loading...
بلاگ
دیجیتال مارکتینگ بازدید : 17 چهارشنبه 17 آبان 1402 نظرات (0)

کمپرسور کولر خودرو یک قطعه مهم در سیستم تهویه هوا (کولر) خودرو است. وظیفه اصلی کمپرسور کولر خودرو، فشرده کردن و چگالش بخار مایع مبرد در سیستم است.

این کمپرسور با ایجاد فشار بالا، مایع مبرد را به صورت بخاری در مبدل حرارتی یا همان اواپراتور (evaporator) به کندانسور عبور می دهد. در اینجا، بخار مایع مبرد گرما را با جذب حرارت از هوای محیط، به طور تدریجی خنک می کند. بعد از آن، بخار مایع مبرد از مبدل حرارتی عبور کرده و تبدیل به مایع می شود و سپس باز به کمپرسور باز می گردد تا مجددا فشرده شده و فرآیند تهویه هوا در خودرو ادامه یابد.

کمپرسور کولر خودرو چیست و چه وظیفه ای برعهده دارد؟

نشت گیر و نشت یاب کولرخودرو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

نشت گیر و نشت یاب کولر خودرو یک ماده شیمیایی است که برای ترمیم یا جایگزینی نشتی های سیستم خنک کننده خودرو استفاده می شود. این محصول به صورت مایع عرضه می شود و به طور معمول در قوطی هایی با اسپری قرار داده می شود. برای استفاده از نشت گیر و نشت یاب کولر خودرو، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. شناسایی نقطه نشت: ابتدا باید نقطه نشت را در سیستم خنک کننده خودرو پیدا کنید. این ممکن است با مشاهده علائم آب ریزشی یا روغن در زیر خودرو یا با بوی سوختنی در محیط تشخیص داده شود.
  2. تمیز کردن نقطه نشت: قبل از استفاده از نشت گیر، باید نقطه نشت را به طور کامل تمیز کنید. شما می‌توانید از محلول آب و صابون یا محلول تمیزکننده خاصی برای این منظور استفاده کنید.
  3. استفاده از نشت گیر: پس از تمیز کردن نقطه نشت، باید نشت گیر را به طور مستقیم روی نقطه نشت اسپری کنید. برای این کار، قوطی نشت گیر را به دقت به نقطه نشت نزدیک کنید و دکمه اسپری را فشار دهید.
  4. تست و بررسی: پس از استفاده از نشت گیر، برای اطمینان از ترمیم نقطه نشت، بهتر است سیستم خنک کننده را تست کنید. برای این کار، موتور خودرو را روشن کنید و بررسی کنید که آیا نشتی هنوز وجود دارد یا خیر.

توجه داشته باشید که نشت گیر کولر خودرو تنها برای ترمیم نقطه نشت کوچک مناسب است و در صورت وجود نشت بزرگ‌تر، بهتر است به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید. همچنین، قبل از استفاده از هر گونه محصول شیمیایی، به دقت دستورالعمل ها و احتیاط های مربوطه را مطالعه کنید.

اورینگ شارژ گاز کولر خودرو

اورینگ کولر خودرو یا همان شارژ گاز کولر خودرو، فرآیندی است که در آن گاز مورد نیاز برای سیستم کولر خودرو تجدید شده و شارژ می‌شود. این گاز، که به عنوان ماده خنک کننده استفاده می‌شود، در طول زمان از سیستم خارج می‌شود یا نشت می‌کند. افزایش عمر کولر خودرو می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف تر آن شود و در نتیجه، نیاز به شارژ مجدد دارد.

برای انجام این کار، ابتدا گاز قدیمی از سیستم خارج می‌شود. سپس با استفاده از یک دستگاه فشارسنج، فشار سیستم بررسی می‌شود تا از وجود نشتی مطلع شویم. درصورت وجود نشتی، ابتدا باید آن را تعمیر کنیم. پس از برطرف کردن نشتی، گاز جدید به سیستم اضافه می‌شود. در نهایت، عملکرد سیستم برای اطمینان از عملکرد صحیح آن، آزمایش می‌شود. در ادامه این مراحل را بصورت گام به گام شرح داده ایم.

  1. شناسایی مشکل: قبل از شارژ گاز کولر خودرو، مهم است که مشکلات محتمل در سیستم را تشخیص دهید. این ممکن است شامل تعویض قطعات آسیب دیده، رفع نشتی گاز، یا تعمیر کمپرسور باشد.
  2. تخلیه گاز قدیمی: در این مرحله، گاز قدیمی از سیستم خالی شده می شود
  3. انجام تست فشار: پس از تخلیه گاز قدیمی، تست فشار بر روی سیستم صورت می گیرد تا هر نشتی ممکن در سیستم شناسایی شود. در صورت وجود نشتی، آن را تعمیر نموده و سپس تست مجدد فشار انجام دهید.
  4. شارژ گاز جدید: پس از تشخیص و رفع مشکلات، می توانید گاز جدید را به سیستم اضافه کنید. برای انجام این کار، از یک پمپ شارژ گاز خودرو استفاده می شود که گاز را با فشار و حجم مورد نیاز به سیستم ارسال می کند.
  5. تست عملکرد: پس از شارژ گاز، مهم است که عملکرد سیستم را تست کنید. این شامل بررسی دمای هوا خروجی، فشار مجدد و عملکرد کمپرسور است.

خرید لوازم کولر اتومبیل

خرید لوازم کولر اتومبیل از یک مرکز معتبر و مطمئن موجب افزایش عمر قطعات کولر خودرو شما خواهد شد. صنایع برودتی سید صالحی صفر تا صد لوازم کولر اتومبیل ازجمله کمپرسورهای باکیفیت، نشت یاب و نشت گیر کولر خودرو و پک کامل اورینگ شارژ گاز کولر خودرو را با ضمانت کالا و قیمتی مناسب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه سید صالحی در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 438
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 237
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 429
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 429
  • بازدید ماه : 841
  • بازدید سال : 8,210
  • بازدید کلی : 11,408