدم تعادل بین سطوح رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن) ( 3،4). سرشار از فیبره که می تونه از سلامت روده حمایت کنه و همچنین سرشار از اسید آلژینیک و فوکوئیدان هستش که هر دو خواص ارتقاء دهنده سلامتی دارن( 1، 2، 5).

ادعاهای سلامتی در مورد جلبک بلدر رک

علیرغم خیلی از ادعاهای سلامتی که در مورد این جلبک میشه، شواهد محدودی از استفاده از جلبک بلدر برای کاهش وزن، آرتریت، درد مفاصل، باروری و عفونت‌های دستگاه ادراری حمایت می‌کنن. بیشتر تحقیقات مربوط به جلبک بلدر رک شامل اثرات اون روی سلامت تیروئید و پوست و همچنین خواص ضد التهابی اون هستش.

عملکرد تیروئید با مصرف جلبک بلدر رک

جلبک بلدر رک حاوی سطوح بالایی از ید هستش، که یک عنصر کمیابه که با تولید هورمون های تیروئید تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) از سلامت تیروئید حمایت می‌کنه. این هورمون‌ها به تنظیم متابولیسم شما کمک و از رشد مناسب و رشد عصبی حمایت می‌کنن (6، 7، 8).

https://badankhooba.com/

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 438
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 151
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 563
  • بازدید سال : 7,932
  • بازدید کلی : 11,130